harley of zoiets

nee , spuitbussen zul je bij mij niet veel vinden , ik spuit alles met standox verf en 2K lak .
ik heb wel een spuitcabinetje hier die goed te verwarmen is en dat scheelt wel in het resultaat
ik heb er al wel over lopen denken om het een beetje als bijverdienste te gaan doen , we will see
 
Ook weer een mooi resultaat en spuitwerk, Rene. Ik zag ook een herkenbaar onderdeel, de RVS strook onder de tank.
Ik heb hem er op gezet om de bekabeling en tankbevestiging uit het zicht te houden.
IMG_4154.JPG

Toch leuk dat soms je fantasie synchroon loopt met andere.
Laat je de strook ook blank als contrast met het spuitwerk??
 
hey , dat is grappig zeg , ja , hij blijft blank , heb hem een beetje gepolijst en vind het wel mooi zo ,
ik heb hem er ook op gezet om het wat netter te maken , ik heb er een choke handle achter zitten en een schakelaar voor het grote licht en hij verbergt het frame een beetje want daar zat een rare knik in waardoor de tank niet mooi aansluit en nu lijkt het een stuk beter
 
nou , ik heb hem aan de praat gekregen , valt niet tegen moet ik zeggen , denk dat het wel verstandig is oom eens zo een set met vacuummeters te kopen om de carbs mee af te stellen.
hij loopt nu nog niet goed want er zitten nog geen luchtfilters op en hij krijgt nu veel te veel lucht , als ik een stoot gas geef dan valt hij stil , en hij zakt ook niet snel genoeg terug naar stationair
 
volgens mij heb ik er trouwens carburateurs op zitten van een xj 900 want er zitten gladde vlakke gasschuiven in en niet met die geleiders aan de zijkant , zou dit kunnen kloppen?
 
is het eigenlijk normaal dat de gasschuiven wat onregelmatig bewegen met gasgeven?
kan me voorstellen dat dat met lage toeren wel zo is omdat er misschien niet echt een regelmatig vacuum is per cilinder .
en wat zou beter zijn , de aansluitinkjes op de inlaat rubbers met elkaar verbinden of apart afdoppen?
 
nee , dat heb ik niet gedaan , maar ik heb er ook niets aan veranderd , heb alleen de carbs schoon gemaakt in een ultrasoon bad maar de synchroonschroefjes heb ik laten zitten en heb ik ook niet aan gedraaid.
volgende wee haal ik hem uit de schorsing en dan moet ik maar eens even proberen de weg op te gaan want warm draaien op de oprit is ook niets waard
 
nee , dat weet ik ook niet uiteraard , maar ga er wel een beetje vanuit , het was een rijdende motor dus zo heel veel kan er niet verkeerd staan
heb hem net nog een poos aan het lopen gehad en het word wel een stuk beter als hij eenmaal warm is , maar ik moet toch nog even kijken of er niet iets verkeerd zit , soms blijft hij zomaar ineens hoger in de toeren hangen als ik gas heb gegeven , misschien dat de kabel wel wat blijft hangen
 
Draaien,of een goed lopende motor,daar zit veel verschil in.
Maar ik zal je gerust stellen,als je achter op de carbs kijken,dan dansen alle schuiven altijd wat.Een
fabrieks fiets is nooit100% gelijk.Er zal in ieder verbrandings traject iets verschil zitten,omdat de kanalan bvb niet gelijk zijn.
Kleppen hebben wat aanslag ,allemaal net iets anders dan de andere.


Pas als je kleppen gestelt hebt,en daarna carbs synchroon zet .Dan pas kun je enorme verbetering voelen.Voel je geen verschil na die onderhouds dingen pas dan kun je zeggen dat alles goed stond :-)

En als jij zegt dat de motor iets blijft na ijlen ,dan is dat voor mij een hele grote aanduiding dat de carburatie niet gelijk staat .
Of je heb een vacuum lek in je aanzuigrubber bvb,of via je benzine kraantje(als die nog vacuum bediend is tenminste?
 
Laatst bewerkt:
benzinekraan is niet meer vacuum bediend , en hij blijft niet echt na ijlen , het lijkt wel of hij soms blijft hangen , ik heb daarstraks even voor nood een luchtfilter achter de carbs gehangen en dan gaat het allemaal wel goed , hij loopt dan als de brandweer , het enige wat hij nog niet helemaal mooi doet is vlot in de toeren zakken maar goed , heb de mengschroeven ook nog niet goed staan denk ik ,
dat deed bij de harley ook wonderen , maar ja , das maar 1 benzine emmer en dit 4 .
ik heb inderdaad een paar vacuum probleempjes gevonden en verholpen , al met al is hij langzaam wakker aan het worden .
en dat dansen daar was ik eigenlijk ook al uit aangezien ze het allemaal precies het zelfde doen en mooi gelijkmatig uiteindelijk zijn het gewoon de slagen van de zuiger dus het is wel logisch
 
heb ook een synchroontester geregeld via een kennis , kan ik dat in ieder geval even nakijken dan weet ik het zeker
 
Laatst bewerkt:
wat zouden nou een beetje goede en betaalbare sportfilterjes zijn , die china troep is bagger en valt gewoon uit elkaar en de k&n prijs ben ik ook niet bereid te betalen , er zijn zoveel soorten en merken wat zou nou een mooie middenmoot zijn?
 
Ik heb vroeguh het zelfde blok in een chopperachtigframe gehad. Ook eerst met goedkope flutfilters. Niet af te stellen en rot lopen. Uiteindelijk toch K&N filter erop gezet en dan per 2 carbs 1 filter. Veel beter af te stellen en redelijk mooi lopen.

Effe sparen dus.
 
ja , die 2 in 1 zijn ook wel mooi ja , heb nu die goedkope prut er even op gezet en heb er een beetje extra filtermateriaal in gedaan en hij loopt er nu wel heel erg mooi op .
 
zoooo , nou , het spul staat gelijk , mankeerde bijna niets aan , maar nu , zoals bijna iedereen geloof ik wil hij heeel slecht starten als hij koud is , als hij eenmaal heeft gelopen hoef je de sleutel maar aan te raken en hij loopt
spanning zakt tot 10.5 tot 11 volt tijdens starten , zou goed moeten zijn
hij vonkt wel , eerste keer sleutel omdraaien wil hij aan slaan maar doet dat niet , daarna steeds plofjes en na een hele poos slaat hij aan.
als ik er een luchtfilter af haal en mijn hand voor de carb hou dan zuigt hij benzine aan en start hij beter ,
benzineprobleem lijkt me dus , carbs zijn ultrasoon gereinigd ( 2 keer) stationair sproeiers staan nu 2 slagen open maar heb ze in verschillende standen geprobeerd , maakt geen verschil .
dusss , ik weet het even niet meer .
 
ja , daar zat ik ook al aan te denken maar waardoor zouden die te ver open kunnen staan , geen idee maar ik wil er wel even naar kijken van de week
 
Als iemand eraan heeft zitten draaien en ze staan te hoog dan kan het zijn dat 'ie slecht start
 
de gasschuiven kun je niet aan draaien , die gaan met het motorvacuum , ik denk dat jij de gaskleppen bedoelt of niet ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan