Harley en gereedschapskist?

Catmaniac

MF'er
16 jan 2002
47
0
Zutphen
Heeejj hallo,

Mijn collega wil graag weten of het verstandig is een OUDE Harley te kopen (ik weet niet precies het bouwjaar). Hij kan nl. niet sleutelen en heeft dus geen zin 'om de drie honderd meter' (heb ik van horen zeggen) stil te staan om vervolgens gedwongen te gaan zitten sleutelen. Geld voor een nieuwe Harley heeft hij niet.

Helaas kan ik hem geen advies geven, dus ik doe een beroep op jullie. Alvast bedankt!! :} :} :}

Groetjes,
CAT
 
Heeejj hallo,

Mijn collega wil graag weten of het verstandig is een OUDE Harley te kopen (ik weet niet precies het bouwjaar). Hij kan nl. niet sleutelen en heeft dus geen zin 'om de drie honderd meter' (heb ik van horen zeggen) stil te staan om vervolgens gedwongen te gaan zitten sleutelen. Geld voor een nieuwe Harley heeft hij niet.

Helaas kan ik hem geen advies geven, dus ik doe een beroep op jullie. Alvast bedankt!! :} :} :}

Groetjes,
CAT
dan neemt ie een gereedschaps kist, stop er 2 wieltjes onder en doet er een dubbele grasmaaier motor op.
ver komen doet ie dan niet..., maar ja, da's harley.
 
Alsie geen geld heeft voor een nieuwe heeft ie waarschijnlijk ook geen bakken geld voor reparaties.

Ouwe motors :} . Maar hou rekening met 'n bepaald hobby-gehalte. Dat hobby-gehalte kun je minimaliseren door 'n exemplaar in goeie staat te nemen, maar die zijn weer duur. En zo'n fiets kost toch ook weer wat extra investering om in goeie staat te houden.

Misschien weet iemand op 't forum een monteur die bekend is met Harleys, te betalen is en zijn werk goed & eerlijk doet?
 
Alsie geen geld heeft voor een nieuwe heeft ie waarschijnlijk ook geen bakken geld voor reparaties.

Ouwe motors :} . Maar hou rekening met 'n bepaald hobby-gehalte. Dat hobby-gehalte kun je minimaliseren door 'n exemplaar in goeie staat te nemen, maar die zijn weer duur. En zo'n fiets kost toch ook weer wat extra investering om in goeie staat te houden.

Misschien weet iemand op 't forum een monteur die bekend is met Harleys, te betalen is en zijn werk goed & eerlijk doet?
wat past er niet in dit rijtje:
monteur - harley - te betalen - goed - eerlijk.
:?
 
wat past er niet in dit rijtje:
monteur - harley - te betalen - goed - eerlijk.
:?
Harley en monteur, maar die passen wel weer héél goed bij elkaar.
Vroeger was er een vent bij mij in de straat met twee Harleys; daar was hij altijd mee bezig.
Wij dachten:"Goh, wat zorgt 'ie goed voor zijn motoren." Wisten wij veel dat dit bittere noodzaak was! })
 
Als je niet kunt sleutelen moet je geen harley kopen.
Elke jap is betrouwbaarder dan een harley. Maar als je zelf moet/wilt sleutelen gaat het wel makkelijker aan een harley. Die americanen hebben namelijk niet zulke kleine vingertjes als de jappaners.

Mocht de betreffende persoon toch perse een harley willen omdat hij zweert bij het merk en zijn "karakter" laat hem dan een fiets met een evo-blok kopen. Deze zijn vanaf 1986 gemaakt en het meest betrouwbaar. De shovelblokken die daarvoor gemaakt zijn gaan ook nog wel qua betrouwbaarheid. Maar koop in godsnaam geen liberator. Dit zijn goedkope fietsen, maar je blijft sleutelen.
 
Dat harley zo slecht is is gewoon een fabeltje. Gewoon een karaktervolle fiets die z'n onderhoud op z'n tijd nodig heeft. Er er komt tenminste niet 't geluid uit van een grasmaaier :)
En oude honda's zijn ook niet altijd zo geweldig. Die van voor 1980 zijn vaak erg slecht omdat er bezuinigd is (dus fragiele motortechniek)
 
En oude honda's zijn ook niet altijd zo geweldig. Die van voor 1980 zijn vaak erg slecht omdat er bezuinigd is (dus fragiele motortechniek)
Ik kan niet nalaten te reageren (zie ondertitel), maar niet met 'n grungy ( :( ).

Wat jij fragiel noemt, noem ik verfijnd. (Als een 70ties harley niet zo over-gedimensioneerd was, zou ie splinternieuw accuut uit elkaar trillen.)

Daarentegen ben ik de eerste om toe te geven dat ook japanse ouwe motoren een hoog 'hobby-gehalte' hebben. (zie mijn bovenstaande bijdrage)

Harleys zijn wat mij betreft zeker niet minderwaardig tov. andere merken, het is gewoon een afwijkende benadering van het concept ' :] '.
 
Laatst bewerkt:
Zou er jouw was niet aan beginnen , net ducati niet heb er alles over gehoord ,gezien en gelezen.
Ken beter bij beide merken alles vst zetten met loctite om zowel in wendige als uitwendig verlies te voorkomen :j
 
Hè,desmoquatro,heb je al het verslag gelezen over die mieuwe mh90e, zou ik ook niet doen als oprecht ducatist.
Tering, 8,5ltr bezine , gescheurde uitlaat , vevangen onder garantie en weer gescheurt, geen duo mee kenne nemen (een mooie doos in leren pak en s'avonds glijdend van de bank vanwege de geile rit eerder )
Jij zegt harley sucks, ik zeg stukgatie.(heb je er wel eens mee gereden,kortzichtige ********?)
Hopelijk komen we elkaar tegen in een goeie bocht en we zullen wel zien,voor de rest moet ik van zukke kortzichtige fige :r
 
En dan mijn advies. Ik heb jarenlang de occasionprijzen van Harley gevolgd.
Een harley uit 1981 kostte in 1992 22000 gulden en in 2002 21000 gulden (guldens effe). Helaas, zijn de harley occasionprijzen absurd. In 10 jaar tijd zijn ze niet gedaald...
Mijn bevindingen zijn: als je een barrel uit 1982 kan kopen voor 20000 gulden, spaar dan door voor een uit 1993 voor 25000 gulden!!! ja das raar he.
Zodra er boven de 22000 gulden gevraagd word blijkt de motor ineens boven 1990 gebouwd te zijn...
Dus kijk lang rond totdat je een vind van boven 1990 voor net iets boven de 20000 gulden!!
Oudere modellen (meer dan 15 jaar oud)moet je op zn minst goed nakijken. Dat geeft je zekerheid.
Weet je tenminste dat je niet komt te staan met een rammelende "crankcase breather" dit is een ronddraaiende cilindervormige bus in het carter om de carterdruk te laten ontsnappen naar de buitenwereld. Dit als voorbeeld. Er zijn echt veel zaken waar je bij een (15jaar+ oude) harley op moet letten... Maar je eigen gevoel en een beetje kennis doet al een hoop.
 
Heb half jaartje terug een Harley 883 sportster voor nog geen 4.000 euro gekocht. Staat maar 22.000 km op de teller en als ik het zo allemaal zie klopt dat ook echt. Goed zoeken dan heb je dus voor weinig geld een goede Harley. Succes ermee.
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Jij zegt harley sucks, ik zeg stukgatie.(heb je er wel eens mee gereden,kortzichtige ********?)
Hopelijk komen we elkaar tegen in een goeie bocht en we zullen wel zien,voor de rest moet ik van zukke kortzichtige fige :r

Werkelijk alle stereotypen worden weer eens bevestigd, treurig... :Z
 
Heb half jaartje terug een Harley 883 sportster voor nog geen 4.000 euro gekocht. Staat maar 22.000 km op de teller en als ik het zo allemaal zie klopt dat ook echt. Goed zoeken dan heb je dus voor weinig geld een goede Harley. Succes ermee.

Ik denk niet dat ie dit nog leest. :X
 
Als je niet kunt sleutelen moet je geen harley kopen.
Elke jap is betrouwbaarder dan een harley. Maar als je zelf moet/wilt sleutelen gaat het wel makkelijker aan een harley. Die americanen hebben namelijk niet zulke kleine vingertjes als de jappaners.

Mocht de betreffende persoon toch perse een harley willen omdat hij zweert bij het merk en zijn "karakter" laat hem dan een fiets met een evo-blok kopen. Deze zijn vanaf 1986 gemaakt en het meest betrouwbaar. De shovelblokken die daarvoor gemaakt zijn gaan ook nog wel qua betrouwbaarheid. Maar koop in godsnaam geen liberator. Dit zijn goedkope fietsen, maar je blijft sleutelen.


Evos zijn vanaf 1984 gemaakt.Net zo slecht als een shovel.
Liberator loopt altijd.Niet kapot te krijgen.
Zijn zeker geen goedkope fietsen.Beetje goede Liberator doet al gauw 9000e.

U is een kenner?
 
En dan mijn advies. Ik heb jarenlang de occasionprijzen van Harley gevolgd.
Een harley uit 1981 kostte in 1992 22000 gulden en in 2002 21000 gulden (guldens effe). Helaas, zijn de harley occasionprijzen absurd. In 10 jaar tijd zijn ze niet gedaald...
Mijn bevindingen zijn: als je een barrel uit 1982 kan kopen voor 20000 gulden, spaar dan door voor een uit 1993 voor 25000 gulden!!! ja das raar he.
Zodra er boven de 22000 gulden gevraagd word blijkt de motor ineens boven 1990 gebouwd te zijn...
Dus kijk lang rond totdat je een vind van boven 1990 voor net iets boven de 20000 gulden!!
Oudere modellen (meer dan 15 jaar oud)moet je op zn minst goed nakijken. Dat geeft je zekerheid.
Weet je tenminste dat je niet komt te staan met een rammelende "crankcase breather" dit is een ronddraaiende cilindervormige bus in het carter om de carterdruk te laten ontsnappen naar de buitenwereld. Dit als voorbeeld. Er zijn echt veel zaken waar je bij een (15jaar+ oude) harley op moet letten... Maar je eigen gevoel en een beetje kennis doet al een hoop.

Dat noemen ze waardevastheid.Dit in tegenstelling tot een vulcan of iets dergelijks met een nieuwprijs van 20000gulden die na 4 jaar nog 4000 gulden waard is .En terecht.
 
Als je een oudere fiets koopt, loop je altijd de kans dat je moet sleutelen.
Ongeacht het merk.
Oude Honda's (voor 1982) zijn ook niet zo best. :N
Liberators zijn volgens mij oerbetrouwbaar en het sleutelen aan oudere fietsen is heel goed te doen. :]
 
Laatst bewerkt:
ik rij nu een chop met een harley blok... evo sportster.. valt me nx tegen qua betrouwbaarheid alhoewel ik erg pittig rij....
en tis nu eenmaal niet hetzelfde als een jap. dat is een beetje appels en peren vergelijken.
en daar gaat ook genoeg aan stuk op zijn tijd (ja, ik heb met beide soorten genoeg ervaring hoor heren zeurkousen ! )

gelukkig zijn er zoveel verschillende motoren, dus niet zeuren en gewoon rijden wat je leuk vindt en geen penisnijd naar anderen

<mompel> denk dat ik binnenkort er ook weer een racejap bij ga houden </mompel>
 
Laatst bewerkt:
het enige probleem met HD's is dat ze zo simpel zijn en alle beunhazen ze snel stuksleutelen. Een Shovel of Evo is gewoon erg goed te doen, maar je moet er niet met een Amerikaanse schroevendraaier (=hamer ;)) aan werken. En een moderne HD doet het net zo goed als een moderne Jap
en over Ducati; als ik de verhalen hoor over vastlopende 1098's met 500m op de teller...? :P verder zijn de andere moderne Duc's (998/999/monster/etc) overigens gewoon net zo goed als welke andere motor dan ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan