Harley Davidson

Slage

Rookie
27 mrt 2023
8
0
Ik ben in het bezit van een xlh evo 883 van 1989. Mijn probleem is dat de motor niet lekker loop. Rookt bruin waarschijnlijk staat de motor te rijk. vacuüm pomp los gehaald en dan loopt de motor beter. Heeft iemand een idee
 

Bijlagen

  • ADDD82CE-77BF-4CFC-8850-54CFDCDDDBEE.jpeg
    ADDD82CE-77BF-4CFC-8850-54CFDCDDDBEE.jpeg
    125,4 KB · Weergaven: 21
Oplossing
A
Stationair draaien als ik deluchtschroef vastdraai dan gaat het motor mooier lopen. Als ik de vacuümpomp eraf haal van de stroom gaat hij beter lopen. Ik heb de carburateur al vaker eruit gehaald en schoongemaakt Wat mijn opvalt dat het gaatje van de hoofdsproeier nogal groot is.
Hoofdsproeier doet niks bij stationair.
Ik ben in het bezit van een xlh evo 883 van 1989. Mijn probleem is dat de motor niet lekker loop. Rookt bruin waarschijnlijk staat de motor te rijk. vacuüm pomp los gehaald en dan loopt de motor beter. Heeft iemand een idee
Wat heb je los gehaald?

Ik weet best veel van dit model. Dus als je mij helpt met juiste omschrijving, is er 98% kans dat ik je kan vertellen hoe en wat :)

Wat gebeurt er precies?
Roken bij stationair met choke?
Of tijdens rijden met warm blok?
 
Ik denk, pure aanname dus, dat hij de Vacuüm switch “voes” bedoeld en dat is een schakelaar die het vacuüm in het spruitstuk meet. Deze schakelaar heeft invloed op het ontstekingstijdstip, aan de hand van de mate van het vacuüm, de onderdruk in het spruitstuk, word de vervroeging van de ontsteking bijgesteld.
 
ja , hij zal inderdaad de voes wel bedoelen , tja , als hij daardoor beter gaat lopen dan doet de voes het in ieder geval wel :-) dat bruin roken vind ik ook wel een vreemd verhaal eigenlijk , wat veroorzaakt nou weer bruine rook ? ik zou zeggen haal eerst je carb eens los
 
Wellicht dat er via de slangetjes van de carterontluchting wat olie meekomt? Roest in de pijp? We komen er pas achter als @TS net wat meer betrokken gaat zijn bij zijn eigen problemen. Het is een “eerste poster” dus dat is altijd even afwachten. Niet dat ik ga zitten wachten trouwens.
 
Wat heb je los gehaald?

Ik weet best veel van dit model. Dus als je mij helpt met juiste omschrijving, is er 98% kans dat ik je kan vertellen hoe en wat :)

Wat gebeurt er precies?
Roken bij stationair met choke?
Of tijdens rijden met warm blok?
Stationair draaien als ik deluchtschroef vastdraai dan gaat het motor mooier lopen. Als ik de vacuümpomp eraf haal van de stroom gaat hij beter lopen. Ik heb de carburateur al vaker eruit gehaald en schoongemaakt Wat mijn opvalt dat het gaatje van de hoofdsproeier nogal groot is.
 
Stationair draaien als ik deluchtschroef vastdraai dan gaat het motor mooier lopen. Als ik de vacuümpomp eraf haal van de stroom gaat hij beter lopen. Ik heb de carburateur al vaker eruit gehaald en schoongemaakt Wat mijn opvalt dat het gaatje van de hoofdsproeier nogal groot is.
De motor loopt onregelmatig ik vermoed dat hij te rijk staat.
 
Stap voor stap.

Er zit geen vacuüm pomp op deze motor.

Wel een vacuüm gestuurde voes switch en mogelijk vacuüm gestuurde brandstofkraan.

Dit is de voes:
standard_vacuum_operared_electrical_switch_voes_harley_3FC16495-EF9D-45FC-832D-12C0E4219097__5...jpg


Zit onder de tank.
 
Stationair draaien als ik deluchtschroef vastdraai dan gaat het motor mooier lopen. Als ik de vacuümpomp eraf haal van de stroom gaat hij beter lopen. Ik heb de carburateur al vaker eruit gehaald en schoongemaakt Wat mijn opvalt dat het gaatje van de hoofdsproeier nogal groot is.
Als je de luchtmengsel schroef dicht draait, en de motor blijft lopen, dan is er echt iets niet goed.
 

Sportster Carburetor Jet Sizes​

KEIHIN CARBURETOR MAIN JET SIZES 1988 TO 2006​

Year 1988 Engine 883 – Jet Size 170 (California 165)
Year 1988 Engine 1200 – Jet Size 200 (California 180)
Year 1989-1991 Engine 883 – Jet Size 175 (California 155)
Year 1989-1991 Engine 1200 – Jet Size 175 (California 160)
Year 1992-1994 Engine 883 – Jet Size 160
Year 1992-1994 Engine 1200 – Jet Size 170
Year 1995-2004 Engine 883 – Jet Size 160 (California 170)
Year 1995-2004 Engine 1200 – Jet Size 170 (California 185)
Year 1998-1999 Engine 1200S – Jet Size 195
Year 2005-2006 Engine 883 – Jet Size 175 (California 180) Year 2005-2006 Engine 1200 – Jet Size 180 (California 185
 

KEIHIN CARBURETOR SLOW JET SIZES 1988 TO 2006

Year 1988 Engine 883 – Jet Size 35
Year 1988 Engine 1200 – Jet Size 35 Year 1989-1991 Engine 883 – Jet Size 45 (California 42)
Year 1989-1991 Engine 1200 – Jet Size 45 (California 42)
Year 1992-1995 Engine 883 – Jet Size 40
Year 1992-1995 Engine 1200 – Jet Size 40
Year 1996-2006 Engine 883 – Jet Size 42
Year 1996-2006 Engine 1200 – Jet Size 42
 
Stationair draaien als ik deluchtschroef vastdraai dan gaat het motor mooier lopen. Als ik de vacuümpomp eraf haal van de stroom gaat hij beter lopen. Ik heb de carburateur al vaker eruit gehaald en schoongemaakt Wat mijn opvalt dat het gaatje van de hoofdsproeier nogal groot is.
Hoofdsproeier doet niks bij stationair.
 
Oplossing
Terug
Bovenaan Onderaan