Harley Davidson Sport Glide, wie rijdt er een?

Da's lastig hier in België Willem. Vooral nu de grens gesloten is en wij in België alleen 'essentiële verplaatsingen' mogen doen. Ik heb het nu als volgt opgelost: een aantal flesjes Putoline Fuel Stabilizer gekocht en ook gelijk een half flesje in mijn Vespa gekiept (daar gaat maar 9 liter benzine in). Overigens viel mij ook een artikel in het AD op, waar men het had over auto's die te lang stil stonden. De alcohol die in die shit-A10-benzine zit trekt vocht aan en kan schade veroorzaken aan leidingen, je tank, brandstofpomp etc. Zodra ik weer naar Nederland kan gelijk V-power of een goeie benzine er in. Daar heb je gelijk in.
gewoon 98 tanken ik ben ook van Belgie
 
Da's lastig hier in België Willem. Vooral nu de grens gesloten is en wij in België alleen 'essentiële verplaatsingen' mogen doen. Ik heb het nu als volgt opgelost: een aantal flesjes Putoline Fuel Stabilizer gekocht en ook gelijk een half flesje in mijn Vespa gekiept (daar gaat maar 9 liter benzine in). Overigens viel mij ook een artikel in het AD op, waar men het had over auto's die te lang stil stonden. De alcohol die in die shit-A10-benzine zit trekt vocht aan en kan schade veroorzaken aan leidingen, je tank, brandstofpomp etc. Zodra ik weer naar Nederland kan gelijk V-power of een goeie benzine er in. Daar heb je gelijk in.
Google ethanol-killer.
succes👍🏻
 
goedenavond, ik ben Pieter en rij sinds een maandje op een nieuwe Sport Glide, wat heb ik veranderd: SE luchtfilter, Rinehart uitlaat, 5,5"screen en engineguard; rijdt uitstekend
IMG_20200318_142734_1.jpg
IMG_20200318_142920.jpg
 
Mooie kleur man! Ik heb ook een sport glide.

ik heb een zwarte (bj2019)
067F5A8E-1458-40A2-8DA3-F162FF5E3B97.jpeg

Heeft iemand trouwens ervaring met stille dempers voor v&h pro pipe? Ik twijfel om deze er in te zetten aangezien het geluid maar 3 a 4 dB gedempt wordt. In hoeverre is het verschil te merken?
 
Ach `wat maakt dat beetje herrie meer nu uit , de ramen donderen hier in huis met mooi weer er toch al uit
met die klote toeristen op hun motoren hier langs te brullen..O-)

PS - ( die van mij is net een dikke V 8 te roggelen ):X
 
Mooie kleur man! Ik heb ook een sport glide.

ik heb een zwarte (bj2019)
Bekijk bijlage 1502484
Heeft iemand trouwens ervaring met stille dempers voor v&h pro pipe? Ik twijfel om deze er in te zetten aangezien het geluid maar 3 a 4 dB gedempt wordt. In hoeverre is het verschil te merken?
Ik heb hetzelfde probleem als jij Jankoo; ik vind 'm veel herrie maken, heb al een paar Alpine oordoppen gekocht, want ik krijg er koppijn van op lange ritten. Jeckyl and Hyde vond ik te duur, maar ik heb nu een duitse firma gevonden, die kunnen een demper plaatsen, zodat ie wél aan de eisen voldoet. Je wilt tpch een keer naar de Eifel kunnen toeren als je daar zin in hebt. Nu durf ik dat niet te wagen, want ze halen je van de weg, gegarandeerd! Fanatics Motorcycle company. Zodra het weer kan rijd ik er heen.
 
Je bedoelt die Kess uitlaten?

Tja, ik had de super silence in mijn V&H systeem, longshots, maar dat was een beetje een rotgeluid, niet hard, het scheelt iets met de normale dempers maar niet veel, het geluid wordt alleen wat voller
 
@cardiobiker ik rij sowieso met oordoppen maar dat is puur voor het windgeruis in me helm. Ik vraag me alleen af wanneer ik quiet baffles koop of dit ook echt hoorbaar effect heeft. Ik betwijfel het maar hoop stiekem dat iemand hier ervaring mee heeft. Overigens ben ik niet zo bang dat ze je in Duitsland van de weg halen. Ben vorig jaar naar bikersweek in Willingen geweest en ben nooit aangehouden omdat me motor te veel herrie maakte. Als je in Duitsland een beetje netjes rijdt en in de dorpen niet het gas vol open gooit zal het denk ik niet zo snel gebeuren.
 
67E374D1-53E4-4B3F-BC92-C646A6E91802.jpeg

Vandaag ook maar eens aangemeld hier op het forum.

sinds 2018 deze sport glide! Heerlijke motor.
 
Je bedoelt die Kess uitlaten?

Tja, ik had de super silence in mijn V&H systeem, longshots, maar dat was een beetje een rotgeluid, niet hard, het scheelt iets met de normale dempers maar niet veel, het geluid wordt alleen wat voller
Nee de Kesstech heb ik ook niet, maar ik heb wel kontakt gelegd met Fanatics Motorcycle Company in Duitsland. Die schijnen wél iets te kunnen inbouwen in je V&H demper, waardoor de uitlaat aan alle geluidseisen voldoet. Ik ga nog uitzoeken hoe dat precies werkt.
 
Fanatics Motor Cycle gebeld voor hun Thorcat Katalysator voor de Sport glide. Blijken ze alleen een prototype te hebben, geen productie.:(:(
Heb wel een Müller Powerclutch (hulpstuk) laten plaatsen voor 40% lichter koppelen bij The customhouse in Ittervoort. Was zo voor elkaar, niet te duur en koppelt een stuk fijner. Zo'n zware koppeling met een kabel bediening is toch eigenlijk ook niet meer van 2020.
 
Moet ik ook nog doen, maar ik doe dat zelf wel, is idd een makkie, zag ik bij een ander.
 
Ja vind ik wel. Als de motor koud is valt het nog wel mee, maar na een dagje Eifel bijvoorbeeld, dan voel ik iedere vezel van die kabel. Vorige motor had een hydraulische koppeling en dat vond ik toch wel fijn.
Oh oké, ik neem het voor lief. Het werkt nu goed. Misschien na een dag stadsverkeer vol stoplichten dat ik er anders over ga denken.
 
Ja vind ik wel. Als de motor koud is valt het nog wel mee, maar na een dagje Eifel bijvoorbeeld, dan voel ik iedere vezel van die kabel. Vorige motor had een hydraulische koppeling en dat vond ik toch wel fijn.
Ik denk dat er voor dit model ook een easy clutch is.

Dat scheelt echt, en is niet te prijzig (vinnik).
 
hoe gaat het met alle Sport Glide rijders...hoor niet veel meer......
kijk eens op de You Tube filmpjes van Revelator Alf, is een Engelsman die allerlei praktische zaken rond de Sport Glide uitlegt; wist je bijvoorbeeld dat in je linker richtingaanwijzer knop ook een schakelaar voor mistlampen verborgen zit? ...Alf laat het zien....
 
Terug
Bovenaan Onderaan