Harley en het (onvermijdelijke?) eerste hulp setje voor onderweg.

opvouwbare inbusset
B_125XXM_WEB.jpg

Deze dingen zijn t eigenlijk precies net niet. De meeste motoren zitten een stuk of 3 a 4 soorten inbus op. Los pakken die bijna nog kleiner in, met het verschil dat klein/lang genoeg zijn om daadwerkelijk bij de bouten te komen die je los wilt hebben.
 
Voor mij is de eerste insteek puur een 'er zit wat los' oplossing voor onderweg en niet een gereedschapskist voor thuis. In feite zou ik al genoeg hebben aan zo'n zwitsers zakmes ding samen met een paar tie-wraps en een stukje opgerold ijzerdraad, ware het niet dat ik totaal geen vertrouwen heb in die tools die je vooral lijkt te hebben om niet te gebruiken.

Zelf sleutelen aan de motor is vooralsnog niet echt nodig, hooguit wat kleine aanpassingen als spiegels omdraaien en forward controls monteren. De fiets is nieuw dus voor ingrijpend sleutelen mag 'ie naar de dealer.
 
Wat een goed is als je verwacht dat alle boutjes gewoon goed recht van voren te benaderen zijn is een ratel en doppensetje. Voor jouw toepassing voldoen zelfs die van de action.

Pak je je ratel en een verlengstukje + alle doppen (incl inbus en best passende kruis en platkop schroevendraaiers. Zo blijft het geheel mooi slank in te pakken in 1 etui.

Mijn vraag of je zelf sleutelde was mee bedoeld zodat je tijdens het sleutelen kunt kijken wat je nodig hebt. Zo stel ik mijn kitjes samen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan