Harley Sportster 2005 vermogen valt weg in hoge toeren

4 nov 2014
104
0
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Harley sporster
  • Type:883
  • Bouwjaar:2005
  • Kmstand:14000
  • Probleem: Vermogen valt weg
  • Wanneer is het probleem onstaan:
  • Wat is er al aan gedaan:

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)

Goedendag,

Mijn harley sportster vandaag weer uit de winter slaap gehaald. Helaas 3 x verlies van vermogen gehad in een rit van 130km

Hij wil helemaal niet meer trekken kwa vermogen. Motor langs de kant gezet en daarna weer geprobeerd en toen ging het weer eventjes goed.

Wat zal hier de oorzaak zijn?
 
Rijden met de tankdop niet geheel gesloten zodat er lucht in kan. Of een stuk rijden en dan langzaam de tankdop openen en luisteren of hij sist.
Als hij dan sist is de beluchting niet goed.

Toen ik getankt had twijfelde ik wel wat over de bezine dop. Ik had het idee dat ik hem altijd helemaal vast kon draaien en dan is het klaar.

nu kon ik hem nog steeds doordraaien zeg maar 🤓
 
Ik zat nog te denken de Choke van mijn Harley heb ik wel iets aangedraaid. Normaal gesproken als ik mijn choke aantrek ( ging die van zelf weer terug. Moest ik hem met mijn hand vast houden ) heb hem vorige week iets aangedraaid en toen bleef de Choke gewoon open staan zonder dat die van zelf terug trekt
 
Als je choke blijft werken wordt het mengsel veel te rijk, je zou kunnen kijken of je uitlaat heel zwart en roetig is? Vol op choke bij warme motor heeft zeker invloed op het goed lopen van je motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan