harley of zoiets

rene53

MF veteraan
4 apr 2015
3.753
2.335
vlagtwedde
dit is dus mijn harley , heb hem gekocht van een garagehouder uit de buurt , is uit 1989 en 17000 op de teller.
zo was hij toen ik hem net had , BAH



gelijk maar eens wat weggehaald en geprobeerd



ander spatbord geregeld en een beugel gemaakt







gelijk ook een andere olietank gemaakt van een oude brandweer persluchtfles :-)



koplamp gescoord die ik nog nooit had gezien



en toen werd het tijd voor wat verf , nog nooit eerder op deze manier gedaan , was wel lachen

schuren plamuren



grondverf en metalflakes



candy en afplakken afplakken afplakken





toen blanke lak



olietankje inmiddels ook klaar





en toen ------------- de benzinetank , het is een oude tank van een mobilette kapitein





















toen stond hij er ongeveer zo bij



mijn eerste idee voor een luchtfilter was dit



maar dat bleek veel te groot en nu is het dit geworden



inmiddels heb ik de uitlaten ook zo gemaakt als ik in de kop had



aan de andere kant heb ik 2 handles gemaakt voor het starten en de choke , en een achterlampje bevorderd tot cockpitje voor de waarschuwingslampjes






op het moment ben ik bezig met leer bewerken , een zitgedeelte voor het zadel en een band om de tank op z`n plek te houden



 
thanks , opmeer gaat niet lukken , ben er vorig jaar wel geweest ( met de auto)
en dat spuitwerk , tja , gewoon veel afplakwerk en veel tijd :-) maar wel leuk om te doen , heb sinds kort ook een kleine spuitcabine gemaakt en daar word het een stuk beter van
 
ben trouwens nu hier mee bezig , een xj 600 , heb het frame verbouwd en ben nu weer alles aan het opbouwen en spuiten



en dit is het model wat het ongeveer gaat worden, gewoon lekker anders , en volgens mij gaat het een klein monstertje worden :-)

 
ja , was ook gewaagd , maar nu hij verder in elkaar komt word het steeds beter , het gaat een heel apart ding worden :-) heb hem van de week voor het eerst aan het lopen gehad en er zit een heeele mooie diepe rommel in , ik heb de tweede en de derde uitlaat buis gekruist
en daardoor krijg je een heel ander geluid , beetje 2 cilinder achtig
 
Komt er eentje zo uit het niks met een hele bijzondere motor, echt mooi gedaan beetje streampunk (mag ik dat zeggen?).
 
anon , je mag alles zeggen :-)
en throttletwister , er zit zwart filterspul in vandaar dat het niet zo goed zichtbaar is
 
Erg knap spuitwerk. Is niet je beroep ofzo? Ben al blij als ik iets in egale kleur kan spuiten. Beschik dan ook niet over een cabine maar dan nog, erg mooi gedaan :)
 
nee , is niet mijn beroep , maar dat zou ik wel willen eigenlijk , probleem is alleen dat niet zo veel mensen echt apart spul willen hebben , en wat ik bijvoorbeeld niet kan dat is ergens een afbeelding op airbrushen en dat is volgens mij iets wat veel mensen wel willen .
wat ik leuk vind om te doen is een beetje frisco stijl , vlakken met motieven er in of met lijnen dingen doen , heb ook een paar elektrische kacheltjes ongebouwd tot lamp en die ook met flakes en ontwerpen gespoten , ook leuk om te doen , heb er een verkocht aan iemand in amerika voor 300 euro , als je de uren zou gaan rekenen is dat een koopje :-) maar ja , het is wel crisis hier dus mensen houden de knip dicht , ik ook trouwens :-)
 
aha , ja , dat kan inderdaad , o , ik zie het je hebt ook een sporty :-) , nou , verbouwen die hap :-) :-)
 
jawel , is ook niets mis mee hoor , alleen is mijn smaak nou eenmaal een beetje anders :-) :-)
 
Spuitwerk zoals jij maakt heeft sowieso mijn voorkeur. Ik vind persoonlijk (gevaarlijk) dat vlammen, doodskoppen en allerlei afbeeldingen niet zo veel bijdragen aan een motorfiets, maar alleen maar afleiden.
het gaat bij mij om de motorfiets en spuitwerk moet het ontwerp en de lijn van de motor ondersteunen.
Maar ik roep nogmaals hard dat dit heel persoonlijk is.
Spuitwerk van Sandoval, http://www.xkpw.com/gallery2/main.php zijn grafische ontwerpen. Daar wordt ik heel enthousiast van. Is ook de inspiratie geweest voor mijn spuitwerk, wat ik helaas niet zelf kan.
 
even die site bezocht, maar die man heeft werkelijk hele mooie ontwerpen
 
kende die site al , en inderdaad heel mooi spul wat er tussen staat , ik heb persoonlijk ook niets met plaatjes ergens op , ik hou ook meer van de lijken en vlakken , matzwart is ook iets waar ik trouwens al weer helemaal klaar mee ben , heb hier een oude pontiac staan en die wilde ik ook mat zwart maken , maar heb me godzijdank bedacht en nu is hij zwart /bruin/rood/oranje , ligt er nat aan hoe het licht er op valt :-)
maar nogmaals , iedereen moet gewoon lekker doen wat ze mooi vinden ,
 
Terug
Bovenaan Onderaan