Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Willem: Sjors? Sjors? is dat die van? ohja dat is . . .
Waarop ik natuurlijk het antwoord schuldig moest blijven maar de groeten zijn overgebracht .

....ik snap al helemaal wat of 'ie jou verteld heeft .......
🤣👍🤣
 
Laatst bewerkt:
Ken ook nog Ed Ringeling.
Kwam er eens voor onderdelen voor m.n Buell.
Maar die beste man mag wel wat vriendelijker overkomen.
Voelde me daar niet echt welkom.
Nu zal het worst zijn als je één mans zaakje hebt.
Kan je de klanten zelf uitzoeken.
Maar tja tis toch de eerste kennismaking of je weer terugkomt.

Je moet Edje een beetje de tijd geven, zit vaak helemaal in de motor waar hij mee bezig is. 😉
 
Ken ook nog Ed Ringeling.
Kwam er eens voor onderdelen voor m.n Buell.
Maar die beste man mag wel wat vriendelijker overkomen.
Voelde me daar niet echt welkom.
Nu zal het worst zijn als je één mans zaakje hebt.
Kan je de klanten zelf uitzoeken.
Maar tja tis toch de eerste kennismaking of je weer terugkomt.
Willem Been is een aardige vent met humor ,.....en is bij uitstek HET adres voor gewone jongens , zoals hier op het forum. 👍
( Maar let op : Achterbakse mafketels met dubbele agenda's ,...en kneuzen die naast hun schoenen lopen met praatjes ,.....daar heeft 'ie niet zoveel mee op )🤣 🤣 🤣
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nwe. In de harleylarij.
Waar vindt ik meer info over HD1 en HD5??
Neem aan dat dit series zijn qua bouwjaren?
Streetbob 2009 ga ik ook voor zoeken.

Zeker mooi model.
Dat zijn wel de harleys waar ik blij van wordt.
De fatboy en XR1200 vindt ik ook prachtig.
Je mag me wat info sturen hoor.
Ben opzoek naar een motor.
Het lukt me niet om een PB te versturen ...... :/
 
Het lukt me niet om een PB te versturen ...... :/
Klopt er staat een oud mail adres in weet niet hoe en waar ik het kan veranderen in de instellingen.
Ik stuur je ff een pb .
op mob. lukte het niet nu m,n mailadres aan kunnen passen via pc. weet niet of dit helpt?
 
Laatst bewerkt:

Waarschijnlijk al gepost maar goed, @propje .
Dus nu doe jezelf vrolijk mee mee met ¨valse en ongenuanceerde info¨ verspreiden terwijl je het zoëven nog laakte? :?
 
Dus nu doe jezelf vrolijk mee mee met ¨valse en ongenuanceerde info¨ verspreiden terwijl je het zoëven nog laakte? :?
Zo zou je het kunnen interpreteren maar je denkt toch niet echt dat ik zo inmekander steek hoop ik?
Zou ik jammer vinden.

vrolijk daarentegen:Y

Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is met die verschillende coderingen en vind het mijn tijd ook wel waard om daar wat aandacht aan te besteden. De informatie moet ergens te vinden zijn, er zijn vast logische verklaringen.
Nou heb ik al wel wat gevonden maar ik zie het nergens bevestigd worden. Ik ga het ook niet herhalen want de volgende kan het als een feit zien. Willik nie.

Een theorie is; “ik” ga in 1997 naar amerika, koop een container met nieuwe motoren, neem ze mee naar nederland, verkoop ze en zet ze op kenteken. Misschien waren ze op voorhand al verkocht?
Een theorie dus, kan zomaar zijn dat mijn 1997 een dag daar heeft gereden, lekke band, total loss want veel meer is daar niet nodig voor de verzekering. Op een bootje naar NL om opgelapt te worden en dag twee rijd hij hier rond met een pleister om het bandje.


In het stuk van Erik in die link die ik postte staat alleen wat hij weet en let ook op de laatste alinea.

Redelijk?
 
Zo zou je het kunnen interpreteren maar je denkt toch niet echt dat ik zo inmekander steek hoop ik?
Zou ik jammer vinden.

vrolijk daarentegen:Y

Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is met die verschillende coderingen en vind het mijn tijd ook wel waard om daar wat aandacht aan te besteden. De informatie moet ergens te vinden zijn, er zijn vast logische verklaringen.
Nou heb ik al wel wat gevonden maar ik zie het nergens bevestigd worden. Ik ga het ook niet herhalen want de volgende kan het als een feit zien. Willik nie.

Een theorie is; “ik” ga in 1997 naar amerika, koop een container met nieuwe motoren, neem ze mee naar nederland, verkoop ze en zet ze op kenteken. Misschien waren ze op voorhand al verkocht?
Een theorie dus, kan zomaar zijn dat mijn 1997 een dag daar heeft gereden, lekke band, total loss want veel meer is daar niet nodig voor de verzekering. Op een bootje naar NL om opgelapt te worden en dag twee rijd hij hier rond met een pleister om het bandje.


In het stuk van Erik in die link die ik postte staat alleen wat hij weet en let ook op de laatste alinea.

Redelijk?
Ik weet niet of ik je helemaal volg maar mijn punt was dat je vanmorgen in feite alleen hier al op aansloeg:

¨Begint het met 5HD dan is het een motor die voor verkoop buiten de V.S. is. Staat er 1HD dan is dat een fiets voor verkoop binnen de V.S. ¨

Maar als ik vragen mag: heb je jouw geval wel eens bij Motorsaloon besproken? Zij zouden toch moeten kunnen bevestigen dat ze wellicht soms ook anders dan 5HD nieuw verkopen?
 
Ik weet niet of ik je helemaal volg maar mijn punt was dat je vanmorgen in feite alleen hier al op aansloeg:
oke,
¨Begint het met 5HD dan is het een motor die voor verkoop buiten de V.S. is. Staat er 1HD dan is dat een fiets voor verkoop binnen de V.S. ¨
Waar ik op aansloeg is dat de informatie onvolledig was.
Maar als ik vragen mag: heb je jouw geval wel eens bij Motorsaloon besproken? Zij zouden toch moeten kunnen bevestigen dat ze wellicht soms ook anders dan 5HD nieuw verkopen?
Voor de verkoop vroeg ik waar dit gedrocht vandaan kwam, hij had geen idee maar hij zou het nakijken.
Ik vond wat ik zag voldoende kloppen en besluit tot aankoop.
Een tijd later kom ik het ophalen en hij komt terug op mijn vraag met het antwoord dat zei deze motor hier nieuw hebben geleverd.

Ik kan daar nu verschillende ideeen over hebben.
1. Zelf geimporteerd na aankoop usa dus een vorm van grijze import.

2. Hij liegt en brengt zijn goede reputatie in gevaar.

We hebben het over 1997, wie weet wat er allemaal gebeurd is in die tijd?
 
Ik stel me zo het volgende voor :

Er is volgens mij een tijd geweest dat de dollar zó laag stond , wat parallel-import teweeg bracht.
Met instemming van de zgn "merkhouder" is dat toegestaan .

.....en of een dealer hier dat leuk zal vinden , als hij dan ook tot verplichting gemaand wordt om garantie te geven is een 2e.
 
Laatst bewerkt:
Klopt er staat een oud mail adres in weet niet hoe en waar ik het kan veranderen in de instellingen.
Ik stuur je ff een pb .
op mob. lukte het niet nu m,n mailadres aan kunnen passen via pc. weet niet of dit helpt?
bel me maar op dit nummer **********
 
Laatst bewerkt:
Ik stel me zo het volgende voor :

Er is volgens mij een tijd geweest dat de dollar zó laag stond , wat parallel-import teweeg bracht.
Met instemming van de zgn "merkhouder" is dat toegestaan .

.....en of een dealer hier dat leuk zal vinden , als hij dan ook tot verplichting gemaand wordt om garantie te geven is een 2e.
Net wa’k zei grijze import.
 
Ik heb een 1HD uit ‘97
Mijn 1HD uit ‘97 is in NL nieuw geleverd. Bij motorsaloon in Amersfoort.

Maar daar gaat het niet eens om, de info gaat nu rond en verspreid zich als een carcinoom en zal onuitroeibaar blijken. Een paar paginas terug is het er uitgebreid over gehad dat heel dat 1HD verhaal zonder enige nuance gebracht word.
Het valt niet te bestralen, de volgende zal zich binnenkort hier weer aandienen en weer…..
Luister, jij hebt.een 1HD en dat is dus een kutmotor met een schadeverleden die niemand wil.

Die street bob is een 5HD en dus geweldig, foto's en testrit niet nodig want 5HD en dus boven iedere twijfel verheven.

Graag gedaan :+
 
Jezes kristes jongens ,.....1HD of 5HD ?? , je doet een VIN-nr check op Google , ....en desnoods maak je daarna een lullig bedragje over ,....en je weet direct of je een voormalige "vouwfiets" in je pens gedrukt hebt gekregen of niet , gepaard met foto's en omschrijving.
En ja , ....er zijn hier 1 HD brommerts nieuw geleverd ,.....niet veel denk ik , maar ik geloof dat best.

Bij de off. HD-handel is men iig alvast meer terughoudend/ danwel oplettend bij inruil , of de herkomst/verleden moet duidelijk zijn.
Bij 5HD verloopt dit iig wat soepeler.
( gister nog effe over gehad bij de dealert )

Wat is het probleem nou ? ,.....wie voelt zich nou op teentjes getrapt ? ,.....waarvoor ? :/

----------------------------------------------------------------------------------

Overigens ,......wat hadden jullie van deze brommert hieronder gedacht ?
IMG-20161230-WA0010 (Medium).jpg
 
Laatst bewerkt:
Jezes kristes jongens ,.....1HD of 5HD ?? , je doet een VIN-nr check op Google , ....en desnoods maak je daarna een lullig bedragje over ,....en je weet direct of je een voormalige "vouwfiets" in je pens gedrukt hebt gekregen of niet , gepaard met foto's en omschrijving.
En ja , ....er zijn hier 1 HD brommerts nieuw geleverd ,.....niet veel denk ik , maar ik geloof dat best.

Bij de off. HD-handel is men iig alvast meer terughoudend/ danwel oplettend bij inruil , of de herkomst/verleden moet duidelijk zijn.
Bij 5HD verloopt dit iig wat soepeler.
( gister nog effe over gehad bij de dealert )

Wat is het probleem nou ? ,.....wie voelt zich nou op teentjes getrapt ? ,.....waarvoor ? :/
Ze voelen zich ws onveilig door jou 8-)

(is erg in de mode)
 
Wat is het probleem nou ? ,.....wie voelt zich nou op teentjes getrapt ? ,.....waarvoor ? :/
Niet op de teentjes getrapt. Echt niet. Dat je niet snapt wat het probleem is en waarvoor of eerder waarom dat een probleem is snap ik dan weer niet of ik heb mee een veel te positief beeld geschetst. Dat komt trouwens wel vaker voor met mij. Ik zie het te vaak van de zonzij.
 
Ze voelen zich ws onveilig door jou 8-)

(is erg in de mode)
drie uitzendingen op TV geweest over dit fenomeen ,......vindt de "handel" niet erg prettig ,.....op de motorbeurs in Utrecht zullen inmiddels veel meer mensen alert zijn , omdat het zich voordoet bij alle gewilde merken/typen.
 
toch maar effe geplaatst dan ,.....in ongepoetste staat ,.....was een poos geleden zo weggezet en niet meer op gereden.
Komende week zal ik 'm maar even gaan aftanken , reinigen , en netjes in de wax zetten ,.....en een paar mooie foto's maken.

De foto's in schone , gewassen , glimmende , gepoetste staat volgen dus nog ,.....maar dan staat 'ie daarna tevens ook op MP.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan