Harleydag deze zondag: meerijden? -plus vraagje over kledin

locutaa

Rookie
9 aug 2010
11
1
Rotterdam
Hoi hoi,

Ik ben na letterlijk 20 jaar wikken en wegen (ben nu 32) eindelijk tot het besluit gekomen om toch motorrijles te nemen. Ik vond Harleys -en motors in het algemeen- altijd geweldig, maar toen mijn wiskundeleraar met zijn Harley werd doodgereden door een dronken vrachtwagenchauffeur durfde ik niet meer.

Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Heb nu 4 lessen gehad en ik kan me nu wel voor mijn kop slaan dat ik het niet eerder heb gedaan! Ben meteen al enthousiast voor motorkleding gaan kijken en heb alvast een helm gekocht. Maar ja, een motor heb ik dus nog niet.

Ik wil zondag graag naar de landelijke Harleydag in Breda en ik vroeg me af of daar nog mensen vanuit Rotterdam heengaan met wie ik wellicht achterop mee kan rijden? En anders vroeg ik me af of er vanuit Breda die dag (korte?) toertochtjes zijn waar hetzelfde voor geldt: ik rijd graag een stukje mee!

Tenslotte nog een vraag waar ik heel internet al voor overhoop heb gehaald, maar waar ik maar geen goed antwoord op kan vinden: stel dat je een leren motorpak koopt (heb zaterdag staan passen), dan zeggen ze altijd dat het héél strak moet zitten in het begin. Dus ik propte mezelf in een broek die ik maar nét dicht kreeg. Na 20 minuten had ik nog steeds zoiets van: als ik nu ook nog eens zou moeten gaan eten ofzo, dan ontplof ik denk ik.... :) Kortom, mijn vraag is: na hoeveel tijd 'rekt' zo'n broek op? En hoe ver?

Tot zover mijn newbie vraagjes...

Kirsten
 
Een leren pak/broek gaat naar je lichaam staan en rekt wel wat uit. Maar niet na 20 minuten. ;)
Dat duurt wel eventjes.

Een broek moet gewoon goed strak zitten en aansluiten, maar niet ongemakkelijk strak.
Kijk gewoon naar je broekmaat. :)
En in de winkel kunnen ze je daar normaal gezien wel mee verder helpen.


En voor die harleydag in Breda, er zijn vast wel gegadigden die je mee willen nemen.
Zet even je priveberichten aan. Dan kunnen ze je persoonlijk een reactie geven. :)
 
Hoi hoi,

Ik ben na letterlijk 20 jaar wikken en wegen (ben nu 32) eindelijk tot het besluit gekomen om toch motorrijles te nemen. Ik vond Harleys -en motors in het algemeen- altijd geweldig, maar toen mijn wiskundeleraar met zijn Harley werd doodgereden door een dronken vrachtwagenchauffeur durfde ik niet meer.

Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Heb nu 4 lessen gehad en ik kan me nu wel voor mijn kop slaan dat ik het niet eerder heb gedaan! Ben meteen al enthousiast voor motorkleding gaan kijken en heb alvast een helm gekocht. Maar ja, een motor heb ik dus nog niet.

Ik wil zondag graag naar de landelijke Harleydag in Breda en ik vroeg me af of daar nog mensen vanuit Rotterdam heengaan met wie ik wellicht achterop mee kan rijden? En anders vroeg ik me af of er vanuit Breda die dag (korte?) toertochtjes zijn waar hetzelfde voor geldt: ik rijd graag een stukje mee!

Tenslotte nog een vraag waar ik heel internet al voor overhoop heb gehaald, maar waar ik maar geen goed antwoord op kan vinden: stel dat je een leren motorpak koopt (heb zaterdag staan passen), dan zeggen ze altijd dat het héél strak moet zitten in het begin. Dus ik propte mezelf in een broek die ik maar nét dicht kreeg. Na 20 minuten had ik nog steeds zoiets van: als ik nu ook nog eens zou moeten gaan eten ofzo, dan ontplof ik denk ik.... :) Kortom, mijn vraag is: na hoeveel tijd 'rekt' zo'n broek op? En hoe ver?

Tot zover mijn newbie vraagjes...

Kirsten

Een broek rekt niet hij word hoogstens een heel stuk soepeler.
Een beetje verkoper moet toch wel kunnen zien wat jou past en niet :+

Ga in ieder geval niet achterop zonder kleding, afgelopen dinsdag een schuiver gemaakt en zonder broek hadden ze nu mijn knie ergens van de straat kunnen schrapen :(
 
Laatst bewerkt:
Ga in ieder geval niet achterop zonder kleding, afgelopen dinsdag een schuiver gemaakt en zonder broek hadden ze nu mijn knie ergens van de straat kunnen schrapen :(

idd. rijden zonder kleding is gevaarlijk, voor je het weet loop je een blaasonsteking oid. op!



:+
 
denk ik.... :) Kortom, mijn vraag is: na hoeveel tijd 'rekt' zo'n broek op? En hoe ver?

Tijd = draagtijd, uiteraard. Van gewoon in je kast te hangen gaat die broek niet zo heel veel rekken.

Het gaat in ieder geval heel geleidelijk aan. Als je 1 keer per week op de motor stapt zal het lang gaan duren. Veel hangt ook af van de stevigheid van het leer. Want als jij zegt "leren motorpak" en het woord "Harley" daarbij gebruikt dan neem ik aan dat je het niet over een PowerRanger-pakje hebt?

Echt goed leer gaat pas na maanden goed zitten. Soms zelfs langer. Het beste wat je kan doen is er gewoon een maandje in gaan leven.
 
Ik heb zelf ook een goede dikleren broek. (Kost wat maar dan heb je ook wat.)
Natuurlijk is het niet zo dat je in een dag een broek inloopt, maar een dagje zo'n broek aandoen en eventueel goed invetten met BLANK leervet (zwart leervet levert leuke situaties met je stoelen en banken op ;) )helpt enorm.
 
Ik heb trouwens nooit gehad dat de broek knelde (hooguit knie holtes in het begin) dus als hij dat doet is hij echt te klein. In het Begin voelt hij wel super stug aan..
 
ik zou als, redelijk aantrekkelijke vrouw zoals jij, niet happig zijn om bij vreemde mannen op de motor te gaan zitten....

je weet niet of die persoon wel een beetje normaal kan rijden (het aantal crashtopics hier al zou ik maar een extra levensverzekering aanschaffen voor vertrek, als ik jou was).

Plus, straks stoppen julie bij een tankstation om wat te drinken, is er wat in je drankje gedaan en wordt je een uur later wakker in de bosjes met je broek naar beneden.....


maar ik schijn nogal een apparte kijk op de wereld te hebben, dus het kan ook aan mij liggen.

ik had je graag gechapperonneerd zodat je veilig aankwam, want ik ga ook, maar kom uit het zuiden.

waarom niet wielrennen van r'dam naar breda en terug?
 
Laatst bewerkt:
ik zou als, redelijk aantrekkelijke vrouw zoals jij, niet happig zijn om bij vreemde mannen op de motor te gaan zitten....

je weet niet of die persoon wel een beetje normaal kan rijden (het aantal crashtopics hier al zou ik maar een extra levensverzekering aanschaffen voor vertrek, als ik jou was).

Plus, straks stoppen julie bij een tankstation om wat te drinken, is er wat in je drankje gedaan en wordt je een uur later wakker in de bosjes met je broek naar beneden.....


maar ik schijn nogal een apparte kijk op de wereld te hebben, dus het kan ook aan mij liggen.

ik had je graag gechapperonneerd zodat je veilig aankwam, want ik ga ook, maar kom uit het zuiden.

waarom niet wielrennen van r'dam naar breda en terug?


Niet schrikken Locutaa. Dit is eigenlijk de manier van Robin Hood om te zeggen dat hij volkomen van lotje getikt is. :+
 
Plus, straks stoppen julie bij een tankstation om wat te drinken, is er wat in je drankje gedaan en wordt je een uur later wakker in de bosjes met je broek naar beneden.....

...

waarom niet wielrennen van r'dam naar breda en terug?

Het eerste deel is een reden om een strakke leren broek aan te trekken die amper uit kan. Als je dan een uur later pas weer wakker wordt is die kerel misschien net klaar met je broekknoop los te prutsen.

Het tweede deel is helaas onmogelijk door die strakke leren broek.
 
Laatst bewerkt:
overgens als ik je vriend was (weet niet of je er 1 hebt, maar stel) zou ik ook niet zo blij zijn met je plan....om de al boven genoemde redenen....plus.....(aangezien de meesten hier buikschuivers rijden) dat als je achterop gaat dat je met je tieten in een andere kerel z'n rug boort.... (komt door de zithouding die je moet aannemen op een buikschuiver) en dat zou ik als vriend nou niet zo tof vinden...


Dat "redelijk aantrekkelijk" ... is dat een belediging of een compliment?



ik noem het liever objectief/realistisch

ti's geen miss world maar ze mag er wel zijn toch?




hoop iig dat je wat aan de tips hebt en dat je een leuke dag gaat hebben zondag.
 
Laatst bewerkt:
overgens als ik je vriend was (weet niet of je er 1 hebt, maar stel) zou ik ook niet zo blij zijn met je plan....om de al boven genoemde redenen....plus.....(aangezien de meesten hier buikschuivers rijden) dat als je achterop gaat dat je met je tieten in een andere kerel z'n rug boort.... (komt door de zithouding die je moet aannemen op een buikschuiver) en dat zou ik als vriend nou niet zo tof vinden...

_O- _O- _O-
 
overgens als ik je vriend was (weet niet of je er 1 hebt, maar stel) zou ik ook niet zo blij zijn met je plan....om de al boven genoemde redenen....plus.....(aangezien de meesten hier buikschuivers rijden) dat als je achterop gaat dat je met je tieten in een andere kerel z'n rug boort.... (komt door de zithouding die je moet aannemen op een buikschuiver) en dat zou ik als vriend nou niet zo tof vinden...



:')

Ga jij je nou druk maken om wat haar vriend er van zou denken?

Werkelijk Robinhood... _O- , of is dit een verkapte manier om erachter te komen of ze een vriend heeft?

En hoeveel buikschuivers zullen er naar de harleydag gaan? Zal wel mee vallen denk ik. ;)
 
:')

Ga jij je nou druk maken om wat haar vriend er van zou denken?

Werkelijk Robinhood... _O- , of is dit een verkapte manier om erachter te komen of ze een vriend heeft?

En hoeveel buikschuivers zullen er naar de harleydag gaan? Zal wel mee vallen denk ik. ;)


ik heb een goed inlevingsvermogen. zou jij als vrouw toch moeten apprecieren.



nou ja, de meeste lui hier rijden op van die naaimachines he dus als ze via hier een ritje regelt dan is de kans groot dat ze op een buikcshuiver moet. vandaar.
 
Laatst bewerkt:
As je een lere broek heb he

Niet nu maar straks als he

dan zel je vriend wel leuk vinde want dan heb je lere peipe

(zo goed?)
 
ik heb een goed inlevingsvermogen. zou jij als vrouw toch moeten apprecieren.


Als jij jaloers wordt al ik eens bij iemand achterop zit hebben wij een probleem.
Dus, nee.
Het andere wat je zei had meer zin... niet zo maar bij een vreemde achterop stappen. :)

Maar tieten in de rug? _O-

Nou niet dat de bestuurder ook maar iets zal merken door de dikke leren jas.... :z
 
Als jij jaloers wordt al ik eens bij iemand achterop zit hebben wij een probleem.
Dus, nee.
Het andere wat je zei had meer zin... niet zo maar bij een vreemde achterop stappen. :)

Maar tieten in de rug? _O-

Nou niet dat de bestuurder ook maar iets zal merken door de dikke leren jas.... :z


snappen julie nu dan waarom ik in t-shirt rij 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan