Harley V-rod start niet meer

Racer88

MF veteraan
29 sep 2006
4.881
1
Vld
Hoi, hierbij het 5000e topic met mijn motor start niet meer :$

2 maande geleden motor nog gestart en hij liep gewoon. Gisteren wilde ik hem starten, was accu te zwak. Accu opgeladen, die is nu weer helemaal goed dankzij de optimate. Echter nog steeds niet starten. Als ik remmenreiniger in de luchtfilter spuit start ie wel en loopt even kort netjes, maar ik kan gasgeven wat ik wil hij valt weer gelijk uit.

Wat zijn mijn volgende te nemen stappen? Bougies en bobines zijn in orde neem ik aan gezien die met remmenreiniger gewoon loopt.

Het gaat om een HD v-rod uit 2002
 
Het is een injectie motor. Ik hoor als het goed is gewoon de brandstofpomp zoemen als ik contact aanzet. Ik ruik echter geen bezinelucht als ik blijf doorstarten en/of aan de gashendel blijf hengelen. Dus het is wel waarschijnlijk dat er geen benzine in de motor komt.

Het benzine niveau is wel diep in reserve valt me net eigenlijk pas op. Ik ga er sowieso ff een liter of 5 bijgooien voor de zekerheid :/
 
Het is een injectie motor. Ik hoor als het goed is gewoon de brandstofpomp zoemen als ik contact aanzet. Ik ruik echter geen bezinelucht als ik blijf doorstarten en/of aan de gashendel blijf hengelen. Dus het is wel waarschijnlijk dat er geen benzine in de motor komt.

Het benzine niveau is wel diep in reserve valt me net eigenlijk pas op. Ik ga er sowieso ff een liter of 5 bijgooien voor de zekerheid :/

Je moet niet aan het gas hengelen tijdens het starten, helemaal niet aanraken !
https://goo.gl/photos/oC1pGUsRk933f4yD8
 
Zo inderdaad ff benzine bijgooien :S wordt geregeld as we speak.

Zal ook nog ff stekker van injectie zoeken.

Edit: En ga m proberen te starten zonder te hengelen aan t gas:)

Accu is echt goed! Heb gisteren ook nog met startabels via auto geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. (En de optimate keurt hem ook goed, hij houdt zijn lading vast)
 
Laatst bewerkt:
Benzine bijgooien heeft niet geholpen.

Zag ook.tijdens het starten dat het motorlampje op t dashboars af en toe knipperde. Dus is waarschijnlijk toch iets aan de hand.

Ben zelf ook niet Super vaardig wat betreft sleutelen dus ik denk dat ik hem laat ophalen door Harley Davidson Rotterdam of iets dergelijks.
 
Als de motorlampje brandt kun je het beste de storingscodes laten uitlezen.
Benzine bijgooien heeft niet geholpen.

Zag ook.tijdens het starten dat het motorlampje op t dashboars af en toe knipperde. Dus is waarschijnlijk toch iets aan de hand.

Ben zelf ook niet Super vaardig wat betreft sleutelen dus ik denk dat ik hem laat ophalen door Harley Davidson Rotterdam of iets dergelijks.
 
Foutcode menu geeft op alle punten "None" aan.

Net even een garage gebeld die er in het verleden aan heeft gesleuteld. Die gaf aan vorig jaar de brandstof pomp flink te hebben moeten schoonmaken inclusief leidingen en er wat injectiereiniger doorheen heeft moeten gooien.

Hij gaf aan eerst te checken bij het ventiel bij de injectie of er daar benzine uitspuit (Of wellicht dat daar teveel lucht in zit). Als er daar benzine uitkomt zit het met de pomp in ieder geval goed, als er niks uitkomt krijgt ie echt geen bezine.

Ik ga vanavond het ventiel checken :)
 
Update,

Nadat ik het contact aanzet en even probeer te starten, spuit er wat benzine uit het ventieltje, dus brandstof toever tot aan injectie lijkt in orde. Wellicht dat injectie zelf niet goed is :N
 
Update,

Nadat ik het contact aanzet en even probeer te starten, spuit er wat benzine uit het ventieltje, dus brandstof toever tot aan injectie lijkt in orde. Wellicht dat injectie zelf niet goed is :N
Als de gedachtengang tot zover klopt, zouden de injectoren verstopt moeten zitten.
Of niet goed aangestuurd worden.
 
Ze hebben de injectoren eruitgehaald en daar spanning opgezet en doorgespoten. De exacte details weet ik niet, heb t bij een garage laten doen. Daarna alleen maar 98 getankt om inderdaad herhaling te voorkomen. Potje injectiereiniger erbij en klaar is kees :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan