Harley slaat af na 5 sec

HarleyMouse

Rookie
19 jul 2017
4
0
Leiden
Heeft iemand een idee waarom mijn Harley Sportster 1200 uit 1995 bij het starten na 5 sec afslaat. Shoke staat open, benzine kraan staat open, maar slaat af na het starten.
Ik moet gas blijven geven zodat de motor aan blijft. Iemand een idee?
 
De choke trilt niet terug.
Dit probleem heb ik al een tijdje. Bij een warm motor blok slaat het niet af, dus loste ik het op door de motor flink warm te laten draaien. Gas blijven geven totdat blok goed warm was.
 
De choke trilt niet terug.
Dit probleem heb ik al een tijdje. Bij een warm motor blok slaat het niet af, dus loste ik het op door de motor flink warm te laten draaien. Gas blijven geven totdat blok goed warm was.

Hoe en wat loopt en slaat ie af?


Hoe is de algehele staat van het blok ? , verrotte zuigers /dwz koud slechte comp , uitgelubberde carburateur , klepspeling ?
Het kan aan veel dingetjes liggen , luchtfilter ,soort filter ? vol met bagger/olie ? valse lucht /lekkage op inlaat
Enfin `je noemt het maar ...


Dus plaats maar even een mooi duidelijk filmpje met wat ie doet , dat werkt beter . })
 
Laatst bewerkt:
Lage compressie is doorgaans problematisch starten maar daar lopen ze doorgaans wel o.k. stationair mee als ze eenmaal lopen.

Welke carb zit erop? S&S toevallig?

En wat gebeurt er als je 'm zonder choke probeert te laten lopen?
 
Is de blokontluchting/carter ventilatie in orde ?

Ik heb ooit zoiets gehad met een V8.

Een stom kogeltje sloot de boel (met starten) niet af, en om 1 of andere reden liep de motor dan 3 seconden en sloeg dan weer af.
Dat was ook een Amerikaans ding, dus wie weet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan