Harley-Davidson FXD Dyna Superglide 1997 minder luid maken.

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
29.782
53.532
Kampen (Overijssel)
Ik ben dus bezig met m’n Harley-Davidson FXD Dyna Superglide 1997 minder luid te maken met net niet originele dempers welke wel van het merk Harley-Davidson zijn maar het type waarschijnlijk van een injectie zijn.
Op de dempers staat ook het woord katalyst oftewel katalysator.

Vol goede moed heb ik de dempers geplaatst en de motor naar buiten gedrukt en gestart.
Het resultaat is dat hij veel stiller is maar niet dof klinkt, hij klinkt wat typisch.
Nu vraag ik mij dus onder andere af of er daadwerkelijk een katalysator in de dempers zitten? Ik heb er filmpjes van gemaakt, kan iemand er iets zinnigs over zeggen? Ik weet even niet wat ik er van moet vinden, is dit een normaal geluid?

Filmpje van opeenvolgend een aantal dempers en zonder
En dan het geluid met de “kat” dempers
Nog een

Opmerkingen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Als het om het even is dan hoeft dat van mij niet, een voorbeeld proberen te stellen met het zelf maken van dempers is niet zo’n goed idee aangezien deze dus geen T.u.v, ec of goedkeuring door de Nederlandse bond van huisvrouwen heeft ondergaan.
Als m’n herrie nu binnen de perken blijft en het verbruik ook weer een beetje afneemt dan is mijn opzet gelukt. Anders moet ik verder zoeken naar een oplossing voor mijn probleem.

Ze zijn nu rondom gelast was wel even lastig omdat daar een overgang van gewoon staal naar rvs zit. Geen idee of dat lang goed gaat.


Dat is geen enkel probleem, het enige is dat de las gaat roesten, maar dat doet het normale staal ook.
Wil je het "officieel" doen dan kun je een overgangselektrode gebruiken.
 
Willem, overgang tussen staal en rvs kan je met 309 draad lassen. Verder las ik ergens dat je gewoon graag wou rijden zonder gezeur. Misschien had je je dat moet bedenken voordat je een Harley kocht 😜 Je mag mijn gsxr wel lenen als je een probleemloos rondje wil rijden 😘
 
Willem, overgang tussen staal en rvs kan je met 309 draad lassen. Verder las ik ergens dat je gewoon graag wou rijden zonder gezeur. Misschien had je je dat moet bedenken voordat je een Harley kocht 😜 Je mag mijn gsxr wel lenen als je een probleemloos rondje wil rijden 😘
Daar heb jij dan weer gelijk in. Enniewee, het is voor mekaar nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan