Harley Davidson timmert aan de weg

Misschien moet je een apart forum, alleen voor elektrische motorfietsen, beginnen in plaats van het uitstorten van bagger uit te lokken.
Een beetje zoals een BMW forum, waar iedereen elkaar feliciteert met het bezit van een BMW, of een Jehova's getuigen forum.O-)
Misschien kwam 't doordat ik op een auto-bericht over Tesla-laders reageerde :+
 
nou jongens ,....het was niet bedoeld om de mensen beroerd te maken .
Ik vind het echt geen mooi ding , da's alles ,.....niet meer ,....niet minder.
Dat wil ik best in irl vertellen ook , want dat doe ik normaliter ook gewoon.
( Ook bij m'n dealertje West Coast te Alkmaar. )
Ik ben overigens niet de enigste die dat vind , ....ik kan er met de beste wil van de wereld niet aan wennen.
Uit milieu-technisch oogpunt geloof ik er ook niet in .
We zijn zo langzamerhand als makke lammetjes in de transitie-fuik gedirigeerd.
We zijn ( in beeldspraak ) bezig om op het dak de schoorstenen af te knellen , maar het wereld-probleem zit in de fundatie :
We leven met teveel mensen op dit planeetje ,......en in teveel landen met eigen ( of geen ) regelgeving m.b.t. milieu-bescherming.
Al hebben we hier straks allemaal 5 windmolens in onze achtertuin staan , dan nog zie ik de rest van de wereld , daar niet in mee gaan .
Dat doen ( deden ) ze al met niks , dan alleen de boel in de maling nemen ( zelfs binnen onze eigen EU )
Voor je eigen gemoedsrust , en misschien om je comfortabel te voelen binnen kerk , ...of om je rood ingekleurde cirkeltje op GL in het stemhokje , de bedoeling is in wezen goed , .....misschien slaap je er wat lekkerder door.

Ik wacht het nog maar effe af.....
Misschien maak ik nog mee , dat sneeuw hier voorgoed tot de verleden tijd behoort ,....en alleen nog te zien is op oude Hollandse prenten.
Er lopen straks zoveel kabels onder de weg voor al die elektrische zooi , dat we op de stoep met gemak al een eitje kunnen bakken vanwege de uitgestraalde verlies-warmte :+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een testrit gedaan op een Livewire One. De lokale dealer had een open dag maar adverteerde er niet perse mee maar toen ik het vroeg was het mogelijk.

Ik rijd zelf een Energica Eva uit 2017 dus ik heb mijn vriendin daar op laten rijden terwijl ik op de Livewire reed om de range eens te vergelijken. Toevallig beide op 87% gestart en de Livewire met 1 a 2 % meer geëindigd terwijl ik wel wat harder mee scheurde. Helaas ging het meteen keihard tegen dus eigenlijk de gehele rit in de regen gedaan op gloednieuwe banden. Desondanks gaf de motor veel vertrouwen en kon er prima de bochten mee door komen.

Ik kreeg een korte uitleg van de knoppen en liet de motor continu in de Sport stand staan want die had de hoogste motor rem, vergelijkbaar met Medium van de Energica. Na de rit vroeg ik naar de custom opties en toen werden die getoond.

Vanwege de regen geen snelweg gereden maar toen ik dat bij de dealer zei werd ik weer terug gestuurd om even een stukje snelweg te rijden. Op de Livewire kreeg ik niet het directe verbruik te zien, iets wat de Energica wel toont. De range ging achteruit maar minder hard dan verwacht l, mijn snelle schatting was 4% accu voor 7km snelweg. Hierna even aan de snellader gehangen want het was mij niet duidelijk hoe snel die nou kon laden. De 50kw lader bleef steken op 15kw bij 50% accu, de accu temperatuur was 19 graden. Bij een warmere accu kan de laadsnelheid dus wat oplopen.


Over het algemeen was ik r zeer tevreden over. De standaard Harley knoppen werkten allemaal handig en de cruise control heb ik ook vaak gebruikt. Het is even hopen dat de oude demo's wat in prijs zakken bij de beschikbaarheid van de Livewire One, dan zijn die zakelijk nog aantrekkelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan