Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Reverse gear foto's + extra foto'tje van de primairy kant.....
Reverse gear 1 (Middel).jpg
Reverse gear  nvt (Middel).jpg
Reverse gear 2 (Middel).jpg
 
Wat ik me dan weer afvraag :
Gezien de fysiek, zijn de armpjes dan weer niet te kort?
Die pook zit best laag!
 
Ik krijg zojuist een telefoontje van de dealert dat ze vanmiddag m'n motorfiets terugbrengen , ....
...voorzien van een "reverse gear" .... *O*
Daar zit ikzelf ook wel eens aan te denken voor mijn zijspan. Die kan ik niet altijd zo parkeren dat ik makkelijk weg kan rijden zonder hem achteruit te moeten duwen. Als ik op het asfalt geparkeerd sta rolt hij wel makkelijk maar op het gras is dat ff minder. Een achteruit zou dan welkom zijn. Mag ik vragen wat zoiets kost?
 
1.96 hier en ik kon met mijn tourings snel rollend achteruit: geote stappen om en om afzetten en achterruit rollen zeg maar...
 
Daar zit ikzelf ook wel eens aan te denken voor mijn zijspan. Die kan ik niet altijd zo parkeren dat ik makkelijk weg kan rijden zonder hem achteruit te moeten duwen. Als ik op het asfalt geparkeerd sta rolt hij wel makkelijk maar op het gras is dat ff minder. Een achteruit zou dan welkom zijn. Mag ik vragen wat zoiets kost?
Die reverse gear kit die men bij de HD-dealer meestal monteert komt van Parts Europe , waar ook Drag Specialties toe behoord , en wat allemaal onder het eigen Harley Davidson imperium valt.
De merknaam van deze reverse gear kit = "Motor Trike" .
In basis zijn ze allemaal gelijk op de nieuwere 5 en 6 bakken , alleen de kits als zodanig kunnen dan voor elk type HD wat anders samengesteld zijn.
Het is geen dingetje van een paar knaken ,....en ze worden steeds maar duurder ,... je holt momenteel achter de inflatie-prijs-stijgingen aan !!!!!

-------------------------------------------------------------

( Dankuwel meneer Rutte , dankuwel klungelende EU ,....dank u voor het liefkozen op het geflirt en het naar de pijpen dansen van een corrupt oostblokland dat uit is op toetreding voor dat heikele geile associatieverdrag en NAVO , ...hoe kan het toch dat gewone nuchtere mensen daardoor die rottigheid allemaal allang zagen aankomen . Nog effe en we zitten hier mogelijk straks met onze harses in de straling van de aldaar gebombardeerde kerncentrales . :(
Die Putin interesseert het namelijk helemaal niks , en toont zich duidelijk een zeer slechte verliezer . )
Door al de hieruit voortvloeiende rottigheid is ook de inflatie geen halt meer toe te roepen.

-----------------------------------------------------------

Antwoord op je vraag :

Die keerkoppeling kost momenteel 2233,33 Euro , en de montagekosten komen op 399,96 Euro

Het is eventueel zelf te doen ,...maar er zitten wat riskante handelingen aan verbonden ( mbt de zekering van de tandwielen op de uiteinden van de hoofd- en hulpas van de versn. bak. ! ( als dit heel misschien fout gaat uitpakken ,....dan ben je zogezegd best goed de lul )

.....en op dat totale bedrag kan die 400 euro , je eigenlijk toch al niet meer redden . :+
 
Laatst bewerkt:
1.96 hier en ik kon met mijn tourings snel rollend achteruit: geote stappen om en om afzetten en achterruit rollen zeg maar...
...op een dik grindpad... :/

Het is een simpel verhaal :
Als dit geen handig en gewaardeerd hulpmiddel zou wezen ,....dan werd het niet in de aftermarket gemaakt.

Blijft natuurlijk gewoon overeind staan , dat er nooit een absolute noodzaak aan toe te kennen is.
Wie momenteel de sportschool bezoekt en/of wat langere benen heeft ,...zal hier misschien echt wel wat later dan een ander naar uitkijken.

:)
:t
 
Laatst bewerkt:
Die reverse gear kit die men bij de HD-dealer meestal monteert komt van Parts Europe , waar ook Drag Specialties toe behoord , en wat allemaal onder het eigen Harley Davidson imperium valt.
De merknaam van deze reverse gear kit = "Motor Trike" .
In basis zijn ze allemaal gelijk op de nieuwere 5 en 6 bakken , alleen de kits als zodanig kunnen dan voor elk type HD wat anders samengesteld zijn.
Het is geen dingetje van een paar knaken ,....en ze worden steeds maar duurder ,... je holt momenteel achter de inflatie-prijs-stijgingen aan !!!!!

-------------------------------------------------------------

( Dankuwel meneer Rutte , dankuwel klungelende EU ,....dank u voor het liefkozen op het geflirt en het naar de pijpen dansen van een corrupt oostblokland dat uit is op toetreding voor dat heikele geile associatieverdrag en NAVO , ...hoe kan het toch dat gewone nuchtere mensen daardoor die rottigheid allemaal allang zagen aankomen . Nog effe en we zitten hier mogelijk straks met onze harses in de straling van de aldaar gebombardeerde kerncentrales . :(
Die Putin interesseert het namelijk helemaal niks , en toont zich duidelijk een zeer slechte verliezer . )
Door al de hieruit voortvloeiende rottigheid is ook de inflatie geen halt meer toe te roepen.

-----------------------------------------------------------

Antwoord op je vraag :

Die keerkoppeling kost momenteel 2233,33 Euro , en de montagekosten komen op 399,96 Euro

Het is eventueel zelf te doen ,...maar er zitten wat riskante handelingen aan verbonden ( mbt de zekering van de tandwielen op de uiteinden van de hoofd- en hulpas van de versn. bak. ! ( als dit heel misschien fout gaat uitpakken ,....dan ben je zogezegd best goed de lul )

.....en op dat totale bedrag kan die 400 euro , je eigenlijk toch al niet meer redden . :+
Oke bedankt. Is een heel bedrag maar dat dacht ik al. Maar als ik het t.z.t nodig heb is het waarschijnlijk een uitkomst.
 
Die reverse gear kit die men bij de HD-dealer meestal monteert komt van Parts Europe , waar ook Drag Specialties toe behoord , en wat allemaal onder het eigen Harley Davidson imperium valt.
De merknaam van deze reverse gear kit = "Motor Trike" .
In basis zijn ze allemaal gelijk op de nieuwere 5 en 6 bakken , alleen de kits als zodanig kunnen dan voor elk type HD wat anders samengesteld zijn.
Het is geen dingetje van een paar knaken ,....en ze worden steeds maar duurder ,... je holt momenteel achter de inflatie-prijs-stijgingen aan !!!!!

-------------------------------------------------------------

( Dankuwel meneer Rutte , dankuwel klungelende EU ,....dank u voor het liefkozen op het geflirt en het naar de pijpen dansen van een corrupt oostblokland dat uit is op toetreding voor dat heikele geile associatieverdrag en NAVO , ...hoe kan het toch dat gewone nuchtere mensen daardoor die rottigheid allemaal allang zagen aankomen . Nog effe en we zitten hier mogelijk straks met onze harses in de straling van de aldaar gebombardeerde kerncentrales . :(
Die Putin interesseert het namelijk helemaal niks , en toont zich duidelijk een zeer slechte verliezer . )
Door al de hieruit voortvloeiende rottigheid is ook de inflatie geen halt meer toe te roepen.

-----------------------------------------------------------

Antwoord op je vraag :

Die keerkoppeling kost momenteel 2233,33 Euro , en de montagekosten komen op 399,96 Euro

Het is eventueel zelf te doen ,...maar er zitten wat riskante handelingen aan verbonden ( mbt de zekering van de tandwielen op de uiteinden van de hoofd- en hulpas van de versn. bak. ! ( als dit heel misschien fout gaat uitpakken ,....dan ben je zogezegd best goed de lul )

.....en op dat totale bedrag kan die 400 euro , je eigenlijk toch al niet meer redden . :+
Oke bedankt. Is een heel bedrag maar dat dacht ik al. Maar als ik het t.z.t nodig heb is het waarschijnlijk een uitkomst.
 
4FED655F-F7F6-4C88-BE47-B178964AEB6D.jpeg

D24F95EF-098B-4659-92EE-371ED87E756A.jpeg


5D09D557-FB3E-4B07-B9AA-D9AEE30C39B0.jpeg


Maar even weer on topic 🤓
Tandwielen en wiel in lijn gezet. En het Chinese galvaniseerwerk opgeschuurd, is nog wel wat werk nodig maar het begin is er.
Voor de oplettende kijker, dit is een shovel achterwiel, de band van het andere wiel moet ik nog overzetten. De naaf kwam ik niet mee uit. Dit is makkelijker met de remschijf en uitlijnen.
 
Voor dat geld koop je een gebruikte Goldwing en daar zit dat standaard al op!


Als je het ( te ) duur vindt , dan snap ik dat ,....maar dat geldt echt voor ontelbaar veel dingen . :Y
( ik vond het ook best wel prijzig hoor ) :)
Het is i.m.o. altijd nog beter verteerbaar dan bijv. een nieuw bankstelletje omdat vrouwlief daar d'r zinnen op heeft gezet ,....of nieuwe gordijnen ,....of een flut-vlieg-vakantie'tje ( waarbij je jezelf constant wijs moet maken dat je daar met z'n tweetjes zo nodig aan toe was )
"Wie lacht niet , die de mens beziet" . :+


En als je dat ding volgend jaar wil kopen , dan zul je je wellicht nog meer verbazen.
 
Laatst bewerkt:
Als je het ( te ) duur vindt , dan snap ik dat ,....maar dat geldt echt voor ontelbaar veel dingen . :Y
( ik vond het ook best wel prijzig hoor ) :)
Het is i.m.o. altijd nog beter verteerbaar dan bijv. een nieuw bankstelletje omdat vrouwlief daar d'r zinnen op heeft gezet ,....of nieuwe gordijnen ,....of een flut-vlieg-vakantie'tje ( waarbij je jezelf constant wijs moet maken dat je daar met z'n tweetjes zo nodig aan toe was )
"Wie lacht niet , die de mens beziet" . :+


En als je dat ding volgend jaar wil kopen , dan zul je je wellicht nog meer verbazen.
Zet je het bedrag af tegen een kek apehangertje van 800€ wat niet meer dan een verbogen pijp is met een laagje chroom dan valt het nog erg mee.
 
....was mooi en lekker droog vanmiddag ,.....en dus gelijk maar effe aan het "rangeren" geweest bij m'n garagebox en de naast gelegen parkeerplaats.
De "reverse gear" werkt wel zo lekker makkelijk en gemoedelijk ,.....van moeten "wennen" is werkelijk absoluut helemaal GEEN sprake .

*O*
 
....was mooi en lekker droog vanmiddag ,.....en dus gelijk maar effe aan het "rangeren" geweest bij m'n garagebox en de naast gelegen parkeerplaats.
De "reverse gear" werkt wel zo lekker makkelijk en gemoedelijk ,.....van moeten "wennen" is werkelijk absoluut helemaal GEEN sprake .

*O*

Geen reverse burnout gemaakt? })

PS.
Je gaat me toch niet vertellen dat je niet meteen een stuk gereden hebt?
 
Nee , geen burn-out :) ,......ben nog wel effe een klein blokkie om geweest ,.....maar hij gaat nu toch wel voorlopig z'n winterslaap in :)

De overbrengings-verhouding voorkomt eigenlijk vanzelf al , dat je niet in circus- of stunt voorstellingen kan geraken.
Het meest veilige blijft natuurlijk om in beginsel maar gewoon RECHT achteruit te rijden , dan kan er eigenlijk al nooit iets onvoorspelbaars gaan gebeuren....
( of je moet wel zó verschrikkelijk achterlijk gaan zitten te klooien... ) :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan