Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ik heb de vraag in het verleden al eens gesteld maar ik ben er nog niet uit. In mijn zoektocht voor een setje nieuwe schokdempers voor mijn Dyna kwam ik nu de Öhlins stx36e tegen. Iemand ervaring hiermee? Zijn volgens mij basic schokbrekers waar weinig aan af te stellen is, wat voor mij ook niet per se moet.
Ik twijfel een beetje. Dacht eerst misschien voor een setje van Hyperpro te gaan, maar YSS een Hagon zijn ook kanshebbers. De prijzen gaan van bijna 300 euro tot bijna 800 euro...
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
 
öhlins is in de basis gewoon altijd goed spul toch?

Hagon is ook weinig mis mee; denk beetje vergelijkbaar met Koni van eerder?
YSS moest ik zelf ook even googlen, maar schijnbaar is het ook prima spul voor een scherpe prijs

ik denk dat het er ook aan ligt hoe je er mee wilt rijden.
en welke uitstraling je wilt (klassiek of juist een beetje sportief)
 
Ik heb de vraag in het verleden al eens gesteld maar ik ben er nog niet uit. In mijn zoektocht voor een setje nieuwe schokdempers voor mijn Dyna kwam ik nu de Öhlins stx36e tegen. Iemand ervaring hiermee? Zijn volgens mij basic schokbrekers waar weinig aan af te stellen is, wat voor mij ook niet per se moet.
Ik twijfel een beetje. Dacht eerst misschien voor een setje van Hyperpro te gaan, maar YSS een Hagon zijn ook kanshebbers. De prijzen gaan van bijna 300 euro tot bijna 800 euro...
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Zou naar een adres gaan waar ze er verstand van hebben
Ik ben gewoon naar Werkendam gereden ( vlakbij) en ze hebben een paar schokbrekers gemaakt met de juiste veer en slag
Erg tevreden mee
 
Heb wel hagons gehad maar vond ze zelf te slap. Alleen gaat wel maar met 2 man raakt hij snel het achterspatbord.
 
denk dat het allerbelangrijkste is dat je een schokbreker koopt die qua veerconstante bij de motor en het gebruik past.
En het maakt natuurlijk ook nogal uit of je zelf 70 kilo weegt en altijd alleen rijdt, of dat jij en je duo 125 kg per stuk wegen

er zijn ongetwijfeld ook Hagon schokbrekers die veel stugger zijn lijkt mij
 
Heb nog weleens bij een andere set zwaardere veren laten monteren. Was gratis bij Morren maar of dat de oplossing is?
 
ja, dat lijkt mij wel de juiste oplossing

als de veren te slap zijn moet je ze laten vervangen door eentje met een hogere veerconstante.
elke veerspiraal heeft zijn eigen gewichtsbereik waar die het beste functioneert.
 
En er is ook nog de Wilders ecoline, setje kost 760 euro
Wilders, altijd goed :+

Legends heb ik een keer een vergelijk filmpje met ohlins van gezien. Kwam legend niet heel goed uit.
Yss heb ik zelf goede ervaring mee op mijn xs650. Die kun je ook helemaal zo laten maken als je wilt.
Naar een veringboer gaan en daar alles op gewicht laten afstellen is wel het beste.
 
Wilders, altijd goed :+

Legends heb ik een keer een vergelijk filmpje met ohlins van gezien. Kwam legend niet heel goed uit.
Yss heb ik zelf goede ervaring mee op mijn xs650. Die kun je ook helemaal zo laten maken als je wilt.
Naar een veringboer gaan en daar alles op gewicht laten afstellen is wel het beste.
Ach ` Koni weet zelf hun naam en kleur niet eens meer, dus we nemen hem maar niks kwalijk .;)


 
funny_picdump_640_48.jpg
 
denk dat het allerbelangrijkste is dat je een schokbreker koopt die qua veerconstante bij de motor en het gebruik past.
En het maakt natuurlijk ook nogal uit of je zelf 70 kilo weegt en altijd alleen rijdt, of dat jij en je duo 125 kg per stuk wegen

er zijn ongetwijfeld ook Hagon schokbrekers die veel stugger zijn lijkt mij
Hagon kun je bellen
En dat zit je 30 minuten aan de telefoon :)

Maar je krijgt wel precies de goede configuratie
 
Maar die verkopen niet aan particulieren. Ik heb daar contact mee gehad via e-mail en ze gaven me een type schokbreker op die niet overeen kwam met mijn wensen.
Misschien dat ik dan toch maar eens moet bellen.
 
Maar die verkopen niet aan particulieren. Ik heb daar contact mee gehad via e-mail en ze gaven me een type schokbreker op die niet overeen kwam met mijn wensen.
Misschien dat ik dan toch maar eens moet bellen.
Toch wel aan particulieren in be?
Anders via motorzaakje doen.
 
Helaas, ook niet in België. Heb daar straks Rita aan de telefoon gehad en die heeft mij prima geholpen. Ik heb alleen niet de juiste gegevens genoteerd in te kunnen bestellen...
|(
Ondertussen ook nog wat info gevraagd over YSS.
Qua prijs is Hagon absoluut interessant. Ik zou alleen niet goed weten wat in België te bestellen.
 
Helaas, ook niet in België. Heb daar straks Rita aan de telefoon gehad en die heeft mij prima geholpen. Ik heb alleen niet de juiste gegevens genoteerd in te kunnen bestellen...
|(
Ondertussen ook nog wat info gevraagd over YSS.
Qua prijs is Hagon absoluut interessant. Ik zou alleen niet goed weten wat in België te bestellen.
Bestellen wat rita zegt.
Via motorzaakje. Die krijgen hun marge wel hoor.
 
De kogel is door de kerk. Met nog wat te googlen ben ik bij Westland Customs terechtgekomen. Heb daar de Hagons besteld. Voor de prijs moest ik het niet laten. Zelfs als ze zouden tegenvallen dan kan ik ze er na een jaartje nog vanaf gooien om ze als reserve te houden.
 
De kogel is door de kerk. Met nog wat te googlen ben ik bij Westland Customs terechtgekomen. Heb daar de Hagons besteld. Voor de prijs moest ik het niet laten. Zelfs als ze zouden tegenvallen dan kan ik ze er na een jaartje nog vanaf gooien om ze als reserve te houden.
heb daar voor de sportster een sissybar besteld , mooi gemaakt ,snel geleverd , niet te duur en nog een mooie gratis sticker bij :):)
 
Terug
Bovenaan Onderaan