Harley gekocht met schade verleden, kan de motor ingevoerd worden? (België)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad wel waar hij hoeft daar niet op de hoogt van geweest zijn, maar de juredisch advies zei wel als het iets gemakkelijk te ondervinden was zal de rechtzaak zeggen dat ik in fout ben, maar als het bv is dat ik grote sommen erna moest betalen of ervoor om hier achter te komen krijg ik wel gelijk, grote sommen zijn dan dat ik 20 euro moest betalen voor een vin checkup, 80 euro voor een homologatie dienst en 200 euro aan harley garages om uiteindelijk geen Coc te kriijgen, ik vroeg me af of het zou werken moest ik een Coc laten kopieren van een andere road king en de vin laten aanpassen op het document en zo laten inschrijven maar dat is dan wel illegaal
Als er “genoeg” bpm betaald is dan was jouw motor dus geen wrak. Die Amerikanen documenteren alles wel goed en er zullen zelfs foto’s zijn hoe die het land is ingekomen/ bij hun is uitgevoerd.
Typegoedkeuring is er al in België, dit is echt niet de eerste RoadKing uit dat jaar wat op kenteken gezet gaat worden.
Zou ik jou zijn dan zou ik aan die gasten die jou dat kenteken moeten verschaffen eerst vragen hoe het dan wel moet. Met alleen een “kan niet” zou ik me niet laten wegsturen.
 
het lijkt me gewoon dat precies heel nederland graag illegale zaken doen als een nieuwe frame erop zetten met vervalste documenten, of het onder een ander schuiven en dergelijke, 1 iemand stuurt me de hele informatie over een andere road king met info en verwacht dan dat ik daarme kan gaan en de mijne kan inschrijven.. hier in belgie werkt dat niet zo,er zou zeker wel iemand moeten zijn dat dit heeft meegemaakt
Ik snap niet hoe dit een antwoord is op mijn bericht maargoed, zal aan mij liggen 🤷‍♂️
 
Ik ben bang dat een verkoop tussen 2 particulieren niet meer ongedaan gemaakt kan worden.
De enige oplossing is kijken of je hem weer kan verkopen aan een nederlander.
Of volledig in onderdelen en hopen dat je er het geld weer uit krijgt
Deze koop is wellicht via de rechter te ontbinden als je daartoe de juiste argumenten aanvoert en de rechter meekrijgt en als topicstarter er niet uitkomt met de verkoper.

Ozan O. noemt het al: dwaling. Dan moet jij aantonen dat je bij een juiste voorstelling van zaken de overeenkomst niet aangegaan was. Dus, als er bijv bewust het nodige verzwegen is door de verkoper.
 
het lijkt me gewoon dat precies heel nederland graag illegale zaken doen als een nieuwe frame erop zetten met vervalste documenten, of het onder een ander schuiven en dergelijke, 1 iemand stuurt me de hele informatie over een andere road king met info en verwacht dan dat ik daarme kan gaan en de mijne kan inschrijven.. hier in belgie werkt dat niet zo,er zou zeker wel iemand moeten zijn dat dit heeft meegemaakt
Alles is onderhand al gezegd.
Je gaat nu generaliseren, heel motorrijdend Nederland doet zeker géén illegale zaken. Hiermee schoffeer je o.a. bedrijven en particulieren die eerlijk zaken doen en het graag hun klanten/koper naar de zin maakt.
Heel internet staat vol geschreven met dit soort ellende verhalen, je had gedegen voorwerk kunnen doen, salvage status is zoals je ondertussen weet op te vragen en vaak circuleren er foto’s van een eventuele schade.
ik ben géén Harley man, een aantal maten van mij wel. Een van hen heeft zijn Harley bij een betrouwbaar adres gekocht wat al jaren actief is, met garantie gewoon keurig voor een eerlijk bedrag en hij geniet met volle teugen. De andere koopt net als ik vaak de “ellende” van een ander en calculeert dat in en lost het op omdat dat leuk is om te doen. Neemt niet weg dat het niet leuk is wat je overkomen is dat gun je niemand. En zie dat maar op te lossen.
 
Ts wil niet het werk van hebben om de Harley alsnog in België ingeschreven te krijgen.
Het Europese toelating nummer heb ik hier al gepost en in 1 van zijn postings staat geschreven dat hij ervoor moet zorgen dat er een officiële verklaring van een onafhankelijke instantie of bedrijf moet komen waarin staat dat het frame conform de maatvoering van Harley is.
Dit wil hij allemaal niet doen en wil alleen zijn geld terug
 
Ts wil niet het werk van hebben om de Harley alsnog in België ingeschreven te krijgen.
Het Europese toelating nummer heb ik hier al gepost en in 1 van zijn postings staat geschreven dat hij ervoor moet zorgen dat er een officiële verklaring van een onafhankelijke instantie of bedrijf moet komen waarin staat dat het frame conform de maatvoering van Harley is.
Dit wil hij allemaal niet doen en wil alleen zijn geld terug
ik wil dit wel allemaal doen, maar omdat het een amerikaanse salvage import was, kan ik nergens een officieel document krijgen van de coc, wat je ook post het kan gewoon niet, motor was als salvage verklaard in amerika, voor 1HD1 motoren hebben ze geen Coc attesten daarom doen ze nu alle motoren 5HD
 
Vermits de motor gewoon in te schrijven was in NL, kan je de NL verkoper weinig verwijten.
Je kan moeilijk verwachten dat die weet hoe het in de koper zijn land moet gebeuren.

Dat de regels verschillen per EU-land is natuurlijk een spijtige zaak.
 
Mijn probleem is da ik hem op geen enkel manier kan inschrijven, en dat hij erover loog dat de motor perfect was, terwijl wie weet wat ze allemaal hebben gedaan met de motor..
De Belgische bureaucratie kun je de verkoper niet verwijten.

Dat 'de motor perfect was', is vatbaar voor interpretatie. Als ie netjes gerepareerd is na een schade, is die motor gewoon netjes. Als ie prima loopt en rijdt en geen achterstallig onderhoudt heeft, is die motor gewoon netjes.


Maar waarom een al meer dan 10 jaar in Nederland gekentekend voertuig niet klakkeloos in België op kenteken gezet wordt verbaast me. Je hebt de Nederlandse papieren toch die 1 op 1 overgenomen kunnen worden.

Iets met EU-wetgeving ofzo.


Maar wel een retestrakke Harley!
 
De Belgische bureaucratie kun je de verkoper niet verwijten.

Dat 'de motor perfect was', is vatbaar voor interpretatie. Als ie netjes gerepareerd is na een schade, is die motor gewoon netjes. Als ie prima loopt en rijdt en geen achterstallig onderhoudt heeft, is die motor gewoon netjes.


Maar waarom een al meer dan 10 jaar in Nederland gekentekend voertuig niet klakkeloos in België op kenteken gezet wordt verbaast me. Je hebt de Nederlandse papieren toch die 1 op 1 overgenomen kunnen worden.

Iets met EU-wetgeving ofzo.


Maar wel een retestrakke Harley!
Bent u een advocaat of iemand gespecialiseerd hierin? want ik kan u een seriueze vraag stellen
 
Een coc attest is hetzelfde als een cvo wat dus het Europese toelating nummer is.
Deze wordt afgegeven voor de complete productie serie. Niet per voertuig.

Neem nu gewoon contact op met Harley België of Nederland en laat je helpen.
En het gaat je sowieso extra geld en tijd kosten
 
Dit hele topic maakt gelijk duidelijk dat 1 europa, 1 grote farcade is en ook de reden waarom ik geen motor, auto, boot of ander kentekenplichtig voertuig aan iemand uit Belgie verkoop.

Nogal een sprongetje om op die conclusie te komen maar oké: de keuze is tussen farce óf façade máár je moet kiezen..
 
Een coc attest is hetzelfde als een cvo wat dus het Europese toelating nummer is.
Deze wordt afgegeven voor de complete productie serie. Niet per voertuig.

Neem nu gewoon contact op met Harley België of Nederland en laat je helpen.
En het gaat je sowieso extra geld en tijd kosten
hallo, ik heb al gevraagd aan 2 harley dealers voor deze document, ze zeggen dat het niet te verkrijgen is omdat het eeb 1HD is, deze zijn gemaakt volgens de amerikaanse normen en niet europees.. dus dat is een verloren zaak
 
Als ik hier zo lees ben je een compleet verkeerd pad ingeslagen met je invoer.
Een bromfiets, motorfiets of speedpedelec overbrengen van een EU…

Misschien heeft @Martell nog wel iets nuttigs te zeggen? Weet veel van Harley en zit in België.
hey, ik heb al 2 motors gekocht uit nederland zonder probleem, ik kan niet weten dat er zo veel word gespeeld met harleys, zoals je ziet staat er niets over een goedkeurings nummer, maar die is dus wel blijkbaar verplicht nodig. Normaal gezien dacht ik dat ik zoals gewoonlijk de motor kon inschrijven, ik heb zelf ook een eigen garage, gewon voor reparaties wel en ik verkoop mijn eigen scooter merk uit china, die kan ik zelf laten homologeren maar de harley niet 8)7, dus het is niet dat ik niets weet
 
hallo, ik heb al gevraagd aan 2 harley dealers voor deze document, ze zeggen dat het niet te verkrijgen is omdat het eeb 1HD is, deze zijn gemaakt volgens de amerikaanse normen en niet europees.. dus dat is een verloren zaak

Iemand zoeken met een in België toegelaten road king van hetzelfde bouwjaar en deze ter vergelijking mee nemen naar de voertuig toelating instantie?
Ik gaf het niet zo snel op.
 
Iemand zoeken met een in België toegelaten road king van hetzelfde bouwjaar en deze ter vergelijking mee nemen naar de voertuig toelating instantie?
Ik gaf het niet zo snel op.
ik ben ondertussen ook 24u bezig met al dees gedoe, het probleem is elke ingeschreven harley hier start met een 5HD en niet een 1HD zoalng ik het weet, en ook de op de CoC attest staat altijd de Vin nummer, als deze niet overeenkomt met de mijne kunnen ze me beschuldigen met valse papieren. En ook hoe kan ik zo een persoon vinden...
 
D0D5C171-AC21-4E18-86F1-B2F36CC6C2C9.png

Wanneer je op het linkje klikt staat er dat je een kentekenbewijs moet hebben met cilinderinhoud en vermogen er op. Heb je die wel?
 
Dus normaal val je onder punt 2, maar die 'salvage' steekt stokken in de wielen?
Nee, of jij moet de enige ambtenaar kennen die zin heeft in werken. Waarom zullen die zover terug gaan in de historie van een voertuig als ze al een EU kenteken onder de neus geschoven krijgen?
Vandaar dat ik zei dat ie misschien de verkeerde procedure volgt, want die 2 punten uit de op kom ik alleen tegen bij invoer vanuit landen buiten de EU op die site van Vlaanderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan