Harley Davidson Sport Glide, wie rijdt er een?

Ik heb op deze motor nog geen ervaring met een passagier; begreep van Amerikaanse fora dat als er regelmatig iemand mee gaat men al snel een ander groter en comfortabeler zadel monteert en dat zal voor meer Harley modellen gelden; voor solo gebruik vind ik het originele zadel prima
oke bedankt, het vervangen van het zadel had ik inderdaad ook al gelezen. Maar was benieuwd naar het orginele voor de passagier. Ik zal er zoiso waneer ik binnekort de kans heb is een gaan huren van een dag om te kijken de motor me bevalt. ben heel erg benieuwd.
 
Mooie kleur man! Ik heb ook een sport glide.

ik heb een zwarte (bj2019)
Bekijk bijlage 1502484
Heeft iemand trouwens ervaring met stille dempers voor v&h pro pipe? Ik twijfel om deze er in te zetten aangezien het geluid maar 3 a 4 dB gedempt wordt. In hoeverre is het verschil te merken?
Kijk, dat probleem heb ik nou ook. Ik heb dezelfde uitlaat en vind 'm echt te veel lawaai maken. Een zgn. silent baffle is er wel, maar dat schijnt niet zo veel uit te maken kwa geluid. Ik ga mijn Sport Glide heel waarschijnlijk inruilen. Het is toch niet geworden wat ik er van verwacht had.
 
Hier nog een Sport Glide rijder sinds september 2020. Bouwjaar 2019.
Ik vind het een geweldige machine. Mijn vorige motor was een Night Train uit 2004 en de overstap was een flink verschil in positieve zin. Wendbaarheid, remweg, power, abs, windbescherming, koffers, cruise control, om maar wat te noemen :)

Verder heb ik er een SE Street Canon uitlaat op zitten. EU goedgekeurd. Geen herriebak.

De rammelende tankdop is mij ook niet onbekend. Maar met een hamer en een schroevendraaier is dat opgelost.
 
ik heb nog steeds het originele zadel, was in begin even wennen maar na montage van floorboards zit het prima, het rugsteun is van Kuryakyn en had ik hiervoor op mijn Roadking, paste uiteraard niet op de SG maar met een eigen gemaakt hulp plaatje zit het goed op de docking punten, fijne van deze constructie is dat je het omhoog/terug kan klappen en dan heeft je passagier de rugsteun, ideaal; condens in teller en rammelende tankdop zie ik vaak voorbijkomen op diverse fora maar ik heb er gaan last van, misschien is het bij het 2020 model opgelost....de ruimte onder het achterspatbord kan je eenvoudig afschermen, maar ik heb er eigenlijk geen last van
dat je V&H pijp veel lawaai maakt kan je de Sport Glide niet aanrekenen, ik vind dat V&H in elke uitvoering op elke HD een vervelende herrie maakt, ik heb er een Rinehart op laten zetten, die is redelijk betaalbaar en er komt mooi diep maar beschaafd geluid uit, i.c.m. de SE Ventilator en de HD Power Vision software rijdt de SG heel fijn; ik heb er nu sinds maart 8000 km mee gereden tot volle tevredenheid
oja, toch nog een ergernis puntje: de zijstandaard, die staat veel te recht op de grond en glijdt dan ook niet makkelijk in zijn "slot" stand, moet je echt mee oppassen want voordat je het weet dondert ie om....vind ik echt een constructiefoutBekijk bijlage 1556588
Mag ik vragen welke floorboards je hebt?
 
mounting brackets en floorboards van een (M8) Fat Boy
IMG_20200613_123236.jpg
 
Ik heb er een uit 2018, en er inmiddels 58.000 kilometer opzitten. Waarvan drie vakanties van om en nabij de 3000 km Met passagier. Ging prima, maar ze is erg blij met een nieuw, breder, zadel, en floorboards. Zelf hou ik het bij de originele pegs. Persoonlijk natuurlijk, maar ik heb het idee dat ik net iets meer controle heb.
 
ja, heb ook wel het idee dat een "normaal" voetsteun iets meer controle geeft, maar dan wel recht onder me en niet als forward control; maar het comfort van floorboards (en dan ook wat meer naar achteren) i.c.m. highway pegs vind ik het prettigst rijden; maar dat is, zoals je zegt, zeer persoonlijk; mooi dat je er al 58K op hebt zitten, nog rare dingen meegemaakt?
 
ja, heb ook wel het idee dat een "normaal" voetsteun iets meer controle geeft, maar dan wel recht onder me en niet als forward control; maar het comfort van floorboards (en dan ook wat meer naar achteren) i.c.m. highway pegs vind ik het prettigst rijden; maar dat is, zoals je zegt, zeer persoonlijk; mooi dat je er al 58K op hebt zitten, nog rare dingen meegemaakt?
Och, rare dingen. In Noorwegen wel ‘zomaar’ geconfronteerd met hele krappe haarspeldjes. Ik zweten, vriendin achterop heeft daar niets van gemerkt. Nu, een berg- en bochtentraining verder, doe ik haast niks liever.
 
Iets meer uit de motor halen lijkt me fijn. Maar een nieuwe uitlaat wil ik niet, tevreden met huidige geluid namelijk. Dus ik denk eraan alleen een nieuwe luchtinlaat te doen. Tunen… stage 0,5 zeg maar.
 
Hoi allemaal, ik rijd zins dit jaar ook een SG van 2021.
Bevalt goed, heb een stage 1 met Reijnart uitlaat laten monteren, en het zadel aangepast.
Ik vind alleen het stuur aan de lage kant, en krijg naar een uurtje rijden het in mijn schouders. Ik zit te denken aan 4,5 inch risers te monteren zodat het stuur wat hoger komt.
Heeft iemand van jullie hetzelfde met zijn stuur?
 

Bijlagen

  • Sport Glide.jpg
    Sport Glide.jpg
    426,9 KB · Weergaven: 47
ik heb de 4 inch curved/pullback risers gemonteerd, op het oog scheelt het niet zo veel maar in praktijk is het duidelijk merkbaar: stuur staat iets hoger en dichter naar je toe, en een hele verbetering; enige "probleem"is de prijs, toen ik ze kocht waren deze risers alleen bij HD te krijgen en dan zijn ze onbeschoft duur -ca 200 euro-; misschien zijn er nu meer leveranciers die deze risers leveren, punt is dat het een 1,25 inch stuur is en voor die diameter is er niet zo veel te koop.....woon je in Moergestel? kom even langs als je wilt kijken hoe het zit, ik woon vlak boven Tilburg
 
ik heb de 4 inch curved/pullback risers gemonteerd, op het oog scheelt het niet zo veel maar in praktijk is het duidelijk merkbaar: stuur staat iets hoger en dichter naar je toe, en een hele verbetering; enige "probleem"is de prijs, toen ik ze kocht waren deze risers alleen bij HD te krijgen en dan zijn ze onbeschoft duur -ca 200 euro-; misschien zijn er nu meer leveranciers die deze risers leveren, punt is dat het een 1,25 inch stuur is en voor die diameter is er niet zo veel te koop.....woon je in Moergestel? kom even langs als je wilt kijken hoe het zit, ik woon vlak boven Tilburg
Hoi, bedankt! dat hou ik in gedachten.
gr. Rob
 
Hoi allemaal, ik rijd zins dit jaar ook een SG van 2021.
Bevalt goed, heb een stage 1 met Reijnart uitlaat laten monteren, en het zadel aangepast.
Ik vind alleen het stuur aan de lage kant, en krijg naar een uurtje rijden het in mijn schouders. Ik zit te denken aan 4,5 inch risers te monteren zodat het stuur wat hoger komt.
Heeft iemand van jullie hetzelfde met zijn stuur?
 
ik heb de 4 inch curved/pullback risers gemonteerd, op het oog scheelt het niet zo veel maar in praktijk is het duidelijk merkbaar: stuur staat iets hoger en dichter naar je toe, en een hele verbetering; enige "probleem"is de prijs, toen ik ze kocht waren deze risers alleen bij HD te krijgen en dan zijn ze onbeschoft duur -ca 200 euro-; misschien zijn er nu meer leveranciers die deze risers leveren, punt is dat het een 1,25 inch stuur is en voor die diameter is er niet zo veel te koop.....woon je in Moergestel? kom even langs als je wilt kijken hoe het zit, ik woon vlak boven Tilburg
Hoi Rob,
Heb je misschien een paar duidelijke foto's van hoe het stuur nu is.
Ben heel benieuwd.....je woont niet echt in de buurt om ff langs te rijden.
 
Hoi Rob,
Heb je misschien een paar duidelijke foto's van hoe het stuur nu is.
Ben heel benieuwd.....je woont niet echt in de buurt om ff langs te rijden.
je citeert mijn (Pieter) bericht en vraagt dan wat aan Rob......ik vermoed dat je een foto van mijn SG met 4"risers wil zien, mocht dat zo zijn zie onder; maar op het oog verschilt het niet veel, je moet ze echt naast elkaar zetten om het verschil te zien, en dan nog, zegt niets over de zit, dat kan je alleen maar ervaren door er op te gaan zitten/rijden; en niet in de buurt?....een uurtje rijden met een SG is toch geen straf?
IMG_20200702_144230_1.jpg
 
ere zijn twee mogelijkheden:
je koopt de originele steunen + floorboards van HD voor de FatBoy (zie mijn foto een paar posts terug), kost nieuw complaat rond de 700 euro en dat is errug veel geld, gelukkig kon ik een gedemonteerde nieuwe set kopen voor 200 euro, maar de kans dat je tegen zo'n koopje aanloopt is erg klein....
je koopt aftermarket floorboards en monteert die op de originele Sport Glide footrest bracket/ steun, maar de M8 modellen hebben een afwijkende maat bracket voor voetsteunen (t.o.v. alle modellen evo/twincam) dus dat wordt nog wel zoeken en puzzelen, maar het kan en dan ben je duidelijk goedkoper uit; ik vind de originele floorboard bevestiging op twee steunen steviger overkomen en niet te ver naar voren, maar dat is persoonlijk.....
op de foto: links de voetsteun zoals we die al jaren kennen op twincam en zo en rechts de steun van de M8, duidelijk groter; de meeste aftermarket steunen hebben de linkse afmetingen
IMG_20220825_144614.jpg
 
Laatst bewerkt:
jazeker, ik vind het een fraaie strakke uitlaat, het geluid is prima, mooie diepe roffel maar niet te aso luid; prijs was in 2020 rond de 400 euro en dat is niet te duur als je vergelijkt met HD-SE of V&H
IMG_20200702_144534.jpg
 
Ok,bedankt maar ik zie dat je de zwarte uitvoering genomen hebt, past de zwarte beschermplaat(originele uitlaat) niet over de chroom uitvoering?
 
Terug
Bovenaan Onderaan