Harley-Davidson FXD DYNA 1997 VOORVORK revisie en upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.002
53.921
Kampen (Overijssel)
Betreft:
Harley-Davidson FXD DYNA 1997 evo
Maleur:
VOORVORK LEK diameter 39mm

De voorvorkpoten van bovenstaande merk, type, bouwjaar vermelde motorfiets lekken vloeistof, dat hoort niet zo.
Dus ik ben voornemens dit te gaan verhelpen en heb eerst gedacht om alleen de voorvorkkeerringen te vervangen.

Misschien is het verstandiger om ook de rest wat te reviseren om dat ook te doen?
Nu heb ik dat nog nooit eerder gedaan dus het is me ook nooit eerder mislukt en zeg zelf wie is er nou ervaren geboren?

Omdat het aan de voorkant ook wel een beetje stugger mag zijn zit ik te denken om ook veren erbij te bestellen. Kom de volgende sets tegen.

1584174305851.png


En

1584174305986.png

De progressieve vervangingsveren, nu ken ik wel progressieve demping? Of haal ik dingen door elkaar?

Wie heeft ervaring met de bovenste en wat zou het verschil kunnen zijn met de onderste?
Het gaat me niet eens om het prijsverschil, hyperpro is een bekende naam maar is er enig te benoemen verschil?

En waar moet ik nog meer op letten?

1000x dank voor die mij enigszins wijzer weet te maken.
 
Zo ziet t er uit ja. Stinkt ook.
Het zat ook nog eens vast onder in de poten, heb behoorlijk moeten spoelen met benzine. Maar nu is het weer spik en span. Mocht ik morgen even tijd hebben dan probeer ik het even uit of ik wat verschil voel. De meegeleverde bussen moesten 5cm worden in deze vork maar ik denk dat ik zes beter ga vinden. Maar eerst testen.

Zo te zien zijn die rubberen dingen voor een 41 mm vork met meer veerweg
Heb net al twee nieuwen besteld, deze had ik gekregen, komen straks van pas bij een andere motor.
 
He`` kerel, ligt die ouwe HD van je voor niet wat diep, of lijkt dat maar zo ? Ik heb m`n twijfels ..
Dat denk ik nu dus ook, de bussen moesten volgens de omschrijving vijf cm worden maar ik denk zelf dat zes of zeven centimeter zou zijn. Ik zoek zo even de specs op, daar staan de in en uit van de veren ook bij als het goed is.
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik nu dus ook, de bussen moesten volgens de omschrijving vijf cm worden maar ik denk zelf dat zes of zeven meter zou zijn. Ik zoek zo even de specs op, daar staan de in en uit van de veren ook bij als het goed is.
Let er op dat vering techniek lastig is.
Soms zijn logische dingen net anders in de praktijk ;)
 
Net zoals ik al veel eerder gezegd heb is dit een verlagings kit
Ik heb ze ook maar ik heb ze gekocht omdat ik de voorvork iets korter wilde ( voor de looks)
Voor de looks is het goed, ik ga het in ieder geval eerst proberen, bevalt het me niet dan is het ook zo weer veranderd. Wat ik wel maf vind is dat het er niet bij stond dat het een verlagingskit betreft.
 
Voor de looks is het goed, ik ga het in ieder geval eerst proberen, bevalt het me niet dan is het ook zo weer veranderd. Wat ik wel maf vind is dat het er niet bij stond dat het een verlagingskit betreft.
Kan voor je LOOKS` wel beter staan Willempie , maar je motor staat op z`n harses, en mede daardoor je balhoofdhoek steiler ..en weer mede daardoor evt een stuurkarakter van een banaan..
Als ie voor zakt , dan moe t je het ding achter evenveel laten zakken om het een beetje neutraal te houden ..




(waarom reageer ik nu toch weer in techniek 8)7)
 
Kan voor je LOOKS` wel beter staan Willempie , maar je motor staat op z`n harses, en mede daardoor je balhoofdhoek steiler ..en weer mede daardoor evt een stuurkarakter van een banaan..
Als ie voor zakt , dan moe t je het ding achter evenveel laten zakken om het een beetje neutraal te houden ..


(waarom reageer ik nu toch weer in techniek 8)7)
Ik kom net terug van een rondje rond de kerk, veel drempels en wat stoepjes gepakt. De vering en demping is nu op orde, voor mijn gevoel dan hè.
Die vier cm aan de voorkant maakt net dat je hem makkelijker een bocht induwt, niet dat het me daar om te doen was maar dat is het nu zoals het is geworden.
Wat ik nog wel wil gaan doen is de bussen nog twee cm langer maken, dan is het verschil met origineel nog maar twee cm, het verschil met de lekke vork is groter. De veerweg lijkt oké zo.

Dank voor je bezorgdheid, als het uiteindelijk niks is dan kan ik het nog altijd omkeren door de oude veren erin terug te stoppen.
 
Kan voor je LOOKS` wel beter staan Willempie , maar je motor staat op z`n harses, en mede daardoor je balhoofdhoek steiler ..en weer mede daardoor evt een stuurkarakter van een banaan..
Als ie voor zakt , dan moe t je het ding achter evenveel laten zakken om het een beetje neutraal te houden ..




(waarom reageer ik nu toch weer in techniek 8)7)
Tenzij hij van zichzelf al teveel achterover staat. Dan wordt het nu juist beter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan