Harley gekocht met schade verleden, kan de motor ingevoerd worden? (België)

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey, ik heb al 2 motors gekocht uit nederland zonder probleem, ik kan niet weten dat er zo veel word gespeeld met harleys, zoals je ziet staat er niets over een goedkeurings nummer, maar die is dus wel blijkbaar verplicht nodig. Normaal gezien dacht ik dat ik zoals gewoonlijk de motor kon inschrijven, ik heb zelf ook een eigen garage, gewon voor reparaties wel en ik verkoop mijn eigen scooter merk uit china, die kan ik zelf laten homologeren maar de harley niet 8)7, dus het is niet dat ik niets weet
Vertel, vertel.......
 
opeens is het wel een dwaling?
Als jij die motor zo in Belgie aan de man probeeert te brengen en verzwijgt dat het ding niet op Belgisch kenteken kan komen, dan heeft de potentiele koper alle recht zich op dwaling te beroepen en de ovk te vernietigen.

Als jij m aan een Nederlander verkoopt, die 'm probleemloos op kenteken kan overschrijven en ermee op pad kan, is er vrij weinig aan de hand. Tenzij er nadrukkelijk vragen gestled zijn.
Klopt, maar een buitenlandse wok / savage valt daar niet onder.
( nog niet eens in de buurt )

Als het een gestolen / omgekatte motor zou zijn, ja. dan wel.
Dat kan er weldegelijk onder vallen. Zal liggen aan de bedoelingen ermee en wat er besproken is.

Als er aangegeven is dat de motor schadevrij is en de motor blijkt aantoon gigantisch in elkaar te hebben gezeten kan die koopovk echt wel teruggedraid worden onder het mom van dwaling.
 
En spijt, spijt van aankoop is ook een reden om een koop te ontbinden. Heb je geen dwaling of HOOFDLETERS OP EEN FORUM MET UITROEPTEKENS!!! voor nodig.

Maar dat moet binnen veertien dagen… ach, hij is in maart overgeschreven..te laat.
Bullshit.

Koop is koop. Spijt is jammer maar helaas. Uitzondering: wet koop op afstand = kopen als particulier in een webshop.
 
Laatst bewerkt:
als je een motor koopt of verkoopt, maak je toch een document op xD
Een koopovereenkomst is vormvrij. Kan dus gewoon mondeling gebeuren. Of op een bierviltje.

Document is niet nodig dus, maar kan wel handig zijn natuurlijk. Je kunt er wat dingen in vastleggen namelijk die op een moment weleens handig zouden kunnen zijn. Datum, koopprijs, namen. Maar ook bijv verklaringen die relevant kunnen zijn en ten grondslag liggen aan de overeenkomst, zoals bijv een garantiebepaling of eigenschappen van het verkochte item.
 
Ah alle posts weghalen, @Ozan O heeft je juridisch adviseur je zwijgrecht uitgelegd?:z

Kan er een slot op en is het morgen alweer Zondag8-)
 
Ozan O Topic starter heeft overal zijn schrijven en vragen weg gehaald.
En zet er een x voor in de plaats dan was dit hele topic gewoon een grote farce en nergens op gestoeld en niet waar.
Waarom haalt hij alles hu weg dan?.
Wat een onzin topic nu en andere leden maar door schrijven erover terwijl topic starter Ozan O er klaar mee is.
Dan moet beheerder er maar een slotje opgooien ,nu is het een onleesbaar topic geworden.
Beetje slap ook van Ozan o
Je melden hier als nieuw lid op 9 juni 2021 en dan weer weg gaan met x als schrijven overal.
Doei denk ik dan maar.
Zoek het uit met die harley dan.
Sorry voor het vinnige in deze post maar kan het niet laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan