Harley meenemen uit USA naar Nederland

Dolmeister

Rookie
31 jan 2019
4
0
Ik verhuis binnenkort terug naar van Amerika naar Nederland en ben van plan om mijn Heritage Softail mee te nemen. Ben op zoek naar een dealer/garage in Nederland die hem naar Ned specs kan omzetten voor de RDW keuring. Suggesties?
 
als je daar meer als een jaar gezeten hebt en de motor al meer als een half jaar in bezit hebt is het verhuisboedel en dan wordt er niet echt moeilijk gedaan. OK hij moet voldoen aan permanente voertuig eisen. het enige waar ze waarschijnlijk moeilijk over gaan doen is als er een herrie pijp op zit. maar als je zorgt dat er een goede uitlaat met katalysator op zit zit die niet al te veel herrie maakt verwacht ik voor de rest geen problemen. licht eisen komen redelijk overeen milieu eisen verschillen ook niet drastisch en vaak is de USA op sommige punten strenger.
zo'n uitlaat kan je in de USA waarschijnlijk makkelijker en goedkoper vinden als hier als dat nodig is.
 
Ja hij gaat mee in de verhuisboedel, dank voor het advies, ik ga hier op zoek naar een standaard HD uitlaat want ik heb nu zo'n herrie pijp dus dat gaat hem niet worden :-)
 
Ok dank... en de teller moet natuurlijk ook vervangen worden want heb nu alleen mph...
 
Als, als, de motor individueel gekeurd moet worden door RDW tbv een NL kenteken, an moet alles kloppen conform regelgeving van nu (tenzij oudere motor).

Verslik je daar niet in, want zelfs een OEM uitlaat van Harley zal teveel gelui maken.
Jiffy onderbreker plaatsen.

Uit mijn hoofd is als inboedel meebrengen mooi voor de invoerheffingen. Staat verder los van toelating op de weg. Maar ik ben daar niet zeker van.
 
De motor moet voldoen aan de eisen van bouwjaar.
In de meeste gevallen dus een koplamp met E-keur en een goedgekeurde uitlaat.
De rest as-is..
 
Heb je al eens gekeken wat een dergelijke Harley in Nederland kost ? In Nederland zijn ze "uit" / niet echt populair meer. Daar zijn de 2e hands prijzen dan ook naar.
Ik weet niet hoe de prijzen in USA liggen.. maar wellicht ben je financieel voordeliger uit en heb je minder rompslomp als je hem daar verkoopt, je de kosten van transport (of betaalt je werkgever de shipment? )en invoer spaart en er volgens hier eentje op de kop tikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe oud de motor is? Dan ook nog BPM aftikken? Ouder dan 2003 dan is BPM nihil. Hoe nieuwer hoe meer.

BTW: Zit net effe op Marktplaats te kijken..............;(
Veel Harley-rijders blijken helemaal geen rijders. Dat zijn meer SHOW-makers.
Meerdere Harley's van ruim ouder dan 10jr en dan nog maar net 20k op de teller. Een HD met meer dan 50k is al bijna zeldzaam.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe oud de motor is? Dan ook nog BPM aftikken? Ouder dan 2003 dan is BPM nihil. Hoe nieuwer hoe meer.

BTW: Zit net effe op Marktplaats te kijken..............;(
Veel Harley-rijders blijken helemaal geen rijders. Dat zijn meer SHOW-makers.
Meerdere Harley's van ruim ouder dan 10jr en dan nog maar net 20k op de teller. Een HD met meer dan 50k is al bijna zeldzaam.

Om te voorkomen dat heel de M-F Harley gemeenschap me op de brandstapel zet, hou ik nu ff m'n smoel dicht. O-)
 
Mss is het dan, dat het zo lijkt.
Als je de advertenties ziet zijn er niet veel boven de 50.000km.

Wellicht dat de ECHTE HD-rijders hun motor gewoon nooit te koop zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
De motor moet voldoen aan de eisen van bouwjaar.
In de meeste gevallen dus een koplamp met E-keur en een goedgekeurde uitlaat.
De rest as-is..
Nee,
motor van buiten EU moet voldoen aan eisen van moment van keuren, tenzij oudje.
 
Hoe kom je daar bij?
Alle motoren die ik persoonlijk ter keuring aangeboden heb werden gekeurd volgens de eisen die geldden voor het bewuste bouwjaar.
Dus geluid volgens fabrieksgegevens + 3 dB want gebruikt.
Koplampglas voorzien van E of NL keur.

Ja..onder H-D rijders zitten veel showrijders; er zijn er ook genoeg die meer kilometers wegtikken dan de gemiddelde GoldWing piloot..

Al rij ik ook H-D, ik vind mezelf geen echte H-D rijder want mijn voorliefde gaat vooral uit naar de oudjes...eender welk merk.
Bij mij moeten motoren gewoon werken voor de kost, geen uitzonderingen.
 
Hoe kom je daar bij?
Alle motoren die ik persoonlijk ter keuring aangeboden heb werden gekeurd volgens de eisen die geldden voor het bewuste bouwjaar.
Dus geluid volgens fabrieksgegevens + 3 dB want gebruikt.
Koplampglas voorzien van E of NL keur.

.....
van RDW

Bouwjaar zal ook wel bepalend zijn
 
niks mee te maken is geen invoer maar verhuisboedel. dus geen invoerrechten geen BPM geen BTW met een beperking dat de invoerder het eerste jaar niet mag verkopen en niet mag uitlenen (invoerder mag de enige bestuurder zijn), plus dat je een minimale tijd in het buitenland gewoond moet hebben (dus uitgeschreven uit nederland) en dat je het motorvoertuig al minimaal een half jaar in eigendom moet hebben gehad.
 
Maar je vraag: Amersfoort is de dichtstbijzijnde H-D dealer. En dan net voor Rotterdam langs de snelweg. En je mag nog 6 maanden met he US plaat hier rijden als het niet veranderd is. Ik mocht in iedergeval nog een tijd met buitenlandse platen rijden destijds, alvorens hij gekeurd moest zijn en op Nl kenteken werd gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan