Harley Davidson

Slage

Rookie
27 mrt 2023
8
0
Ik ben in het bezit van een xlh evo 883 van 1989. Mijn probleem is dat de motor niet lekker loop. Rookt bruin waarschijnlijk staat de motor te rijk. vacuüm pomp los gehaald en dan loopt de motor beter. Heeft iemand een idee
 

Bijlagen

  • ADDD82CE-77BF-4CFC-8850-54CFDCDDDBEE.jpeg
    ADDD82CE-77BF-4CFC-8850-54CFDCDDDBEE.jpeg
    125,4 KB · Weergaven: 21
Oplossing
A
Stationair draaien als ik deluchtschroef vastdraai dan gaat het motor mooier lopen. Als ik de vacuümpomp eraf haal van de stroom gaat hij beter lopen. Ik heb de carburateur al vaker eruit gehaald en schoongemaakt Wat mijn opvalt dat het gaatje van de hoofdsproeier nogal groot is.
Hoofdsproeier doet niks bij stationair.
het is ook gewoon een schakelaartje , daarom hoor je hem klikken , en ja , hij moet er wel op , heeft die motor wel altijd goed gelopen ?
Misschien is de voes versleten en klikkererwt hij bij een lagere onderdruk al en dan staat hij dus al op “aan” waar dat nog niet moet. Als de voes uit de vergelijking gehaald word door het slangetje te lossen dan staat hij op uit en dan staat de ontsteking dus eigenlijk goed. Maar de carburateur kan ook versleten zijn. Heb de mijne laatst helemaal gedaan, maar dan wel goed. Als je hem al steeds moet verwijderen stink je misschien ook steeds in dezelfde fout. Maar goed…
 
Terug
Bovenaan Onderaan