Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Heb een beetje een domme Actie uitgehaald gisteren en nu ligt de ignition switch uit elkaar, hoe de schakelplaat, borgen (links op de foto) moeten inclusief de grote veer, weet ik inmiddels, maar hoe het zit met de kleine veertjes, die ergens in het stervormige patroon moeten, samen met de kleine pinnen is mij nog niet helder. De schakelaars kan ik nergens vinden, ook niet op ebay of MC's, en anders de hoofdprijs betalen bij Harley en co. Nu zal het niet moeilijk zijn om het weer in elkaar te zetten, als modelbouwer ben ik wel wat gewend, maar ik weet de volgorde dus niet, zooitje viel uit het huis toen ik hem omkeerde en toevallig zat de sleuteelpin net in zijn vrijstaand en gleed er dus ook uit. Ik weet dat de veertjes eerst moeten, maar die pennetjes lopen er zo weer uit door dat geboorde plaatje en sleutelhuis.
 
Daar had ik dus al gekeken en gezocht, voldoende sloten voor de tankconsoles en Dyna, maar voor de toering alleen coverkapjes
 
nou heb ik een vraag , ik heb een schijfremslot van oxford besteld voor mijn heritage , volgens de maten op de site zou het moeten passen maar uiteraard dus niet , waardeloze zooi , welke sloten hebben jullie ? ik wil er een met alarm er in , en ik heb deze schijf , ik kan nergens op internet maten va sloten vinden
Remschijf-Harley-00-17-Softail-Dyna-XL-en-00-07-Touring-961908-600x450.jpg
 
Laatst bewerkt:
nou heb ik een vraag , ik heb een schijfremslot van oxford besteld voor mijn heritage , volgens de maten op de site zou het moeten passen maar uiteraard dus niet , waardeloze zooi , welke sloten hebben jullie ? ik wil er een met alarm er in , en ik heb deze schijf , ik kan nergens op internet maten va sloten vinden
maten van sloten vinden is inderdaad niet makkelijk, zitten soms diep "verborgen" in de site, zoals bij Abus, maar als je doorzoekt kom je daar wel afmetingen tegen en zelfs een praktisch sjabloon
abus sjabloon.png
 
nou heb ik een vraag , ik heb een schijfremslot van oxford besteld voor mijn heritage , volgens de maten op de site zou het moeten passen maar uiteraard dus niet , waardeloze zooi , welke sloten hebben jullie ? ik wil er een met alarm er in , en ik heb deze schijf , ik kan nergens op internet maten va sloten vinden Bekijk bijlage 1859809
Ik heb deze bij Ali gekocht. Bevalt best goed en doet wat hij moet doen.
Gezien jouw schijf past hij ook op de jouwe.
Zie mijn schijf:
DA6D1EDF-4A86-4A68-AD7E-D8A6C6177E13.jpeg
 
Het heeft effe geduurd omdat ik effe klaar met dat hok was, maar gisteren toch maar weer eens wat geprobeerd. Yep, hoe repareer je een Harley van over de 10 ruggen................................domweg met een schroevendraaier, tang en hamertje

Switchknop weer in elkaar, alleen dan zonder de pinnen voor de sleutelcode, vind dat best zo, de rest ook makkie in elkaar. Alleen bij het weghalen van de switchknop en je rommelt wat met je stuur, kan de zooi in het huis iets ontregelen. Daar kan je dan een mooie aligmenttool voor kopen van 50 euri, of je gebruikt gewoon een schroevendraaier om de boel uit te lijnen, tis effe proberen welke stand die moet staan, maar dat is 5 minuten werk. Mss ooit nog eens het huis er uit halen om af te stellen zodat ook het stuurslot weer werkt, maar voor nu, het werkt.
 
Die switchknop is echt rommel, die slijt een beetje in en met wat lomp draaien (of onkunde) heb je hem ineens in je handen (in meerdere stukken).

Sowieso raar dat je HD's veelal zonder überhaupt een sleutel kunt starten en wegrijden.
 
Ben al jaren op pad zonder sleutel, enige sleutel die ik meeneem is die van t schijfremslot... sleutels op die ouwe hd's is schijnveiligheid.
 
Ben al jaren op pad zonder sleutel, enige sleutel die ik meeneem is die van t schijfremslot... sleutels op die ouwe hd's is schijnveiligheid.
Is ook niet zo zeer voor de veiligheid maar wel bv dat niet iedere onverlaat dat ding kan aanzetten en starten ..
 
Ik ben op zoek naar een gietaluminium inner primary van een late shovel.In goede staat.Dus ggeen scheuren en uitgelebberde schroefgaten.Heeft iemand toevallig nog zoiets liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan