Harley Davidson Sport Glide, wie rijdt er een?

cardiobiker

Die hard MF'er
7 jan 2016
283
70
Hamont
Dit topic is bedoeld voor diegenen, die met een Harley Davidson Sport Glide rijden.
Hier kun je dus terecht met vragen, ideeën, suggesties, ervaringen (positief én negatief).
Ik zie er gewoon weinig rijden. De mijne heb ik in juli 2018 gekocht.

35012069ze.jpg
 
Is ook best moeilijk om accessoires voor te bestellen, omdat het model zo nieuw is. Maar vandaag op de beurs een Dr. Jeckyl and Hyde uitlaat besteld. 100% legaal! En da's fijn als je eens richting de Eifel wilt toeren. Geluidseisen worden steeds strenger.
 
Helaas....het is toch de Vance & Hines Pro Pipe geworden. Ik vond de opties voor een uitlaat mét klep toch te duur. Hier zal ik wel een 'silent Baffle' stillere DB.killer voor moeten bestellen, want ik vind 'm vrij luid....
 

Bijlagen

  • DSCN3705.JPG
    DSCN3705.JPG
    255,6 KB · Weergaven: 78
Hoe bevalt de Pro pipe, ik heb ook lang gedacht om een J&H uitlaat te kopen maar deze waren vorig jaar nog niet leverbaar. Ik heb toen gekozen om een TAB performance uit Amerika te halen met drie type inserts (silence, medium en zombie) . De medium bevalt prima maar ben nog opzoek naar een iets zwaarder geluid, niet harder. Nu de J&H leverbaar zijn heb ik er ook weer naar gekeken maar ze zijn wat mij betreft te duur en het geluid valt mij tegen ook qua looks is het niet anders dan de standaard.20180622_162552.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zit een stevig geluid in, dat kan ik je verzekeren. Ik moest er in het begin erg aan wennen, maar zodra je harder dan 60 rijdt, merk je er niet veel meer van.
De motor rijdt trouwens een stuk vlotter met de Stage 1, (Screamin' eagle luchtfilter en V&H fuelmanager). Alles is mooi op elkaar afgestemd en dat merk je.
 
Hoe bevalt de Pro pipe, ik heb ook lang gedacht om een J&H uitlaat te kopen maar deze waren vorig jaar nog niet leverbaar. Ik heb toen gekozen om een TAB performance uit Amerika te halen met drie type inserts (silence, medium en zombie) . De medium bevalt prima maar ben nog opzoek naar een iets zwaarder geluid, niet harder. Nu de J&H leverbaar zijn heb ik er ook weer naar gekeken maar ze zijn wat mij betreft te duur en het geluid valt mij tegen ook qua looks is het niet anders dan de standaard.Bekijk bijlage 1385115
ik heb zowel de medium als de zombie baffled. Zombie erg luid. Niet zo ideaal voor de buren. Het verwisselen van de baffles is wel een “pain in the ass”. J&H vond ik te duur.
 
Ik heb hetzelfde probleem als jij: ik vind de uitlaat te luid. Echte Harley-mensen zeggen: prachtig man! Helemaal niet te luid. Ik ben het misschien niet gewend, want het is mijn eerste Harley. Ik durfde er ook niet goed mee naar Duitsland, want daar zijn de geluidseisen erg streng. Toch heb ik onlangs een toerrit door Duitsland gereden en geen problemen gehad. Ik heb wel Alpine gehoorbescherming gekocht, want ik kreeg er koppijn van. De motor loopt er perfect op, dat moet ik zeggen.
Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet..... Uitlaat verkopen, Harley verkopen.....
 
Ik heb het geluids-probleem maar op een andere manier opgelost: een paar Alpine oordoppen gekocht.
36683137qd.jpg
 
Haha, inderdaad (te) lang geleden dat ik hier geweest ben.
Het wordt nu kouder in ik ben opzoek naar winterbanden voor mijn flsb, iemand nog ervaring ??? P.s. probleem met trillend voorspatbord nog steeds niet opgelost. Is door HD dealer gekit, maar begon na een tijdje weer te resoneren. Iemand een werkbare oplossing, anders is de laatste en helaas ook de duurste oplossing, lassen en op nieuw laten spuiten.
 
Goede winterbanden ga je niet vinden voor jouw motor. Tis geen auto.

En lassen en spuiten is idd de oplossing.
 
Hallo Sport Glide rijders! Iemand nog iets bijzonders meegemaakt met zijn FLSB? Ik kan helaas zef niet veel melden, want ik heb ik de winterperiode stil gestaan ivm de verzekering. 1 ritje gemaakt (heerlijk) en vervolgens weer aan de druppellader vanwege de Corona. Wij mogen hier in België niet rijden, hetzij noodzakelijk voor je werk.
 
Hallo Sport Glide rijders! Iemand nog iets bijzonders meegemaakt met zijn FLSB? Ik kan helaas zef niet veel melden, want ik heb ik de winterperiode stil gestaan ivm de verzekering. 1 ritje gemaakt (heerlijk) en vervolgens weer aan de druppellader vanwege de Corona. Wij mogen hier in België niet rijden, hetzij noodzakelijk voor je werk.
Mag inmiddels weer wel, toch?
 
Helaas, al denk ik dat op deze manier, hoe het zich hier ontwikkeld, het hier ook snel die kant op gaat dat we niet meer mogen rijden.
Wij mogen enkel noodzakelijke verplaatsingen maken. Met de moto naar het werk mag maar geen plezier ritjes.
 
Ik zit er ook over te denken om weer wat Forté in de tank te doen om de brandstof wat langer te conserveren. Doe ik altijd bij voertuigen die wat langer stilstaan.
 
Ik heb hetzelfde probleem als jij: ik vind de uitlaat te luid. Echte Harley-mensen zeggen: prachtig man! Helemaal niet te luid. Ik ben het misschien niet gewend, want het is mijn eerste Harley. Ik durfde er ook niet goed mee naar Duitsland, want daar zijn de geluidseisen erg streng. Toch heb ik onlangs een toerrit door Duitsland gereden en geen problemen gehad. Ik heb wel Alpine gehoorbescherming gekocht, want ik kreeg er koppijn van. De motor loopt er perfect op, dat moet ik zeggen.
Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet..... Uitlaat verkopen, Harley verkopen.....
Al mijn Harley's maken enorm veel kabaal, nog nooit mee aangehouden terwijl ik er dagelijks mee rijd.
In Duitsland ook nog nooit voor aangehouden, ook niet voor het door de file filteren met een veels te luide Harley en in Nederland zelfs naast een motoragent gestaan terwijl ik Paradise City op volume open op had staan op het bankstel, met you've guessed it...een enorme herrie uitlaat.

Zou me dus niet al te druk maken.
 
Dat degradeert pas na vier maand. Tip, gooi er gewoon V-power in ben je van het hele geëmmer af.
Da's lastig hier in België Willem. Vooral nu de grens gesloten is en wij in België alleen 'essentiële verplaatsingen' mogen doen. Ik heb het nu als volgt opgelost: een aantal flesjes Putoline Fuel Stabilizer gekocht en ook gelijk een half flesje in mijn Vespa gekiept (daar gaat maar 9 liter benzine in). Overigens viel mij ook een artikel in het AD op, waar men het had over auto's die te lang stil stonden. De alcohol die in die shit-A10-benzine zit trekt vocht aan en kan schade veroorzaken aan leidingen, je tank, brandstofpomp etc. Zodra ik weer naar Nederland kan gelijk V-power of een goeie benzine er in. Daar heb je gelijk in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan