Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ben een grote fan van injectiefietsen..... Maakt niet uit hoe koud het is, knopje in en gaan
 
De HD-club heeft al een zeer lange historie , .....van HDC tot MC , tot aan een totale , noodzakelijke opheffing na een geschilletje , en daarna een wederopbouw/wederoprichting onder naamsverandering , gepaard gaande met een andere clubhuis-locatie.
We behoren sindsdien ( zéér doelbewust ! ) onder geen enkel "indelings-rijtje" meer thuis ,.....zijn inmiddels al heel lang NIET meer verbonden als zgn support/mc-club aan de hard-core scene .....we hanteren sindsdien dus ook totaal GEEN "scene-protocollen" meer , en dat alles houden we ook gewoon lekker zo . ;)
De vroegere internet-site is allang uit de lucht , en het enige wat nog aan onze vroegere club-naam/vorm herinnert , is een prachtig logo van onze oude naam in het wegdek , pal voor de deur bij de oude opgeheven clubhuis locatie .
( Wat het eens was ,.....daar denken we nog wel eens een heel enkel keertje aan terug , ....maar hebben we gewoon helemaal achter ons gelaten ,...en beschouwen we als water dat onder de brug is door-gestroomd . )
De dames binnen onze club beschouwen we als volwaardige clubleden en hebben evenveel rechten en plichten.
Als we onszelf nu zouden moeten omschrijven/indelen ,.....dan zijn we een totaal onafhankelijke HD-motor-tour-club.
( niks meer , ...en niks minder dan exact dát ! ;) )
Bij de gemeentelijke autoriteiten hebben we ons destijds ( noodzakelijk ! ) met open vizier zo gepresenteerd , en staan we daar sindsdien zo bekend.
We worden dus zogezegd gewoon gedoogd ,.... en daardoor óók heel stiekem echt wel met argus-ogen nauwlettend in de gaten gehouden :+ .... , maar dat vinden we helemaal niet erg. :N

HD-Katwijk , 2 (Middel).jpg
 
Laatst bewerkt:
Meestal kleine dingetjes. Niets byzonders eigenlijk , zeker bij een beestje van over de 20 jaar oud.
Maar wat een blijvende ergernis was was het slechte lopen bij koude motor. Ook na aandacht van de vakman voor de sproeier bezetting e.d. nooit helemaal opgelost. Als ie tijdens de eerste km´s onverhoopt afsloeg kreeg je m nog maar met de grootste moeite aan de praat. Was altijd spannend of je de eerste km´s overleefde zeg maar...
Had je er soms zo'n fancy Crane HI-4 single fire ontsteking in zitten ? ,..... wat een ( te dure ) kut-dingen waren/zijn dat -O-
 
Laatst bewerkt:
Had je er soms zo'n fancy Crane HI-4 single fire ontsteking in zitten ? ,..... wat een ( te dure ) kut-dingen waren/zijn dat -O-
Nee volgens mij was die S&S carb de boosdoener. Vraag me niet welk type precies want dat weet ik niet meer...


edit: Super E was het, geloof ik..
 
zijn zeer goede carbs ,....maar het afstellen kon soms een beetje lastig zijn
 
De HD-club heeft al een zeer lange historie , .....van HDC tot MC , tot aan een totale , noodzakelijke opheffing na een geschilletje , en daarna een wederopbouw/wederoprichting onder naamsverandering , gepaard gaande met een andere clubhuis-locatie.
We behoren sindsdien ( zéér doelbewust ! ) onder geen enkel "indelings-rijtje" meer thuis ,.....zijn inmiddels al heel lang NIET meer verbonden als zgn support/mc-club aan de hard-core scene .....we hanteren sindsdien dus ook totaal GEEN "scene-protocollen" meer , en dat alles houden we ook gewoon lekker zo . ;)
De vroegere internet-site is allang uit de lucht , en het enige wat nog aan onze vroegere club-naam/vorm herinnert , is een prachtig logo van onze oude naam in het wegdek , pal voor de deur bij de oude opgeheven clubhuis locatie .
( Wat het eens was ,.....daar denken we nog wel eens een heel enkel keertje aan terug , ....maar hebben we gewoon maar achter ons gelaten ,...en beschouwen we als water dat onder de brug is door-gestroomd . )
De dames binnen onze club beschouwen we als volwaardige clubleden en hebben evenveel rechten en plichten.
Als we onszelf nu zouden moeten omschrijven/indelen ,.....dan zijn we een totaal onafhankelijke HD-motor-tour-club.
( niks meer , ...en niks minder dan exact dát ! ;) )
Bij de gemeentelijke autoriteiten hebben we ons destijds ( noodzakelijk ! ) met open vizier zo gepresenteerd , en staan we daar sindsdien zo bekend.
We worden dus zogezegd gewoon gedoogd ,.... en daardoor óók heel stiekem echt wel met argus-ogen in de gaten gehouden :+ .... , maar dat vinden we helemaal niet erg. :N

Bekijk bijlage 1828352
Hoog SG gehalte!
Terwijl je vaak RG hoort aanbevelen boven SG (ivm frame mount).
Ik zou het zelf niet weten of dat merkbaar beter is maar vind de SG iig net wat mooier.
 
De RG's sturen qua "wegligging" eigenlijk wél een stukkie beter ,.....en da's logisch vanwege de VAST aan het FRAME gemonteerde fairing.
Een groot nadeel van die RG-"haaiekop-fairing" ,....is de turbulentie als je een beetje rechtop zit .
Als je een beetje vlot doorrijdt op de snelweg , ontstaat er achter die "haaiekop" wel zo'n kut-turbulentie , dat je met een constant schuddende harses op die motor zit....
.....als een soort van "parkinson-lijer" zammazegge.... :+
( dat is dan ook de enigste reden dat ik meer voor een SG kies )

In de States kiezen ze er ( van ellende ) vaak voor om een idioot hoog scherm op die haaiekop te monteren . :r
Tja ,....dan is dat "parkinson-schudden" wel opgelost ,.....maar dan ziet die motorfiets-styling er met zo'n "etalage-raam" echt niet meer uit -O-
Harley Davidson RG met hoog wind-shield (Middel).jpg


:+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Nee volgens mij was die S&S carb de boosdoener. Vraag me niet welk type precies want dat weet ik niet meer...


edit: Super E was het, geloof ik..
Daar kwam het inderdaad door , zijn gewoon kut dingen , sta je voor een stoplicht wachten , opeens stop
Zit gewoon standaard in die dingen in gebouwd , je had op die evo een mikuni moeten zetten , nergens meer last van
 
S&S Super-E carbs , zijn heus geweldige- , fijne carburateurs .
Ze zijn helaas wel een stuk lastiger af te stellen , dan bijv de bekende constant-vacuüm-carbs.
( S&S maakt de beste-van-de-beste aftermarket producten ,.....het is de "Rolls Royce" onder de aftermarket-spullen. )

"effe gauw" afstellen , net als bij de eenvoudige constant-vacuüm carbs , is er helaas niet bij . :N

 
Laatst bewerkt:
me kluppie ,....HD-Katwijk.
( foto'tje van ergens onderweg.... ) ,....altijd gezellig ( t.w. prettig gestoord zammazegge..:+.) :)

Bekijk bijlage 1828304
De HD-club heeft al een zeer lange historie , .....van HDC tot MC , tot aan een totale , noodzakelijke opheffing na een geschilletje , en daarna een wederopbouw/wederoprichting onder naamsverandering , gepaard gaande met een andere clubhuis-locatie.
We behoren sindsdien ( zéér doelbewust ! ) onder geen enkel "indelings-rijtje" meer thuis ,.....zijn inmiddels al heel lang NIET meer verbonden als zgn support/mc-club aan de hard-core scene .....we hanteren sindsdien dus ook totaal GEEN "scene-protocollen" meer , en dat alles houden we ook gewoon lekker zo . ;)
De vroegere internet-site is allang uit de lucht , en het enige wat nog aan onze vroegere club-naam/vorm herinnert , is een prachtig logo van onze oude naam in het wegdek , pal voor de deur bij de oude opgeheven clubhuis locatie .
( Wat het eens was ,.....daar denken we nog wel eens een heel enkel keertje aan terug , ....maar hebben we gewoon helemaal achter ons gelaten ,...en beschouwen we als water dat onder de brug is door-gestroomd . )
De dames binnen onze club beschouwen we als volwaardige clubleden en hebben evenveel rechten en plichten.
Als we onszelf nu zouden moeten omschrijven/indelen ,.....dan zijn we een totaal onafhankelijke HD-motor-tour-club.
( niks meer , ...en niks minder dan exact dát ! ;) )
Bij de gemeentelijke autoriteiten hebben we ons destijds ( noodzakelijk ! ) met open vizier zo gepresenteerd , en staan we daar sindsdien zo bekend.
We worden dus zogezegd gewoon gedoogd ,.... en daardoor óók heel stiekem echt wel met argus-ogen nauwlettend in de gaten gehouden :+ .... , maar dat vinden we helemaal niet erg. :N

Bekijk bijlage 1828352
Dus eigenlijk zijn jullie nu gewoon een groepje dikke oude mannen die boos kijken als ze op een te zware motor rijden die kut stuurt en teveel herrie maakt? :+
 
S&S Super-E carbs , zijn heus geweldige- , fijne carburateurs .
Ze zijn helaas wel een stuk lastiger af te stellen , dan bijv de bekende constant-vacuüm-carbs.
( S&S maakt de beste-van-de-beste aftermarket producten ,.....het is de "Rolls Royce" onder de aftermarket-spullen. )

"effe gauw" afstellen , net als bij de eenvoudige constant-vacuüm carbs , is er helaas niet bij . :N

Wat zeg je nou? Zelden zo'n simpele carburateur als een S&S super in mijn handen gehad :?

Het is geen HSR...
 
S&S Super-E carbs , zijn heus geweldige- , fijne carburateurs .
Ze zijn helaas wel een stuk lastiger af te stellen , dan bijv de bekende constant-vacuüm-carbs.
( S&S maakt de beste-van-de-beste aftermarket producten ,.....het is de "Rolls Royce" onder de aftermarket-spullen. )

"effe gauw" afstellen , net als bij de eenvoudige constant-vacuüm carbs , is er helaas niet bij . :N

Nou zo geweldig is S&S ook weer niet , zeker als ze zelf de blokken in elkaar hebben gezet ( goed personeel is ook in de VS moeilijk te vinden
En moeilijk is een super E zeker niet ( ik heb beide dus zowel carburateur en blok )
Blok gaat wel bij mij , alleen hadden ze bijvoorbeeld de zwakke punten van het originele shovel blok een stuk kunnen verbeteren bijv de uitlaat met twee boutjes vast zetten en het waardeloze inlaat spruitstuk ontwerp ( lucht lekken )
 
Dus eigenlijk zijn jullie nu gewoon een groepje dikke oude mannen die boos kijken als ze op een te zware motor rijden die kut stuurt en teveel herrie maakt? :+
Klopt wel zo'n beetje hoor :+ ,.....maar ja , als je qua postuur een beetje "flink" bent , op wat voor brommert moet je dan rijden ?
Heb je wel 'ns gekeken in de weerspiegeling van een etalageruit , hoe raar en achterlijk of dat er uitziet als je op een lullige brommert zit ?
.....Dat ziet 'r niet uit zeg..... :N

Gelukkkig is ons kluppie de letzte tijd ook wat gegroeid met jongere aanwas ( anders zouden we op langere termijn gaan uitsterven )

Één troost hebben we om gewoon je op-/aanmerking onbewogen te kunnen aanhoren/lezen :

IEDEREEN ( mits 'ie een redelijke gezondheid heeft ) wordt op termijn "oud" ,......en als dat goed verloopt , val jij straks ook onder die noemer . :Y

:t
 
Laatst bewerkt:
Klopt wel zo'n beetje hoor :+ ,.....maar ja , als je qua postuur een beetje "flink" bent , op wat voor brommert moet je dan rijden ?
Heb je wel 'ns gekeken in de weerspiegeling van een etalageruit , hoe raar en achterlijk of dat er uitziet als je op een lullige brommert zit ?
.....Dat ziet 'r niet uit zeg..... :N

Gelukkkig is ons kluppie de letzte tijd ook wat gegroeid met jongere aanwas ( anders zouden we op langere termijn gaan uitsterven )
:+
Ik ben te groot voor Harley's...goede motoren voor de stevigen onder ons, maar niet voor de langeren onder ons...heb altijd problemen met mijn benen maar laat me er niet door weerhouden: heb er nog steeds twee en deze gaan ook niet meer weg...hoop ik dan.

Heb een 1979 FLH origineel handgeschakeld en een 1977 FXE met een 2.1 liter TP blok, moet ik nog afbouwen maar geen tijd.

Heb diverse roadglides gehad, Electra, diverse FXDX'en, Heritage softail, hardtail syroker shovel, handvol Buells, Sportster chop en vast nog wel iets dat ik vergeten ben.

Het zijn kutmotoren, maar desondanks rijdt ik er graag mee. De FLH is dagelijks vervoer zolang het niet regent.
 
De HD-club heeft al een zeer lange historie , .....van HDC tot MC , tot aan een totale , noodzakelijke opheffing na een geschilletje , en daarna een wederopbouw/wederoprichting onder naamsverandering , gepaard gaande met een andere clubhuis-locatie.
We behoren sindsdien ( zéér doelbewust ! ) onder geen enkel "indelings-rijtje" meer thuis ,.....zijn inmiddels al heel lang NIET meer verbonden als zgn support/mc-club aan de hard-core scene .....we hanteren sindsdien dus ook totaal GEEN "scene-protocollen" meer , en dat alles houden we ook gewoon lekker zo . ;)
De vroegere internet-site is allang uit de lucht , en het enige wat nog aan onze vroegere club-naam/vorm herinnert , is een prachtig logo van onze oude naam in het wegdek , pal voor de deur bij de oude opgeheven clubhuis locatie .
( Wat het eens was ,.....daar denken we nog wel eens een heel enkel keertje aan terug , ....maar hebben we gewoon helemaal achter ons gelaten ,...en beschouwen we als water dat onder de brug is door-gestroomd . )
De dames binnen onze club beschouwen we als volwaardige clubleden en hebben evenveel rechten en plichten.
Als we onszelf nu zouden moeten omschrijven/indelen ,.....dan zijn we een totaal onafhankelijke HD-motor-tour-club.
( niks meer , ...en niks minder dan exact dát ! ;) )
Bij de gemeentelijke autoriteiten hebben we ons destijds ( noodzakelijk ! ) met open vizier zo gepresenteerd , en staan we daar sindsdien zo bekend.
We worden dus zogezegd gewoon gedoogd ,.... en daardoor óók heel stiekem echt wel met argus-ogen nauwlettend in de gaten gehouden :+ .... , maar dat vinden we helemaal niet erg. :N

Bekijk bijlage 1828352
hahaha , lekker allemaal het zelfde , spannend
 
Daar zit ook nog eens geen pomp op. Een S&s isin feite een schuifcarb waar ze de naald weggehaald hebben, er zitten maar 2 sproeiers op dat ding. Zet er een thunderjet van Zippers op en dan kan ie wel goed afgesteld worden.
Ik heb ze altijd op de weg afgesteld en liep altijd prima, nog nooit problemen mee gehad. Als je een beetje weet wat je doet, makkelijk genoeg zonder modificaties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan