Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

7C1CA710-F961-43A6-8A5A-001EF576D260.jpeg

Willem en Rene53 gespot :]
 
Ben opzoek naar balhoofdplaten voor mn softail 1990 met 6° rake, waar wel weer de originele nacelle op past. Heeft iemand iets liggen of weet iemand een plek waar ik deze zou kunnen vinden?

Alvast bedankt
 
Ben opzoek naar balhoofdplaten voor mn softail 1990 met 6° rake, waar wel weer de originele nacelle op past. Heeft iemand iets liggen of weet iemand een plek waar ik deze zou kunnen vinden?

Alvast bedankt
Krijg je de koplamp dan nog wel op de straat gericht?
 
Ik zou maar lekker niks aan die voorvork-hoek van die softail veranderen dmv die balhoofdplaten-truc.
Die ouwe softails zien er natuurlijk echt hartstikke leuk uit , maar het zijn af-fabriek al slecht sturende dweilen.
Goeie zinvolle upgrades om de stuur-eigenschappen wat te verbeteren :
-Progressive Suspension veerpotten , alsook de veren in je voorvork-poten van datzelfde merk.
-Goeie remmen ( dubbele schijven oid , meervoudige zuiger remklauwen. )

Ik heb er zelf ook een hele lange tijd op gereden ,...( en met heel veel plezier ook ) maar op een gegeven moment werd ik het toch een beetje zat om met een gehandicapped frame/veer-constructie ontwerp door de bochten te moeten sturen. ( hoe leuk ze er ook uitzien )
Alle touring-modellen ( en ook dyna's en sportsters ) sturen , ongeacht bouwjaar , blok en frame , heel erg veel beter.
Die ouwe softails zijn eigenlijk ontworpen voor 100km/u ,...en om bochtenloos rechtdoor te sukkelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou maar lekker niks aan die voorvork-hoek van die softail veranderen dmv die balhoofdplaten-truc.
Die ouwe softails zien er natuurlijk echt hartstikke leuk uit , maar het zijn af-fabriek al slecht sturende dweilen.
Goeie zinvolle upgrades om de stuur-eigenschappen wat te verbeteren :
-Progressive Suspension veerpotten , alsook de veren in je voorvork-poten van datzelfde merk.
-Goeie remmen ( dubbele schijven oid , meervoudige zuiger remklauwen. )

Ik heb er zelf ook een hele lange tijd op gereden ,...( en met heel veel plezier ook ) maar op een gegeven moment werd ik het toch een beetje zat om met een gehandicapped frame/veer-constructie ontwerp door de bochten te moeten sturen. ( hoe leuk ze er ook uitzien )
Alle touring-modellen ( en ook dyna's en sportsters ) sturen , ongeacht bouwjaar , blok en frame , heel erg veel beter.
Die ouwe softails zijn eigenlijk ontworpen voor 100km/u ,...en om bochtenloos rechtdoor te sukkelen.
Nooit wat gemerkt in dat opzicht bij mijn Evo Softail toen ik die nog had.
Maar inderdaad, ik rij dan ook wel als een ouwe krant...
 
Ik zou maar lekker niks aan die voorvork-hoek van die softail veranderen dmv die balhoofdplaten-truc.
Die ouwe softails zien er natuurlijk echt hartstikke leuk uit , maar het zijn af-fabriek al slecht sturende dweilen.
Goeie zinvolle upgrades om de stuur-eigenschappen wat te verbeteren :
-Progressive Suspension veerpotten , alsook de veren in je voorvork-poten van datzelfde merk.
-Goeie remmen ( dubbele schijven oid , meervoudige zuiger remklauwen. )

Ik heb er zelf ook een hele lange tijd op gereden ,...( en met heel veel plezier ook ) maar op een gegeven moment werd ik het toch een beetje zat om met een gehandicapped frame/veer-constructie ontwerp door de bochten te moeten sturen. ( hoe leuk ze er ook uitzien )
Alle touring-modellen ( en ook dyna's en sportsters ) sturen , ongeacht bouwjaar , blok en frame , heel erg veel beter.
Die ouwe softails zijn eigenlijk ontworpen voor 100km/u ,...en om bochtenloos rechtdoor te sukkelen.

Moet zeggen dat ik best redelijk uit de voeten kom met t oude beestje. Rij altijd voorop en hoor eerder dat ik n tandje terug moet doen dan anders, ook in de Eifel vorige maand.

Remmen ben ik wel met je eens, dit vraagt nog om een upgrade. De staalflex leidingen maakt gelukkig al een verschil.

En ja, als ik soepele bochten wil boeken moet ik voor n Jap gaan... hou wel van wat rammelen en stuiteren
 
Moet zeggen dat ik best redelijk uit de voeten kom met t oude beestje. Rij altijd voorop en hoor eerder dat ik n tandje terug moet doen dan anders, ook in de Eifel vorige maand.

Remmen ben ik wel met je eens, dit vraagt nog om een upgrade. De staalflex leidingen maakt gelukkig al een verschil.

En ja, als ik soepele bochten wil boeken moet ik voor n Jap gaan... hou wel van wat rammelen en stuiteren
Als je een keer achterop zou rijden zou je merken dat je daar veel meer gas moet geven ( harmonica effect )
 
Mee eens, daarom rijden de tupperware motoren ook achteraan. Als n leuk stukje bochtenwerk komt geef ik n seintje en kunnen ze ff knallen. Werkt al jaren top.
 
Er is onlangs iemand bij ons in de club naar zo'n evo softail toe gedirigeerd. ( de man is tamelijk klein van stuk )
( ik raadde het af , maar de rest was positief qua uitlatingen , ook al zaten daar mensen tussen die daar geen/nauwelijks rij-ervaring mee hadden )
Resultaat : Eigenlijk een miskleuner ! ,.....direct al in het upgrade programma ,....portemonnee weer 'ns extra omkeren ,....rechtdoor schieten , terwijl de rest de bocht doorgaat.
Wie denkt op zo'n ding de recentere SG's bij te kunnen houden in bijv. de bochtjes van het Sauerland heeft het mis ( of is levensmoe )
( ....en al helemaal op die standaard HD-Dunlop bandjes , met die stuiterende achterbrug )
Regen of een paar rotte blaadjes ? ,....doe maar kalm aan op zo'n ding.

De man had ( rekening houdend met z'n kleine postuur ) m.i. beter voor een 96"/103" TC Dyna kunnen gaan .
Zo'n evo softail zou ik er overigens best wel ooit weer 'ns bij willen hebben ,....om op dat ding zo af en toe 'ns een haring an de kar te kunnen scoren op de boulevard.
( want je maakt er best wel de blitz mee :) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan