Harley Davidson timmert aan de weg

Nee, voor mij was de LiveWire m'n eerste (en tot op heden ook enige) ervaring op een elektrische motor, dus dat kan ik helaas moeilijk vergelijken. (zit qua schrijven meer in de autojournalistieke kant, vanuit die hoedanigheid ook mee naar de presslaunch vorig jaar). Maar ik vond de gashendel van de LW heel natuurlijk aanvoelen, alsof er een ouderwets gaskabeltje aan verbonden zat.

Grootste verrassing voor mij was dat ook elektrisch motorrijden nog gewoon heel leuk kan zijn. En ik denk dat dat de grootste verdienste van HD is. Het zal denk ik nog wel wat jaren duren voor elektrisch motorrijden echt gemeengoed wordt (en de prijzen daarmee omlaag gaan), maar dit schept al wel wat vertrouwen voor de toekomst.
 
hoi oma😍
Ook in de film Vanquish komt de HD LiveWire ( met Ruby Rose ) leuk uit de verf. Klikkerdeklik
#dream modus on {beiden of anders één van de twee zou ik wel eens willen bepotelen} #dream modus off
 
hoi oma😍
Ook in de film Vanquish komt de HD LiveWire ( met Ruby Rose ) leuk uit de verf. Klikkerdeklik
#dream modus on {beiden of anders één van de twee zou ik wel eens willen bepotelen} #dream modus off

Pffff, 6 minuten kutmuziek, credits, gelul en andere shit voor er eens iets gaat beginnen. Vind het nou al een kutfilm.
 
Officieel is het ook geen Harley Davidson Livewire meer, maar gewoon Livewire :) Beetje wat Hyundai doet met IONIQ etc.
Ik gok (nergens gelezen hoor, eigen gevoel) dat de harde kern van HD het niet helemaal eens was dat de Livewire onder dezelfde vlag rond reed.

Ben benieuwd, dat wel.
 
Achteraf bleek het ook echt een kutfilm met een slap verhaal. Matige twist aan het einde, maar zonder Morgan Freeman was het helemaal niks.
 
In de showroom van m'n dealer is dat walgelijke- en lelijke , malle elektrieke ding niet meer te zien.
 
Het geeft wel aan hoe conservatief de Harley-rijder is, dat hebben ze bij HD nu ook door...
Niet alleen de Harley-rijder.
Kreeg deze week nog een hoop bagger over me heen toen ik alleen maar noemde dat ik een elektrische motorfiets reed. En als klap op de vuurpijl lag het ook nog eens aan mijn 'toon'. Euh ....
Ik heb het idee dat voor sommigen alleen al het begrip 'elektrische motorfiets' werkt als een rode lap op een stier.
(nooit irl trouwens, alleen maar toetsenbordridders)
 
wees 'ns eerlijk ,....vind je het echt een mooi ding ? ( in de lijn van wat HD altijd al op de markt bracht ? )

wie kan me dat "mooie" aanwijzen dan ?
 
wees 'ns eerlijk ,....vind je het echt een mooi ding ? ( in de lijn van wat HD altijd al op de markt bracht ? )

wie kan me dat "mooie" aanwijzen dan ?

Smaak ik persoonlijk, hoe kun je daar nu wat mee?

Een FLSTC ziet er in mijn ogen dan weer niet uit, nog liever op de fiets.
Maar die vind jij dan blijkbaar wel mooi. Dat begrijp ik dan weer niet.

En ja, ik zou de Livewire zeker willen hebben, alleen vond ik de Energica praktischer voor mij
 
wees 'ns eerlijk ,....vind je het echt een mooi ding ? ( in de lijn van wat HD altijd al op de markt bracht ? )

wie kan me dat "mooie" aanwijzen dan ?

Ik vind de Livewire One (in het wit) absoluut mooi om te zien.
(misschien omdat ik zelf een 'lunar white' Energica heb)

Livewire01-d96bdf71.jpeg
 
ik kan er echt niet aan wennen , het ding ziet er voor mij uit als een vrachtwagen-radiateur met een wieltje aan de voorkant en een wieltje aan de achterkant.

Het woord "motorfiets" is hier niet meer van toepassing ,.....en de nostalgische uitstraling van het oude vertrouwde merk HD is hier ( logisch natuurlijk ) totaal weg.

Het is een elektrisch twee-wielig vervoersmiddel.

( ......maar dat is mijn mening maar hoor ,....zoveel mensen , zoveel smaken , zoveel ideeën ,......en dat is maar goed ook ! )

....komt ook bij kijken dat ik inmiddels een ouderwets ingestelde ouwe lul van 65 ben ,.....en de toekomst en alle vernieuwingen niet en nooit tegen te houden zijn :)

:t
 
Laatst bewerkt:
Smaak ik persoonlijk, hoe kun je daar nu wat mee?

Een FLSTC ziet er in mijn ogen dan weer niet uit, nog liever op de fiets.
Maar die vind jij dan blijkbaar wel mooi. Dat begrijp ik dan weer niet.

En ja, ik zou de Livewire zeker willen hebben, alleen vond ik de Energica praktischer voor mij

Een FLSTC raad ik iedereen met klem af ! 🙄
Dat was ooit m'n gekozen nick-name in het begin , toen ik me aanmeldde op MF. ( ....en ik had toen zo'n ding . )

Het oude softail veer-systeem is een gevaarlijk concept ,....en specifiek die motorfiets is te betitelen als een boulevard-bike ,....om er opzichtig een haring aan de kar mee te gaan scoren in Zandvoort of een andere badplaats . :+

Elk ander HD model is technisch gezien beter qua wegligging.
Het nieuwste softail concept schijnt heel veel beter te zijn ,.....maar ik heb ooit dusdanig m'n portie al gehad , dat ik me d'r niet meer op waag.

:t
 
Laatst bewerkt:
M'n huidige HD is een Street Glide Special M8 114" , ( FLHXS ) stage 2 , ( nog redelijk mild qua tuning met 111 pk ).....met een berg aan technische upgrades

Die "upgrades" zijn bij het Merk HD geen overbodige luxe ,....telkens als dit merk met een volkomen nieuw produkt op de proppen komt ,....dan blijken er weer 'ns ontwerpfoutjes de kop op te steken.
Niet onoplosbaar , maar toch ook best wel irritant ,.....en ook soms best wel kostbaar om dat weer op te lossen.
Gelukkkig kán dat , ....HD is vergezeld van de grootste aftermarket ter wereld ,....en bijv. een merk als S&S is onze vriend !
 
Laatst bewerkt:
In de showroom van m'n dealer is dat walgelijke- en lelijke , malle elektrieke ding niet meer te zien.
Dan zijn ze vast uitverkocht….
Volgens mij is LiveWire nu een apart merk geworden, inclusief fikse prijsverlaging
Dat Harley logo boetseer ik er zelf wel op, al was het om een aantal lui aan het huilen te maken.

Het geeft wel aan hoe conservatief de Harley-rijder is, dat hebben ze bij HD nu ook door...
Murica🇺🇸
Ik vind de Livewire One (in het wit) absoluut mooi om te zien.
(misschien omdat ik zelf een 'lunar white' Energica heb)

Livewire01-d96bdf71.jpeg

prachtig ding!
 
Ik wil hem ook best naast m'n huidige motor. Was er tijdens de persintro in Portland echt van onder de indruk. Goed rijwielgedeelte, verre van saai om te rijden.

Nog een plaatje dat ik veel dichter bij huis maakte voor Kicx.

SAVE_20210723_214957.jpg
 
op hdforums.com is er een aparte rubriek voor.

Een leuk forum ! ,.....je moet natuurlijk wel een beetje redelijk ( technisch ) engels beheersen
 
Laatst bewerkt:
ik kan er echt niet aan wennen , het ding ziet er voor mij uit als een vrachtwagen-radiateur met een wieltje aan de voorkant en een wieltje aan de achterkant.

Het woord "motorfiets" is hier niet meer van toepassing ,.....en de nostalgische uitstraling van het oude vertrouwde merk HD is hier ( logisch natuurlijk ) totaal weg.

Het is een elektrisch twee-wielig vervoersmiddel.

( ......maar dat is mijn mening maar hoor ,....zoveel mensen , zoveel smaken , zoveel ideeën ,......en dat is maar goed ook ! )

....komt ook bij kijken dat ik inmiddels een ouderwets ingestelde ouwe lul van 65 ben ,.....en de toekomst en alle vernieuwingen niet en nooit tegen te houden zijn :)

:t

Tja, ik ben de 50 inmiddels ook gepasseerd, maar wel volop bezig met nieuwe technologie. En dat zal niet veranderen.

Maar wel/niet mooi speelt bij alle merken. Bv zo'n ducati diavel, ook tamelijk een buitenbeentje voor het merk.
En ik heb 't ook met Energica zelf: 3 modellen, waarvan in de Ego en Eva echt mooi vind, maar de SS9 niet echt. Toch kan ik wel genieten van de fraaie details van de SS9, ondanks dat ik de motor an sich de minste van de 3 vind.

Maar heb je überhaupt wel eens elektrisch gereden?
Ik heb vanalles gehad en gereden, maar alleen bij de Energica voelt het iedere keer weer speciaal als ik de motor uit de schuur haal.
 
Niet alleen de Harley-rijder.
Kreeg deze week nog een hoop bagger over me heen toen ik alleen maar noemde dat ik een elektrische motorfiets reed. En als klap op de vuurpijl lag het ook nog eens aan mijn 'toon'. Euh ....
Ik heb het idee dat voor sommigen alleen al het begrip 'elektrische motorfiets' werkt als een rode lap op een stier.
(nooit irl trouwens, alleen maar toetsenbordridders)
Misschien moet je een apart forum, alleen voor elektrische motorfietsen, beginnen in plaats van het uitstorten van bagger uit te lokken.
Een beetje zoals een BMW forum, waar iedereen elkaar feliciteert met het bezit van een BMW, of een Jehova's getuigen forum.O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan