Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Vandaag hoorde ik. Dat er weer een paar van die “gasten “ een bus aan t slopen waren bij ter Apel. Ik heb daar een oplossing voor. Gegarandeerd dat ze t nooit maar dan ook nooit meer in hun kop halen om een bus te verbouwen 👍🏻
Ik heb daar ook een oplossing voor,
Staat bekend als de "Methode Westerling"
 
Als dit garantie is , dan gaan ze dat op de goedkoopste manier aanpakken.
Je krijgt dan een HD-krukas, HD-pomp/cam-plate , HD cams en tappets.
Als je later besluit om die HD-spulletjes er weer uit te laten halen , om er S&S of Feuling in te laten timmeren , dan krijg je op de factuur een flink bedrag aan arbeidsloon voorgeschoteld.
<>
Bovendien : Als dat "pinion" zo beschadigd is , dan kun je volgens mij het alignment op dat uiteinde niet eens goed opmeten.
Die schade is volgens mij gewoon het gevolg van het verschuiven van een krukwang op de bigend-pen.
Er is idd al aangegeven dat ze alleen met orginele HD onderdelen werken. Mijn idee om eea in ee nlater stadium alsnog te verbouwen is ws gestoeld om mijn onvrede van nu. Niet onmogelijk dat mijn vertrouwen helemaal weg blijft en ik een andere fiets uit ga zoeken (eerst ff sparen).
<>
Als je het internet mag geloven dan is die kans heel wel aanwezig.


Dit kan ik wel heel erg waarderen als 'ie naar EU komt (EU5 lijkt een beer op de weg), ook geen idee of 'ie betaalbaar zal zijn. En natuurlijk ga je te maken krijgen met kinderziektes en meer ongemakken die gepaard gaan met zeldzame motoren.
Maar toch: 😎

2023-Buell-SuperCruiser_wheelie.jpg
 
Er is idd al aangegeven dat ze alleen met orginele HD onderdelen werken. Mijn idee om eea in ee nlater stadium alsnog te verbouwen is ws gestoeld om mijn onvrede van nu. Niet onmogelijk dat mijn vertrouwen helemaal weg blijft en ik een andere fiets uit ga zoeken (eerst ff sparen).
<>
Als je het internet mag geloven dan is die kans heel wel aanwezig.


Dit kan ik wel heel erg waarderen als 'ie naar EU komt (EU5 lijkt een beer op de weg), ook geen idee of 'ie betaalbaar zal zijn. En natuurlijk ga je te maken krijgen met kinderziektes en meer ongemakken die gepaard gaan met zeldzame motoren.
Maar toch: 😎

Bekijk bijlage 1884113
Denk dat het met die kinderziektes wel mee zal vallen, zit niks nieuws op of aan.
 
FF een afstel vraagje:

Ik heb nu:
Arlen Ness Big Sucker
CV met Dynojet kit
Screaming eagle II dempers


Volgens de overlevering is de carb destijds afgesteld met een Bassani uitlaat, maar heeft de vorige eigenaar de Bassani weg gedaan en de Screaming eagles eronder gezet.
Hierna niet opnieuw afgesteld.

Kan ik er nu gewoon weer een Bassani onder gooien en verder niks doen.
Of moet hij dan toch weer afgesteld worden?
En wat kost een dynorun tegenwoordig?
 
FF een afstel vraagje:

Ik heb nu:
Arlen Ness Big Sucker
CV met Dynojet kit
Screaming eagle II dempers


Volgens de overlevering is de carb destijds afgesteld met een Bassani uitlaat, maar heeft de vorige eigenaar de Bassani weg gedaan en de Screaming eagles eronder gezet.
Hierna niet opnieuw afgesteld.

Kan ik er nu gewoon weer een Bassani onder gooien en verder niks doen.
Of moet hij dan toch weer afgesteld worden?
En wat kost een dynorun tegenwoordig?
Ik zou zeggen dat je dat toch zelf wel voelt als hij niet goed afgesteld staat
Als hij een beetje ruw loopt onderin en bij constant gas een beetje inhoud staat hij te arm
Je bougies een keer er uit draaien en ze goed bekijken , beetje koffie met iets teveel melk is goed
Wit is arm , zwart is rijk
Er staat een filmpje op YouTube van Baxter en die kan zelfs zien aan de bougie in welk toeren gebied hij te arm of te rijk staat
 
FF een afstel vraagje:

Ik heb nu:
Arlen Ness Big Sucker
CV met Dynojet kit
Screaming eagle II dempers


Volgens de overlevering is de carb destijds afgesteld met een Bassani uitlaat, maar heeft de vorige eigenaar de Bassani weg gedaan en de Screaming eagles eronder gezet.
Hierna niet opnieuw afgesteld.

Kan ik er nu gewoon weer een Bassani onder gooien en verder niks doen.
Of moet hij dan toch weer afgesteld worden?
En wat kost een dynorun tegenwoordig?
carburateurtje van de juiste sproeier-maten vooorzien , dat kun je zelf.
( werkt eigenlijk hetzelfde als bij je brommertjes waar je vroeger op reed. )
Met een klein middagje effe rotzooien ben je d'r echt helemaal uit.
Eventueel kun je ter controle nog gebruikmaken van een zgn "Color-Tune" ,...een erg handig gereedschappie
 
Terug
Bovenaan Onderaan