Harley met zijspan ??

*D *D
Het is mij niet gelukt foto´s naar JFJ te zenden. Ik denk dat het adres niet helemaal klopt!
Maar gelukkig had ik van de T shirts en opnaai badges ( ook te strijken !!) nog het adres van Prinsje, dus ik heb een aantal foto´s naar hem geforwarded van mijn kameraad op mijn Sportster Sputnik.
Ja jongens, als je een echzte Sportster Sputnik hebt, dan heb je opeens heeeeel veel vrienden, net als bij het winnen van de lotto. Maar daar trap ik toch niet in.

Dus Prinsje svp plaatsen hier .......

:} :} :}
 
*D *D
Het is mij niet gelukt foto´s naar JFJ te zenden. Ik denk dat het adres niet helemaal klopt!
Maar gelukkig had ik van de T shirts en opnaai badges ( ook te strijken !!) nog het adres van Prinsje, dus ik heb een aantal foto´s naar hem geforwarded van mijn kameraad op mijn Sportster Sputnik.
Ja jongens, als je een echzte Sportster Sputnik hebt, dan heb je opeens heeeeel veel vrienden, net als bij het winnen van de lotto. Maar daar trap ik toch niet in.

Dus Prinsje svp plaatsen hier .......

:} :} :}
Hij is mooi, echt een gave combi! :9~

full

full

full

full

full



Moge je er vele kilometers van genieten!
 
Laatst bewerkt:
Mooie combi inderdaad. Niet verdiept in hoe hij is aangebouwd, maar vind die voor onder aansluiting er wel wat rommelig uit zien, maar dat zal met sterkte niet veel uitmaken.
De driehoek die ik zie moet sterk genoeg zijn.
Is het een beetje te doen met sturen zonder aanpassing?

Op mijn website onder contact kan je foto's mailen, maar soms zijn ze te groot en komt het niet aan. Ik zag dat ik geen email in mijn profiel heb staan. Zal ik even wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
De sputnik past idd wel goed naast de Harley :) (hoewel ik me persoonlijk niet goed voor kan stellen dat hij lekkerder rijd dan je BMW :? )



heb je ook nog fotoos van de R1100s ? Ben echt erg benieuwd hoe die combi er bij staat :Y
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen de BMW en de Sportster ligt in de brede banden cq autobanden en het daarmee gepaard gaand "zoeken" op de weg door spoorvorming en zo.
Wat ik aan de BMW combinatie dan weer fantastisch vind is de goede rem op het zijspan, waar ik toch regelmatig gebruik van maak, ook in rechtse bochten.

Het is gewoon anders, hoewel maar 5 jaren onderscheid in leeftijd geeft de Sportster combinatie in zijn huidige vorm erg het gevoel op een soort old timer te rijden. Note: dus vergeleken met de BMW combinatie. Geen echte old timer, want dat wilde ik niet, ik wil goede (schijf) remmen.
Voor wat het is, zijn beide combinaties af. En mooi, ik heb de Sportster en het zijspan los gekocht en ze passen mooi bij mekaar. Boven verwachting.
Natuurlik is zo een combinatie een start, een uitgangspunt. Zo heb ik voor de Sportster al HAGON ZIJSPAN SCHOKBREKERS BESTELD VOOR ACHTER EN OP HET ZIJSPAN ZIT ER OOK AL ZO EEN NIEUWe: En een extra zware stuurdemper. Bij de BMW toendertijd ook een (nog) zwaardere stuurdemper gemonteerd dan er al op zat.
Weet je wat ik nog zou willen, lijkt mij weer heel anders, een soort off the road combinatie dus wel met kenteken, om daarmee echt regelmatig een landweg of traktorspoor te nemen.

En zo dromen we gewoon door, en af en toe kunnen we een droom realiseren. Dat houdt het leuk.
 
Weet je wat ik nog zou willen, lijkt mij weer heel anders, een soort off the road combinatie dus wel met kenteken, om daarmee echt regelmatig een landweg of traktorspoor te nemen.

Zoiets:

114_img_eml-mx-re-voor.jpg


114_img_eml-mx-re-zij.jpg


Weet alleen niet of er een kenteken op zit, maar dat kan vast wel geregeld worden. Staat bij www.motodonatz.nl
 
Ik zie een behoorlijk verbouwd Velorex frame. Maar het blijft niks.


:/

Hoe bedoel je, het blijft niks. Is het niks of vind je het niks?
Als het niks is, dat zou erg jammer zijn. Als je het niks vindt, ach ja ..... zmaken verschillen.

Overigens is het zijspan door mijn kameraad optisch al aangepast aan de motor door middel van een 20-25 cm brede streep in glanzend zwart in de lengte midden over het zispan. Hij vindt het okay, rijdt er dagelijks mee wat hem erg goed afgaat en hij heeft er ook plezier aan. Na ruim 40 jaar solo vndt hij het zijspanrijden nu op zijn zestigste toch weer verfrisssend (?!?) anders. Vooral dat ie zijn voeten niet meer op de grond hoeft te zetten bevalt hem wel. Zijn vrouw gaat in het zijspan (voor de gewichtsverdeling) en we denken er nu over na om een kinderwagen op maat te maken voor achter op het zadel vast te monteren zodat het kleinkind ook in zijn eigen "koetsje" mee kan op het zijspan.

:] :W *O*
 
Wat ik van die RS vind is misschien niet relevant, maar vind het zonde zoveel werk te stoppen in een span wat geen combi is. Dat freempje is misschien goed, maar bak en zijspan wiel passen voor geen meter bij de beemer. (vind ik niet passen)
 
Ik zie een behoorlijk verbouwd Velorex frame. Maar het blijft niks.
Don't shoot the messenger, ik heb de foto ook alleen maar toegestuurd gekregen met het verzoek hem hier te planten.

Persoonlijk vind ik dit ook geen geweldige combi. Zo'n Velorex 592 hoort aan een Jawa, of een andere'semi-klassieke kale fiets en niet aan zo'n moderne tupperware-cruiser. Het kan mechanisch allemaal prima in orde zijn, maar het oogt niet als een geheel, wat die HD-Sputnik-combi wel doet.
 
Don't shoot the messenger, ik heb de foto ook alleen maar toegestuurd gekregen met het verzoek hem hier te planten.

Het muntje valt nu pas bij mij dat dit de combi van Jastul zijn maat is :$

Ik zat te wachten op een foto met een R1100S , maar het blijkt dus geen S, maar een RS te zijn :')
 
Don't shoot the messenger, ik heb de foto ook alleen maar toegestuurd gekregen met het verzoek hem hier te planten.

Persoonlijk vind ik dit ook geen geweldige combi. Zo'n Velorex 592 hoort aan een Jawa, of een andere'semi-klassieke kale fiets en niet aan zo'n moderne tupperware-cruiser. Het kan mechanisch allemaal prima in orde zijn, maar het oogt niet als een geheel, wat die HD-Sputnik-combi wel doet.

Dat zeg ik ;) Nee, ik snapte wel dat jij hem alleen geplaatst had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan