Harley-Davisdon dyna loopt op 1 cil.

walvis22

MF veteraan
17 feb 2010
2.549
10
Oss
Goedemorgen heren en dames,

Ik heb een probleem met mijn Harley-Davidson fxd Dyna Super Glide uit '98 (EVO2) en ik hoop dat jullie mij hier verder in kunnen helpen,
Het begint al bij het starten, zodra ik op de startknop druk gaat de motor rond en slaat aan zonder moeite echter hoor je tijdens het rondgooien een tikkend geluid er door heen komen. Dat is weg zodra de motor loopt. hij loopt verder wel zonder gekke geluiden of moeite, na ongeveer 10-20min rijden begint het volgende probleem, de motor gaat rottig lopen en gaat over op één cilinder. Zodra ik het gas los laat loopt hij wel netjes stationair op twee cilinders maar zodra ik dan weer gas wil geven gaat hij weer over op één cilinder. als ik hem dan uit zet is plots alle stroom compleet weg, nog geen neutraal lampje dat brand. Ik kan dan de contactsleutel draaien wat ik wil er gebeurd niks. Als ik dan ongeveer 1-2 min stil sta en ik draai het contact weer aan kan ik de motor starten en er mee rijden alsof er niks aan de hand is.

Voor extra info als de motor loopt geeft de accu 13,8volt aan.
Ik heb de massa kabel van de accu naar het frame al gecontroleerd en goed schoon gemaakt met de staalborstel.

Iemand een idee?
Alvast bedankt,
Nicky
 
Hoofdzekering( houder) wat gammel ? Pluspool accu wel goed vast ?

Het lijkt iets wat door warmte een slecht(er) contact gaat maken. Zodra hij uitvalt gaan meten dus. Van plus naar hoofdzekering houder( startrelais ? ) Vandaar verder meten tot te de spanning niet meer meet.

Schema voorhanden ?

F.
 
Terug
Bovenaan Onderaan