Harley Dyna 2003 stottert bij koud weer zonder choke

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.356
3.313
Ridderkerk (ZH)
Ik heb een 2003 Harley Dyna FXDX Sport Glide met carburateur.

Het viel me deze zomer al op dat hij wat stottert en overslaat als hij nog niet helemaal door-en-door warm is en de choke helemaal dicht staat. Hij mist gewoon af en toe een paar klappen zeg maar.

Ik kwam er achter dat dit verdween zodra ik de choke iets open trok. De choke moet erop om te starten en dat doet hij verder prima, maar als hij helemaal dicht gaat begint hij sporadisch over te slaan. Trek ik de choke 1/4 open, net genoeg dat hij stationair 100 toeren harder gaat lopen dan is het probleem meteen helemaal weg.

Vanmorgen nog gereden en nu was het een stuk kouder en nu moest de choke verder open, zeg 1/2 ofzo, voordat hij goed begon te lopen. Zette ik de choke nu op de normale 1/4 open dan begon hij veel meer te stotteren en te haperen.

Wat is hier de oorzaak van? Staat hij veel te arm ofzo dat die choke er constant bij moet?
 
niets mis met even aan de regelingen van een carbu te zitten, alleen zoals al gezegd moet je eerst uitsluiten dat hij niet wat arm loopt door een vuiltje in de carbu waardoor hij te weinig benzine krijgt.
anders kan het zijn dat je in de toekomst hier weer een topic opent dat hij nu weer te rijk loopt ;)
 
Ik start hem altijd met choke, en na een paar minuten gaat hij tegen de 1400 rpm stationair lopen wat voor mij het teken is dat de choke wel iets terug kan. Dan hou ik hem op 1100 rpm met de choke tot hij helemaal warm is, zeg een minuutje of 5, dan gaat de choke bijna dicht. Niet helemaal want dan begint hij dus te stotteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan