Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

3 uur in totaal lopen kutviolen maar ook de bedrading van de knippers zit nu netjes binnendoor 😁

20230202_201536.jpg
 
Volgende keer proberen met een touwtje er doorheen trekken met een stofzuiger
Ik had het gisteren gewoon meteen met de stuurbediening mee moeten trekken.
Maar dat was ik vergeten.

Nu een draadje door het stuur krijgen terwijl er al een dikke bundel kabels doorheen loopt is gewoon kut...
 
Vanmiddag rondje gedaan, vind het soms lastig bij een sprintje, het juiste schakelmoment (koppel nm) te pakken. Soms blijf ik te lang in een versnelling hangen. Zit te denken een andere speedometer erop te zetten, eentje met tachometer, en een versnellings indicator 😇 ook handig, soms wil ik nog weleens op proberen te schakelen, zit ik al in de hoogste .... 😎

Iemand ervaring met tachometer op een hd / sportster / ...

Kwam deze tegen,

14.cd.a8.D1KOSOHD01DREHZAHLMTACHOHDSPORTSTER1003667487020.JPG



... wordt onder andere verkocht bij Louis
 
Vanmiddag rondje gedaan, vind het soms lastig bij een sprintje, het juiste schakelmoment (koppel nm) te pakken. Soms blijf ik te lang in een versnelling hangen. Zit te denken een andere speedometer erop te zetten, eentje met tachometer, en een versnellings indicator 😇 ook handig, soms wil ik nog weleens op proberen te schakelen, zit ik al in de hoogste .... 😎

Iemand ervaring met tachometer op een hd / sportster / ...

Kwam deze tegen,

Bekijk bijlage 1845031


... wordt onder andere verkocht bij Louis
Koop een sportmotor 😇
 
Vanmiddag rondje gedaan, vind het soms lastig bij een sprintje, het juiste schakelmoment (koppel nm) te pakken. Soms blijf ik te lang in een versnelling hangen. Zit te denken een andere speedometer erop te zetten, eentje met tachometer, en een versnellings indicator 😇 ook handig, soms wil ik nog weleens op proberen te schakelen, zit ik al in de hoogste .... 😎

Iemand ervaring met tachometer op een hd / sportster / ...

Kwam deze tegen,

Bekijk bijlage 1845031


... wordt onder andere verkocht bij Louis
Onzinnig. Je voelt toch wel wanneer de motor niet meer trekt?

Dst gaat een toerenteller je niet vertellen hoor.
 
Sorry, maar wat heb je aan die toerenteller als je niet voelt wanneer het optimum schakelmoment is? Dan weet je toch ook niet welk toerental daarmee overeenkomt?

Als je je motor niet aanvoelt, dan gaat een toerenteller je echt niet helpen.
 
Vziw loopt eentoerenteller, en zeker een analoge, iets achter op het werkelijke toerental en dat is zeker bij rap optrekken met het daarbijbehorende snelle schakelen wel een dingetje.
Ik schakel vrijwel altijd op het gehoor.
 
Vandaar op circuit dingen altijd zo'n onzinnige toerenteller prominent in het zicht zit :+

Als je weet rond welk toeren moment je bike de meeste koppel geeft, is zo'n ding toch een mooie aanvulling op je eigen sensoren.

Maar even terug naar mijn oorspronkelijke vraag, en niet de mening van deze of gene, kent iemand, heeft ervaring met het merk "Koso", of een ander merk ...... 🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan