Harley Davidson Nightster 1200XL

NightsterJeff

Rookie
15 apr 2019
4
1
De motor is in prachtige staat, zowel motorisch als van de buitenkant. Volledig rijklaar zonder onderhoud op korte termijn.

De Harley heb ik zelf aangeschaft in 2017 in de VS. Na een jaar erop te hebben gereden in de VS en een jaar in Nederland, doen we de motor weg. Reden hiervoor is dat het meenemen van de HD uiteindelijk meer heeft gekost dan initieel beoogd (transport, ombouwen, keuringen). Motor is begin 2019 op Nederlands kenteken gezet en heeft hiervoor o.a. nieuwe banden gekregen. In 2018 heb ik in Nederland op Amerikaans kenteken gereden (RDW regelgeving staat toe dat er een jaar op buitenlands kenteken gereden mag worden).

Specificatie:
- 15.000 mijl onderhoud ondergaan
- Originele mijlenteller. Erom heen is inmiddels een kilometer per uur indicatie aangebracht
- Krasvrij (in Nederland alle kleine krasjes laten verwijderen)
- Nieuwe Harley Davidson Dunlop banden voor en achter (80 km op gereden naar de Nederlandse keuring)
- Europese emissie software geladen voor de Europese eisen
- Jiffy sensor erop gemonteerd
- Verlichting om laten bouwen conform Nederlandse eisen: LED-lampjes achter met daarin verwerkt de knipperlichten (zie foto's). Koplamp met EU certificatie
- Stuurslot
- Duo-zitje
- Twee sleutels aanwezig. De sleutels gaan zowel in de ontsteking als in het stuurslot

Alle papieren van het zelf aanschaffen van de motor in de VS, het 15.000 mijl onderhoud, transport, keuringen en ombouwen kunnen op verzoek ingezien worden. Ook heb ik foto's van de motor destijds in de VS en foto's van de motor in NL nog op Amerikaans kenteken.

De Harley staat netjes binnen gestald.

Vraagprijs: 8999,- euro
Bouwjaar: 2011

IMG_2083.jpegIMG_2084.jpegIMG_2085.jpegIMG_2086.jpegIMG_2087.jpegIMG_2088.jpegIMG_2089.jpegIMG_2090 2.jpegIMG_2090.jpegIMG_2091.jpegIMG_2105.jpegIMG_2112.jpegIMG_2105.jpegIMG_2112.jpegIMG_2113.jpegIMG_2117.jpegIMG_2119.jpegIMG_2120.jpegIMG_2131.jpegIMG_2132.jpeg
 
Laatst bewerkt:
maar iets klopt niet.... was zelf geinteresseerd maar je verhaal klopt niet

je zegt in de VS 1 jaar gereden te hebben en daarna 1 jaar ook in NL...... Motor is geimporteerd nog geen maand geleden
En heb je in 1 jaar de tijd maar 80 km gereden?

De motor is in prachtige staat, zowel motorisch als van de buitenkant. Volledig rijklaar zonder onderhoud op korte termijn.

De Harley heb ik zelf aangeschaft in 2017 in de VS. Na een jaar erop te hebben gereden in de VS en een jaar in Nederland, doen we de motor met pijn in het hart weg. Reden hiervoor is dat het meenemen van de HD uiteindelijk meer heeft gekost dan initieel beoogd (transport, ombouwen, keuringen). De motor is teveel waard voor hoe veel ik er zelf op rijd.

......

- Nieuwe Harley Davidson Dunlop banden voor en achter (80 km op gereden naar de Nederlandse keuring)
.......
 
maar iets klopt niet.... was zelf geinteresseerd maar je verhaal klopt niet

je zegt in de VS 1 jaar gereden te hebben en daarna 1 jaar ook in NL...... Motor is geimporteerd nog geen maand geleden
En heb je in 1 jaar de tijd maar 80 km gereden?

We zijn zelf in november 2017 terug gekomen uit de VS en hebben de motor daar begin 2017 gekocht (dus eerst een seizoen in de VS gereden). Dan zitten de regels zo in elkaar dat je een jaar lang op buitenlands kenteken mag rondrijden in Nederland. Dat heb ik dan ook gedaan en vervolgens ben ik met het ombouwen en keuren begonnen aan het einde van de zomer 2018, rond oktober. Voor deze keuring moesten er nieuwe banden op. In de wintermaanden heb ik natuurlijk niet gereden op de motor en daardoor hebben de banden nog nauwelijks kilometers gemaakt.

Zoals ik in de beschrijving ook al uiteenzet: ik heb alle documentatie indien gewenst, van aanschaf in de VS, transport, ombouwen tot aan de keuring. Het verhaal klopt dus wel degelijk en alles kan onderbouwd worden met documentatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan