Harley mechanisch geluid motorblok

houtsmaaa

Rookie
24 jun 2008
10
0
harlingen
Hoi,

Had hier laatst al een keer gemeld dat mijn harley softail twin cam klaar was maar niet vind ik het motorgeluid (mechanisch) een beetje aan de hoge kant. Volgens mij kan dat ding wel stiller draaien. Het geluid is wel constant en komt absoluut niet boven de uitlaat uit ofzo... maar toch, zit me niet lekker. Weet iemand of dit normaal is en als dat niet zo is waar het dan door kan komen? Zat zelf aan de nokkenaskettingspanner te denken..

Hier is een filmje van de motor met geluid,



Er zit hier ook iemand op het forum die "Mike ... " heet, misschien dat die het weet?

Mocht het de nokkenaskettingspanner, weet iemand wat dat gaat kosten?
Heb zelf de hele motorfiets uit elkaar gehaald (tot frame en blok) maar weet niet of ik dat dan zelf zou kunnen.

Alle goedbedoelde reacties zijn welkom!!
 
Weet niet van welk bouwjaar jouw motor(blok) is, maar de nieuwe twincams (88? ci, my 2006 iig) hebben veel problemen met de lagers van de primaire aandrijving. Maat van me heeft een Streetbob van 2006, en is inmiddels al drie!!! lagers verder in 40.000 km.


grz Thijs
 
Laatst bewerkt:
Hallo Johan mischien zij de primaire ketting spanners versleten dit komt regelmatig voor bij de eerste twin cam's
full
 
Mike 1235, jou zocht ik !! Ik zie hier bij je bericht ook een afbeelding. Heb je misschien meer documentatie m.b.t. mijn softail of een ander type met twin cam blok. Ben dus eigenlijk op zoek naar een digitaal werkplaatshandboek..

Heb je zoiets???

Je mag me ook mailen op houtsmaaa@msn.com
 
Weet niet van welk bouwjaar jouw motor(blok) is, maar de nieuwe twincams (88? ci, my 2006 iig) hebben veel problemen met de lagers van de primaire aandrijving. Maat van me heeft een Streetbob van 2006, en is inmiddels al drie!!! lagers verder in 40.000 km.


grz Thijs

@ thijs, probleem van de streetbob is niet het lager maar de geharde bus aan de versnellingsbak as. die slijt bij sommige streetbobs erg hard. is wss een verkeerde serie geweest
 
Nokkenaskettingspanner :+

Ik hoor niks bijzonders alleen een aanzuiggeluid maar dat kan komen door het opnemen. Mechanisch geluid hoor je altijd een stuk meer bij een luchtgekoeld blok dan een blok die gekoeld word dmv vloeistof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan