Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Sorry Willem ik wilde een foto toevoegen,maar dat ging mis
F969DF90-EC15-419A-80ED-75C7066FF735.jpeg
 
Die usd vork is mooi, houd ik van.
Verder ben ik niet kenner genoeg om in één oogopslag de verschillen te zien behalve de extra trapper aan de rechter kant. Verder, fxr maar dan een heel erg verticaal staande framebuis bij de achtervering.
Er is van alles verandert het voorspatbord ,dubbele schijven voor ,de achterbrug ,de risers ,de j brake remmen de corbin buddysit het luchtfilter,de olietank,aan de andere kant een 3 inch primo belt,een diafragma koppeling,hydraulisch bediend en nog veel meer
 
die heb ik ook nog in de verzameling ,.....ik ben er aan gehecht , daarom denk ik niet aan inruilen.
De km-stand is wel erg hoog ,......er zou eigenlijk van alles aan gereviseerd moeten worden .

( .....aan mij natuurlijk ook ,.....maar dat telt niet :N )

:+:+:+
 
Net als met alles; op tijd een beurtje geven dan blijft alles soepel lopen...
Het lopen is bij die van mij ook al minder aan het worden, ze wil tegenwoordig met me meerijden na het boodschappen doen….. sterker nog, de boodschappen wil ze dan achterin gooien.
 
- De Feuling "vented oil dipstick zit erin .
- De S&S premium precision tappets zitten erin.
- De S&S alu. tappet cuffs zitten er in.

.....het kost een paar centen , maar dan heb je ook wat. :)
 
......ben blij dat de S&S tappet cuffs als setje binnen kwamen , ....compleet met tappet cover-pakkingen en verse montage-boutjes.
De originele boutjes van de tappet covers waren van een legering van stront , zeik en bagger ,......ik heb tot onze Lieve Heer moeten bidden om ze er heel uitgedraaid te krijgen.

M'n gebeden zijn gelukkig verhoord ! :')
 
Toch mooi als je bij een Harley plastic onderdelen krijgt
Het lijkt wel of ze bij elk type hun best doen om iets te maken dat zeker kapot gaat
Nouja merken zoals S&S leven daarvan
 
Vriendje van me heeft een verse M8 Sport Glide gekocht ,
.....en de eerste garantie-kwestie is na twee maandjes al een feit.
De upside down vork gaat naar een speciaal bedrijf , die deze vork uit elkaar haalt en onderhanden neemt.
De binnenpoten worden in hun veerweg bekneld door te krappe tolleranties oid , waardoor de schokdempers hun werk niet volledig kunnen doen ,
...waardoor de motor hobbelend over de weg gaat.
( ...een fenomeen wat je alleen zou verwachten i.g.v. een hoogteslag in de velg , of een b-keuze voorband die bij een bepaalde omwentelings-snelheid excentrish gaat vervormen. )
 
Van marktplaats heb ik een ( z.g.a.n. ) Snap On open ratel ringsleuteltje ( 1/4" , 5/16" ) voor een habbekrats aangeschaft.
Deze uitvoering heeft in vergelijking met andere merken ZÉÉR smalle uiteinden .
Dit is echt noodzakelijk bij de M8 blokken , wanneer de bevestigings-boutjes van de tappet-covers los gedraaid moeten worden.
In de 1/4" kant past een gewoon 3/16" inbus-bitje ( deze letzte moet wel van een goede- en harde kwaliteit wezen !!!!! )

Andersoortig- en lomper gereedschap , daar gaat het niet mee lukken , .....de achterste boutjes zitten te dicht tegen de koelribben.
Bolkop-inbus , om onder een hoek deze boutjes te lossen , is echt af te raden ! ,.....de boutjes zijn van slechte kwaliteit waardoor de kans op vervorming/vernieling van de imbus-passing zéér groot is.
Als dit gebeurd , ...dan ben je helaas een beetje "de lul" -O- ,...want dat mag je je voorblok ( koppen en cilinders er af ) gaan slopen om bij die klotezooi te komen , om ze daarna uit te gaan boren. -O-

( een gesprekje met jongens van de dealer leert , dat dit geen uiterst zeldzame beleving is . )

Mijn volgende zoektocht is naar een nieuwe , lange 3/16" inbus dop van het merk ELORA .
Deze inbus-doppen zijn van de allerbeste staalkwaliteit die je maar kan wensen ! ( bijv. Gedore is daarmee in vergelijking gewoon van slagroom-pudding gemaakt ! )
Het inbus-gedeelte wil ik dan in een paar stukken delen , om die in het Snap On rateltje te kunnen gebruiken .


( Misschien heeft iemand anders ooit nog een keer wat aan dit verhaal , vóórdat 'ie met hetzelfde klusje aan z'n M8 aan de gang wil gaan :/ )
 
Laatst bewerkt:
Vriendje van me heeft een verse M8 Sport Glide gekocht ,
.....en de eerste garantie-kwestie is na twee maandjes al een feit.
De upside down vork gaat naar een speciaal bedrijf , die deze vork uit elkaar haalt en onderhanden neemt.
De binnenpoten worden in hun veerweg bekneld door te krappe tolleranties oid , waardoor de schokdempers hun werk niet volledig kunnen doen ,
...waardoor de motor hobbelend over de weg gaat.
( ...een fenomeen wat je alleen zou verwachten i.g.v. een hoogteslag in de velg , of een b-keuze voorband die bij een bepaalde omwentelings-snelheid excentrish gaat vervormen. )
Dat heeft die van mij ook allemaal als standaard accessoires.. :Y

Remt daarentegen ook niet, trilt, en niest soms hard uit het luchtfilter..:]

Werd 45 jaar geleden al standaard meegeleverd.
 
.....ja ,.....weet ik ,.....maar da's een brommert uit een andere catagorie.

Als dat allemaal super-perfect zou wezen , dan krijg je geheid last met de bond .

:+

:t

Deze man heeft onlangs z'n spaarvarkentje aan puin geslagen voor een "verse" HD :/
( i.i.g. toonde men zich bereidwillig om het onder de "garantie" te laten vallen ! )
Hij betaalt nog wel een paar centjes , omdat er ook een upgrade uitgevoerd gaat worden , mbt het monteren van zgn progressieve veren.
 
Laatst bewerkt:
Toch mooi als je bij een Harley plastic onderdelen krijgt
Het lijkt wel of ze bij elk type hun best doen om iets te maken dat zeker kapot gaat
Nouja merken zoals S&S leven daarvan
Eigenlijk gewoon een beetje triest ! -O-
Ik ben - en blijf wel een HD-fan ,....en dit is waarschijnlijk m'n letzte HD !
Zo lang ik gezond van lijf en leden ben , blijf ik hier wel op ploffen. ( 10 jaren is nu in mijn beleving echt zo voorbij ! ,...en dan zal ik al ruim 75 zijn .)
De upgrades zijn in mijn percepsie dus noodzakelijk , wil ik niet voor ( misschien ) akelige verrassingen komen te staan in de toekomst.
Het gegegeven , dat HD vanaf de introductie van de M8 inmiddels alweer z'n 4e uitvoering stock oliepomp ( 8 lobe uitv. ) monteert , leert gewoon dat je die rotzooi allemaal maar beter in de oud-ijzerton kan donderen , en het gewoon wijs is om er een fatsoenlijke S&S pomp in te ( laten ) timmeren.

( en zo zijn er tal van zaken )

....Een nadeel is ,....dat je wel telkens je knip voor al die "dingetjes" mag omkeren .....
( Gelukkig ben ik inmiddels door m'n lange "lijstje" heen ,.....en dat levert weer wat innerlijke rust op ! ;) )

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Als ik nu op alles terug kijk , dan is het 103" TC ( en 110" TC CVO ) in mijn percepsie het beste stock blok waarin van huis uit de meeste onvolkomenheden waren getackled. ( .....en ja ,....ook ik had vroeger teveel voor-oordelen ! :$ )
Als je een betaalbare 2ehands aankoop wilt doen , dan is mijn mening inmiddels dat een ("eerlijke") 103" TC de eerste keuze is.
Op de stock cam-plate van een 103" TC past gewoon een Feuling HPHV pomp , wat daardoor een redelijk voordelige upgrade is , en waarmee dat motorblok heel veel langer mee zal gaan , voordat zich een noodzakelijke revisie aan zal dienen .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan