Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ik hecht me meer aan mijn voertuigen dan bijvoorbeeld aan huisdieren.
Maar ik zal zo'n tekst nooit in een advertentie zetten, want als ik besluit iets te verkopen dan mag het ook weg.
Maar van de meeste voertuigen die ik verkocht heb, heb ik toch best wel spijt.
Maar ik kan/ wil ook niet alles houden.
Altijd een dubbel gevoel dus.
"Als je besluit te verkopen."
Ja oké onder normale omstandigheden wel. Maar dit ging dus over onder niet normale omstandigheden (dus dat je het niet vrijwillig besluit maar dat het gewoon 'over' is of je nu wilt of niet)
 
Maat van mij had ooit een M3 BMW te koop. Prachtige auto. In de hogere prijsklasse Krijgt ie van die gasten aan de deur , met de petjes achterstevoren op de kop. Trainingspak aan. We komen voor de auto. Hij bekijkt die gasten , en zegt denken jullie dat ik mijn vertroetelde M3 aan jullie ga verkopen. ? Zodat jullie die auto effe in een jaar compleet uitwonen , dacht t niet. Effe verder zoeken jongens. 🤣
 
Ik heb vroeger m'n smetteloze Norton 850 Commando moeten verkopen.
Een heel gezelschap van een hard core mc aan de deur .
Er werd het gevraagde betaald ,....so far so good .
Maar degene waar die al tijd netjes in onderhoud was vertelde me later dat ze de koplamp en het achterlicht hadden afgeplakt , en het hele ding matzwart hadden over-gebaggerd.

.....deed me echt wel wat.... :/
 
Ik snap als motor/Harley-liefhebber echt niet dat je je motor waar je jaren echt plezier aan beleefd hebt, en nog steeds doet, weg doet als een paar ouwe schoenen. :N
 
Ik heb vroeger m'n smetteloze Norton 850 Commando moeten verkopen.
Een heel gezelschap van een hard core mc aan de deur .
Er werd het gevraagde betaald ,....so far so good .
Maar degene waar die al tijd netjes in onderhoud was vertelde me later dat ze de koplamp en het achterlicht hadden afgeplakt , en het hele ding matzwart hadden over-gebaggerd.

.....deed me echt wel wat.... :/
Snap ik helemaal. Dat zou mij ook aan t hart gaan.
 
Mijn vriendin en ik hebben vrij recent nog voor 3k aan medicijnen en onderzoeken voor onze kat uitgegeven. Gelukkig hebben we daar geen motor oid voor moeten verkopen, maar mocht dat nodig zijn zou ik dat zo doen. Ondanks dat je dan niet “vrijwillig” verkoopt, kun je in beter tijden dan gewoon weer een motor kopen hè.
 
Vraag me wel af hoe grote hap uit de koek de dealer hier voor wil.
10%, 20%?
deze had ik gemist geloof ik .....
Ik weet al wat het ongeveer gaat kosten ,.....maar dan gaat 'ie na aftrek van consignatie-kosten iig de minimum prijs opleveren die ik er voor wil hebben ,.....en blijf ik bovendien van eeuwige twijfelaars - , alsook van afspraken op niks af verschoond .
Als ik het niet op die manier doe dan ben ik minimaal wekenlang bezig en krijg ik nóg met handelaren en opportunisten te maken die het voor tussen de 7000 en 8000 euro proberen.
Kan en mag allemaal , maar daar heb ik geen zin in.
 
Ik krijg zojuist een telefoontje van de dealert dat ze vanmiddag m'n motorfiets terugbrengen , ....
...voorzien van een "reverse gear" .... *O*
 
Je mag hem ook bij mij neerzetten.
Geef ik je de stealert prijs.
Ik heb wel wat mee geduld om hem te verkopen.
Wil hem uiteraard natuurlijk ook ophalen voor een mooie prijs maar niet voor 8.
 
Ik krijg zojuist een telefoontje van de dealert dat ze vanmiddag m'n motorfiets terugbrengen , ....
...voorzien van een "reverse gear" .... *O*
Ik zou met zo´n ding bang zijn dat ik dan júíst op mń bek ga. :X
Vooral door het niet gewend te zijn, lijkt mij...
 
Ik zou met zo´n ding bang zijn dat ik dan júíst op mń bek ga. :X
Vooral door het niet gewend te zijn, lijkt mij...
Het dient juist ter voorkoming om op m'n plaat te gaan .
Op een softail zit je zó laag , dat je makkelijker met gebogen benen op de grond komt ,....maar op een touring zit je hoger !
Als je dan bijv. op een grindpad achteruit wilt , dan glij je met je voeten weg als je je afzet.
( laat staan als je achteruit nog iets omhoog moet )
Ik kan nou ook m'n vriendin rustig laten zitten bij zulke acties ,.....ze lijdt aan fibromyalgie , en het op-en-afstappen gaat haar niet pijnloos af.
( komt nog bij dat ik zo langzamerhand een ouwe lul begin te worden , wat ook steeds meer gaat tegenwerken ) :+
 
Het dient juist ter voorkoming om op m'n plaat te gaan .
Op een softail zit je zó laag , dat je makkelijker met gebogen benen op de grond komt ,....maar op een touring zit je hoger !
Als je dan bijv. op een grindpad achteruit wilt , dan glij je met je voeten weg als je je afzet.
( laat staan als je achteruit nog iets omhoog moet )
Ik kan nou ook m'n vriendin rustig laten zitten bij zulke acties ,.....ze lijdt aan fibromyalgie , en het op-en-afstappen gaat haar niet pijnloos af.
( komt nog bij dat ik zo langzamerhand een ouwe lul begin te worden , wat ook steeds meer gaat tegenwerken ) :+
Oh, okay. Ik denk met m'n 1.93m lengte sowieso minder dat probleem te hebben....
 
op de motorclub kreeg ik ook wat commentaar te verduren , ...tot gelach aan toe ,.....maar ik heb er eerst best wel goed over nagedacht :)
 
op de motorclub kreeg ik ook wat commentaar te verduren , ...tot gelach aan toe ,.....maar ik heb er eerst best wel goed over nagedacht :)
Oh, maar je hebt 't eigenlijk dus nog nooit werkelijk uitgeprobeerd, zo'n reverse op een motor?
Zou maar eerst goed oefenen dan voordat je 't op de club showt 8-)
 
Je mag hem ook bij mij neerzetten.
Geef ik je de stealert prijs.
Ik heb wel wat mee geduld om hem te verkopen.
Wil hem uiteraard natuurlijk ook ophalen voor een mooie prijs maar niet voor 8.
....helder....
 
op de motorclub kreeg ik ook wat commentaar te verduren , ...tot gelach aan toe ,.....maar ik heb er eerst best wel goed over nagedacht :)
Ik vind het helemaal niks geks. Een motor van 300+ kilo en twee man op de toppen van je tenen terug drukken is regelrecht topsport. Zou eigenlijk standaard op iedere motor moeten zitten.
 
Oh, maar je hebt 't eigenlijk dus nog nooit werkelijk uitgeprobeerd, zo'n reverse op een motor?
Zou maar eerst goed oefenen dan voordat je 't op de club showt 8-)
joh ,...daar is echt geen klote aan hoor . :) :N
Het protocol is altijd om 'm eerst in "neutral" te zetten ÉN om de koppeling ingeknepen te houden , vóórdat je die die hendel overzet.
Dat is in een tijd van "ja-en-nee" een automatisme geworden. :)
Ik ga dat dan ook iedere keer gebruiken om achteruit m'n garagebox uit te rijden , want ik moet daar eerst over een waterkering van een paar cm hoogte heen .
Bovendien ben ik met deze M8 toch al meer gewend om 'm in z'n zgn "friction-zone" vast te houden als ik erg langzaam rijdt of een kort bochtje maak
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het gewoon slim is geweest hs geld, maar omlazeren is beroerder, ik ben 2 meter, maar soms zou ik het ook willen hebben
 
Die reverse is eigenlijk het enige wat ik nog aan mijn motor wil veranderen. Ik red het nog wel ondanks mn korte pootjes maar er komt een dag dat alleen afstappen nog een optie is om achteruit een goot te komen.
 
Die reverse is eigenlijk het enige wat ik nog aan mijn motor wil veranderen. Ik red het nog wel ondanks mn korte pootjes maar er komt een dag dat alleen afstappen nog een optie is om achteruit een goot te komen.
Ik denk dat je vaak het probleem gewoon kan voorkomen door vooraf eerst te bedenken hoe je 'm neerzet.
 
Ik denk dat je vaak het probleem gewoon kan voorkomen door vooraf eerst te bedenken hoe je 'm neerzet.
Je hebt gelijk maar met mijn lengte ben ik al constant aan het compenseren. M‘n schoenen zijn al verzoold met twee centimeter hogere zolen. Op de motor gezeten met de voeten aan de grond heb ik te weinig strekking over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan