Harley gekocht met schade verleden, kan de motor ingevoerd worden? (België)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke instantie controleert de motoren in België bij import/na een ongeval?
In Nederland is dat de RDW in België zal er ook zoiets moeten bestaan.

Laat ze die motor maar controleren als ie in orde is. Kost misschien keuringsgeld, maar dan vindt België die motor vanaf dat moment ook in orde en kun je rijden.
 
Dit hele topic maakt gelijk duidelijk dat 1 europa, 1 grote farcade is en ook de reden waarom ik geen motor, auto, boot of ander kentekenplichtig voertuig aan iemand uit Belgie verkoop.
 
Wellicht er over heen gelezen..

Maar misschien een idee om de HD naar een erkende Harley dealer te brengen.
Daar het verhaal uitleggen en door de een expertise rapport op te laten maken.

STEL/AANNAME
Dat er niets aan de hand is, behalve wat 'oude' diefstal schade..
Dan kan je dat toch bij jullie Dienst onder de neus schuiven!!!!!

Just my 10cnt's..
 
Ik heb ooit een duitse auto gekocht die hier gestrand was na een aanrijding...
geen papieren, geen oude eigenaar, stond gewoon bij een bergingsbedrijf..
Belletje naar de TUV, auto was daar afgemeld...
belletje naar de douane met verhaal tuv...
week later had ik papieren thuis, naar RDW en nog een week later stond hij op kenteken..
Soms kan het makkelijk zijn
 
Wij Hollandesie weten niet wat een 'rapport 705' is, maar m'n gevoel zegt me dat het bewuste ding nu op de Belgische "black-list" staat..
Als dat zo is kun je hem zoals hij nú is;
- verkopen aan een Nederlander (want heeft al Ned. kenteken),
- op zoek naar een vervangend frame,
- of het ding de plomp inrijden,

..want je krijgt hem nu never-nooit-meer op Belgisch kenteken...believe you me.

De verkoper is niet eerlijk geweest vwb schadeverleden ZOLANG jij dat kunt aantonen...anders blijft het "welles-nietes".

In Nederland weten de meeste H-D kopers intussen wel dat "DO YOUR HOMEWORK STUPID!" helaas eerder regel dan uitzondering is..
Er wordt gewoonweg teveel geschoemeld..
 
Ok, maar wat wil je nu van ons horen? De verkoper zal als Nederlander nog minder op de hoogte zijn van Belgische regels dan jij. Hij verkoopt je een compleet legale Nederlandse motorfiets. Had hij de motor aan eender welke Hollander verkocht, dan was er geen probleem. Het probleem zit hem in de invoer in België en vanaf dat punt denk ik toch echt dat je zelf een zwaarwegende onderzoeksplicht hebt en het jouw pakkie an is.
 
Wij Hollandesie weten niet wat een 'rapport 705' is, maar m'n gevoel zegt me dat het bewuste ding nu op de Belgische "black-list" staat..
Als dat zo is kun je hem zoals hij nú is;
- verkopen aan een Nederlander (want heeft al Ned. kenteken),
- op zoek naar een vervangend frame,
- of het ding de plomp inrijden,

..want je krijgt hem nu never-nooit-meer op Belgisch kenteken...believe you me.

De verkoper is niet eerlijk geweest vwb schadeverleden ZOLANG jij dat kunt aantonen...anders blijft het "welles-nietes".

In Nederland weten de meeste H-D kopers intussen wel dat "DO YOUR HOMEWORK STUPID!" helaas eerder regel dan uitzondering is..
Er wordt gewoonweg teveel geschoemeld..
Hij noemt in de op toch 2 manieren waarop het zou kunnen.
 
Maar als de motor er van dichtbij zo netjes bij staat als hij lijkt op de foto, dan is hij toch welhaast perfect op dit moment? Het kan zelfs zo zijn dat de motor salvage title heeft terwijl hij een tijdlang bij de dief in geconditioneerde stalling heeft gestaan. Nogmaals, dat is voor de Nederlandse toelating niet van belang. En het is jouw verantwoordelijkheid om te achterhalen en te vragen naar zaken die voor Belgische invoer van belang zijn.

Als daarover is gelogen, dan heb je misschien een punt, maar dat bewijzen zal moeilijk, zo niet onmogelijk worden. Ben je overtuigd dat het je lukt, span een zaak aan.
 
ik heb video's aan telefoon opgenomen dat hij erna alles toegaf..
Heb een beetje mee zitten lezen, maar als de motor in NL een kenteken heeft en dus legaal de weg op mag. Dan is er toch eerder een probleem in België dat de invoer naar België niet goed gaat. Daarbij zijn (volgens mij) dit soort opnames oid algeheel niet rechtsgeldig tenzij je gevraagd hebt of je het op mag nemen
 
Salvage/ Junk.. Vermoedelijk als onrijdbaar, krom als een banaan krot (lekker lage bpm want schroot) uit de joe es of murica gehaald en dan niet meer weten wat je ermee moet. Dus verkopen aan een onnozele.
Volgens de rdw is er 3500 euro bpm betaald. Dat is bijna 2x zo veel als bij een nieuwe motor van 15000 euro. Dat die motor als krom/met veel schade is ingevoerd lijkt mij daarom eigenijk niet. Meestal zie je dan een paar honderd euro aan bpm.

Salvage title krijgt een voertuig als de verzekering heeft uitbetaald. Ook na diefstal.
Het is al geopperd, maar zijn er geen harley dealers of specialisten die je kunnen helpen. Je bent vast niet de eerste met een dergelijk issue met de DIV
 
Laatst bewerkt:
Volgens de rdw is er 3500 euro bpm betaald. Dat is 2x zo veel als bij een nieuwe motor van 15000 euro. Dat die motor als krom/met veel schade is ingevoerd lijkt mij daarom eigenijk niet. Meestal zie je dan een paar honderd euro aan bpm.

Salvage title krijgt een voertuig als de verzekering heeft uitbetaald.
Het is al geopperd, maar zijn er geen harley dealers of specialisten die je kunnen helpen. Je bent vast niet de eerste met een dergelijk issue met de DIV
Dat sucked dan mooi voor @Ozan O
 
Dat is het net, ik heb overal bewijs van, van dat hij zei dat die perfect inorde was helemaal nieuw niet eens een import, ik heb video's aan telefoon opgenomen dat hij erna alles toegaf..
Als jij niet de vraag hebt gesteld: heeft de motor schade gehad? en hij daarop geantwoord heeft: hij heeft nooit schade gehad, heb je geen poot om op te staan.

Maar blijkbaar heb je het al uitgezocht en vraag ik me af wat je hier dan nog doet.
 
Belgische en hollandse wet is identiek het zelfde wanneer het over verkoop gaat, ik zie het nog zitten om de motor in te schrijven maar dat gaat niet
Maar dan nog hoeft de verkoper er niet van op de hoogte zijn geweest. Niet over de wetten omtrent verkoop maar over die van het op kenteken zetten in België.
Ellendig is het wel zeg.
 
het lijkt me gewoon dat precies heel nederland graag illegale zaken doen als een nieuwe frame erop zetten met vervalste documenten, of het onder een ander schuiven en dergelijke, 1 iemand stuurt me de hele informatie over een andere road king met info en verwacht dan dat ik daarme kan gaan en de mijne kan inschrijven.. hier in belgie werkt dat niet zo,er zou zeker wel iemand moeten zijn dat dit heeft meegemaakt
Beste Ozan,
Ik denk dat je wellicht de informatie niet juist interpreteerde. Het is namelijk zo dat als er soortgelijke voertuigen met de zelfde benaming al in België rond rijden dan betekend dat er dus ook in jouw land er goedkeuring is voor jouw motor. Er is dan alleen nog geen kenteken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan