Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ik heb het idee dat banden bij een Harley gemonteerd worden die moeten voldoen aan een lange levensduur
De rest interesseert ze niet
Regelmatig originele banden gezien onder een Harley van 10 jaar oud , zelfs 1 keer onder een sportster van 40 jaar
Of achter onder mijn 40 jaar oude FLT ..._O-
 
Ook stiekem geintresseerd in Harley.
Heb een tijdje met een Buell gereden.
M2 oudje met echt 1200sportster blok.
Wat een machine liep zo weg als hij op de jiffy stond.
Ik verdwaal een beetje in de modellen van Harley.
Mijn smaak is beetje fat bob maar daar zie ik ook weer verschillende stromingen in.
Lijkt me dat je voor rond de 9 10k wel een beetje fatsoenlijke motor kan kopen toch?
IMG_20200408_131644_9.jpg

Tijdje hier op gereden maar dat gaat me veuls te hard en gevaarlijk voor mezelf en rijbewijs.
IMG-20160227-WA0003.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Harley Davidson FXDB Dyna Streetbob 96ci 6-Speed street bob
€ 9.950,00

Dit is een beetje wat ik mooi vindt.
Maar is het Dyna een fatbob of streetbob.
Daar verdwaal ik een

Google is your friend
 
wat een super brute shovel!!! dat vind ik dus echt gaaf!
(maar kan die monster ook zeker meer dan goed waarderen hoor!)
kan zelf ook nogal slecht kiezen, dus rij zowel japans, italiaans als amerikaans tegenwoordig.

maar even een serieuze vraag mbt de blauwe shovel; nodigt die zithouding nou juist niet uit om toch weer een beetje gek te gaan doen?
ik merk dat al met de mijne; met de hoge ape die er eerst op zat had je gewoon geen keuze dan rustig te tokkelen; nu met de half hoge ape zit ik toch al weer veel eerder met alles aan de grond.
en wil eigenlijk gaan verbouwen naar nog iets meer sportievere look (en vind die van jouw er wel erg sportief lekker uit zien trouwens), maar vrees ook dat ik dan ook weer vrij snel gaan proberen om de fireblade rijstijl te gaan toepassen.

vind die oude shinko's die bert tipte ook erg mooi en denk er zelf ook over om die eens te gaan proberen; veel bochtengrondspeling heb je toch al niet, dus super sportieve banden voegen dan niet zo heel veel toe.
vind dat met dit weer trouwens wel een echte plus op de HD; doordat je toch al "beperkt" bent in rijgedrag hoef je niet heel erg veel aan te passen als de straten nat en van bladeren voorzien zijn.
op de sport fietsen heb je met dit weer al snel het gevoel dat je constant met samen geknepen billen moet rijden en op de HD tokkel je heerlijk ontspannen over de kleine boeren weggetjes beetje te genieten van al het opgejaagde wild (door de uitlaatklappen ;) )

was al een paar jaar gewend om met dit weer standaard het zijspan mee te pakken, maar met de HD gaat het ook prima; al ligt er sinds gisteravond wel weer een pak pekel op straat, dus hij zal nu wel meer binnen blijven
 
wat een super brute shovel!!! dat vind ik dus echt gaaf!
(maar kan die monster ook zeker meer dan goed waarderen hoor!)
kan zelf ook nogal slecht kiezen, dus rij zowel japans, italiaans als amerikaans tegenwoordig.

maar even een serieuze vraag mbt de blauwe shovel; nodigt die zithouding nou juist niet uit om toch weer een beetje gek te gaan doen?
ik merk dat al met de mijne; met de hoge ape die er eerst op zat had je gewoon geen keuze dan rustig te tokkelen; nu met de half hoge ape zit ik toch al weer veel eerder met alles aan de grond.
en wil eigenlijk gaan verbouwen naar nog iets meer sportievere look (en vind die van jouw er wel erg sportief lekker uit zien trouwens), maar vrees ook dat ik dan ook weer vrij snel gaan proberen om de fireblade rijstijl te gaan toepassen.

vind die oude shinko's die bert tipte ook erg mooi en denk er zelf ook over om die eens te gaan proberen; veel bochtengrondspeling heb je toch al niet, dus super sportieve banden voegen dan niet zo heel veel toe.
vind dat met dit weer trouwens wel een echte plus op de HD; doordat je toch al "beperkt" bent in rijgedrag hoef je niet heel erg veel aan te passen als de straten nat en van bladeren voorzien zijn.
op de sport fietsen heb je met dit weer al snel het gevoel dat je constant met samen geknepen billen moet rijden en op de HD tokkel je heerlijk ontspannen over de kleine boeren weggetjes beetje te genieten van al het opgejaagde wild (door de uitlaatklappen ;) )

was al een paar jaar gewend om met dit weer standaard het zijspan mee te pakken, maar met de HD gaat het ook prima; al ligt er sinds gisteravond wel weer een pak pekel op straat, dus hij zal nu wel meer binnen blijven
Ja ik rij zelfs met die shovel flink door , ben dit jaar in iedergeval nog niet in gehaald door een andere motor😎
Maar 120 lijkt op de shovel erg hard en op de ducati’s half gas , dus een andere beleving wat betreft snelheid
Wat betreft shinko heb ik veel mindere verhalen gehoord
Bates heeft een band met ongeveer het zelfde profiel maar met een moderne bouw en rubbersamenstelling
 
voor het geval dat er iemand het gemist heeft ( hahahah ) zaterdag , in sneeuw , regen en overstromingen , ga ik dus de sportster ophalen , niet met een aanhanger , daar doen we niet aan mee , maar wel rijdend , 150 km op met de bmw r1200st en 150 km terug met een sportster 883 hugger carb , jeetje , waar ben ik nu weer in beland lol
 
ik had me nog niet verdiept in de weerberichten voor de komende dagen ;)
of doel je daar niet op Bert?

de heenweg zal wel gaan denk ik ;) de terugweg zal je wel een paar koffiestops ingelasten verwacht ik?
waarom een 883?


extra grondspeling hoef ik niet direct te hebben; vind het wel mooi dat die lekker laag ligt.
achterschokbrekers zijn best wel kort die er nu op zitten, dus dat zou eenvoudig te verhogen kunnen zijn, maar het mag rustig een onpraktische chopper blijven!
eigenlijk mag die nog wel meer chopper worden dan die nu al is
 
ik had me nog niet verdiept in de weerberichten voor de komende dagen ;)
of doel je daar niet op Bert?

de heenweg zal wel gaan denk ik ;) de terugweg zal je wel een paar koffiestops ingelasten verwacht ik?
waarom een 883?
ja ja , de weerberichten doel ik op 8-)

waarom een 883 ? tja , ik heb al eens geprobeerd om mijn bmw r1200st te verkopen en ik geraak hem aan de straatstenen niet kwijt , maar daar ik terug graag HD zou rijden moest er iets gebeuren , dus heb ik toch iemand gevonden die mijn BMW wilde over nemen maar ik moet dan wel de 883 bijnemen .

Nu denk ik dat ik de 883 sneller kwijt geraak dan de beemer , dus ben ik zinnens om de 883 een maand te koop te zetten voor ik hem op mijn naam zet want een 883 blijft toch een kleine motor ( zelf als er zijn die zeggen dat je met een sportster overal naar toe kan ) bij niet verkoop na een maand ga ik dat dus proberen .
Liefst zou ik dus een dyna rijden of een touring ....

Mocht iemand zich geroepen voelen om een touring /dyna willen te ruilen met een sportster met bijpassen van mijn kant , is dat altijd bespreekbaar :-)
 
misschien niet de meest optimale periode om een 883 nu door te kunnen schuiven, al heb je best kans dat zich iemand een leuk kerst presentje weet te gunnen
 
@bert111 Die bmw had je makkelijk tegen een harley kunnen inruilen bij Joppen in Leende...
Zelf al paar keer zo gedaan..
En heb ook 883 gehad, vind ik toch net te min qua reactie ,je komt bij inhalen soms net te kort, de 1200 veel fijner....nooit niks anders meer..🌞
 
@bert111 Die bmw had je makkelijk tegen een harley kunnen inruilen bij Joppen in Leende...
Zelf al paar keer zo gedaan..
En heb ook 883 gehad, vind ik toch net te min qua reactie ,je komt bij inhalen soms net te kort, de 1200 veel fijner....nooit niks anders meer..🌞
ja hoor , hier ook , zijn er enkele "handelaren " die hem ook wel wilden , maar ja , dan niet aan de prijs die ik graag had , en het is niet dat ik de laatste cent er moet van hebben hoor , belangen niet , maar je moet niet overdrijven ook niet ....

de 1200 had zeker beter geweest maar ik moet nemen wat er is hahahha ... zou hem ook nog kunnen opboren naar 1200 misschien ...
 
@bert111 er zijn 883 > 1200 sets die puur alleen de cylinders/zuigers vervangen met behoud van de 883 koppen. Ook sets die ook nieuwe koppen krijgen maar die zijn ruim twee keer zo duur en de meerprijs bij lange na niet waard (imho). Zal wel een andere mapping voor de injectie op moeten komen en in het geval van carb zal er ws ook wel wat aan de sproeierbezetting aangepast moeten worden.

Zelf heb ik die eerste set in het oog, niet omdat het nodig is maar gewoon omdat het kan.
 
@bert111 er zijn 883 > 1200 sets die puur alleen de cylinders/zuigers vervangen met behoud van de 883 koppen. Ook sets die ook nieuwe koppen krijgen maar die zijn ruim twee keer zo duur en de meerprijs bij lange na niet waard (imho). Zal wel een andere mapping voor de injectie op moeten komen en in het geval van carb zal er ws ook wel wat aan de sproeierbezetting aangepast moeten worden.

Zelf heb ik die eerste set in het oog, niet omdat het nodig is maar gewoon omdat het kan.
ben je zinnens om dit in de nabije toekomst te laten doen ? kan het dat ik die voor aankoopprijs rond de 900€ al gezien heb en de andere rond
de 1400€ ?
die van mij is een carb versie , scheelt dan ook weer een slok op borrel lol
 
@bert111 nabije toekomst is een rekbaar begrip. Het zit nu eenmaal in mijn kop en dat moet er uit :+ Als ik mijn HD garantie wil behouden (loopt nog 8 maanden) dan moet ik het bij een officiele HD dealer laten doen en valt het prijskaartje wel heel erg hoog uit.

Verder zijn er legio oplossingen, zelf zou ik het liefst naar Willem Been gaan (die zit vlakbij) maar ook van Daan Smallenburg lees ik goede dingen mbt Sportsers (leesvoer).
 
@bert111 nabije toekomst is een rekbaar begrip. Het zit nu eenmaal in mijn kop en dat moet er uit :+ Als ik mijn HD garantie wil behouden (loopt nog 8 maanden) dan moet ik het bij een officiele HD dealer laten doen en valt het prijskaartje wel heel erg hoog uit.

Verder zijn er legio oplossingen, zelf zou ik het liefst naar Willem Been gaan (die zit vlakbij) maar ook van Daan Smallenburg lees ik goede dingen mbt Sportsers (leesvoer).
jeezes , 8 maand is enorm !!! , op 8 maanden tijd kan ik 4 x van motor veranderen hahahahah ( grapje hoor )
 
Jaja... grapje zegt die.... nou ik weet inmiddels wel beter hoe t klokje van Bert kan tikken ;)
 
Vraagje niet zo thuis in het Harley gebeuren.
Zijn er recente modellen.
Zeg maar 20 jr en jonger waar een ketting is gemonteerd ipv Belt?
Ik weet dat het nwe. Off road model met ketting is.
Maar ik doel meer op de Sporster serie.
En of zijn tandwiel ombouw sets te verkrijgen voor Harley??
Zit aan zoiets te denken ?
Om wat te prutsen te hebben.
Kreeg net linkje door.
Schijnt Carducci te heten.

Aju propje
 
Er zijn sowieso voor veel modellen ombouwsetjes te krijgen. En in het slechtste geval kun je natuurlijk zelf iets (laten) maken. Uiteindelijk is het niet veel meer dan twee poulies vervangen door twee tandwielen.
(Ja ja ik weet het, het zijn eigenlijk kettingwielen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan