hart van brabant rit

Folie

Die hard MF'er
25 mei 2004
505
0
Dukestad
Weet er iemand meer over de 'hart van brabant' rit ?
Misschien een goeie gelegenheid om het off road seizoen in te luiden ?
 
Geef je weinig kans Folie, deze rit wordt al vrij snel na de "bekendmaking" meteen volgeboekt. Maar je kunt Ad Ketelaars (de organisator van o.a. de Hart van Brabantrit, de Enclaverit en de Transwallonierit) anders gewoon eens bellen. Het nummer staat ergens op zijn site, indien je het niet vinden kunt heb ik zijn nummer ook wel in mijn GSM staan.

Vaak meld men zich voor de zekerheid vast aan, maar worden er veel afmeldingen gedaan. Ik mocht vorig jaar ook gewoon meerijden met de Enclaverit, terwijl deze eigenlijk ook vol zat. Netjes een mailtje en tekst en uitleg naar hem gestuurd en twas geregeld.

Ik heb dus de Enclaverit gereden, vorig jaar. Was mijn tweede echte roadbookrit en is zeer goed bevallen. Best pittig voor mij toen, was iets van 60-70% offroad met zware mulle stukken. Rit van ~ 225km.
 
Geef je weinig kans Folie, deze rit wordt al vrij snel na de "bekendmaking" meteen volgeboekt.

Jammer. Ad Ketelaars weet ik wel te vinden, thnx. Ik stuur wel een mailtje.
Misschien is het wel een leuk idee om zelf een paar roadbooks te maken. Ik kom zelf nl nogal uit het hart van brabant vandaan, en er zijn zoveel mooie plekken dat je ofwel steeds dezelfde ritjes rijdt, ofwel gewoon wat rondzwerft. Dat laatste is ook wel leuk, maar soms rij je dan hele stukken waar niks aan is.
 
Jammer. Ad Ketelaars weet ik wel te vinden, thnx. Ik stuur wel een mailtje.
Misschien is het wel een leuk idee om zelf een paar roadbooks te maken. Ik kom zelf nl nogal uit het hart van brabant vandaan, en er zijn zoveel mooie plekken dat je ofwel steeds dezelfde ritjes rijdt, ofwel gewoon wat rondzwerft. Dat laatste is ook wel leuk, maar soms rij je dan hele stukken waar niks aan is.

Ik weet daar wel een leuke oplossing voor. Roadbooks maken is een heel karwei, meer dan je denkt. Maar ik weet wel iemand (Leo) die er een aantal op de plank heeft liggen. Voor een paar cent heb je dan een hele leuke en legale rit, zonder het vele voorwerk. Is maar een idee, maar zelf maken (of evt op GPS zetten, tracklog maken dus) lijkt me op zich wel leuk (wel veel werk, maarja...)
 
Ik weet daar wel een leuke oplossing voor. Roadbooks maken is een heel karwei, meer dan je denkt. Maar ik weet wel iemand (Leo) die er een aantal op de plank heeft liggen. Voor een paar cent heb je dan een hele leuke en legale rit, zonder het vele voorwerk. Is maar een idee, maar zelf maken (of evt op GPS zetten, tracklog maken dus) lijkt me op zich wel leuk (wel veel werk, maarja...)

Welke regioos ?
 
Welke regioos ?

Voor mij liefst West Brabant. Is immers de kortse afstand voor mij, maar het jammere is dat ik daar niet bekend ben (alleen in Zeeland ken ik wat, maar das nie veul). Je moest eigenlijk een aantal regionale mensen hebben (zoals jij) die alle plekjes en weggetjes kennen.
 
Jammer Folie, maar goed, was te verwachten. Nu gewoon de data van de volgende ritten in de gaten houden, want er zullen er nog wel meer komen.

Enne, wie weet kunnen we er delen van nog wel eens opnieuw rijden. Ik heb tijdens een andere offroadrit ook delen van de Enclaverit een tweede keer gereden. Die offroadrit stond op GPS, dus daar zijn nog tracks van... En díe heb ik zo...
 
Jammer Folie, maar goed, was te verwachten. Nu gewoon de data van de volgende ritten in de gaten houden, want er zullen er nog wel meer komen.

Enne, wie weet kunnen we er delen van nog wel eens opnieuw rijden. Ik heb tijdens een andere offroadrit ook delen van de Enclaverit een tweede keer gereden. Die offroadrit stond op GPS, dus daar zijn nog tracks van... En díe heb ik zo...

Op mijn programma staan Hapert op 16 okt, (off road de kempen) Veldhoven 23okt, (KTMdag)en Handel 30 okt.(Peelrandrit)
Ik ben wel geinteresseerd in die tracks. Zou je me ze willen mailen ?
 
Is het niet mogelijk om de GPS-tracks van allroadritten centraal te plaatsen.
Dan kan een ieder daar ritten aan toevoegen en/of afhalen.
Er zijn naar mijn weten wel sites waar ze opstaan (bijv.http://www.gpstracks.nl/)
Maar daar moet je dus de allroadroutes zoeken tussen de "normale"routes.
 
Is het niet mogelijk om de GPS-tracks van allroadritten centraal te plaatsen.
Dan kan een ieder daar ritten aan toevoegen en/of afhalen.
Er zijn naar mijn weten wel sites waar ze opstaan (bijv.http://www.gpstracks.nl/)
Maar daar moet je dus de allroadroutes zoeken tussen de "normale"routes.


Nee.

Als je dat doet gaat elke offroader/crosser die routes rijden en krijgen de omwonenden er last van. Dan duurt het niet lang meer of je mag nergens meer rijden.

Als je ze "openbaar" maakt graaf je je eigen graf.

Buiten dat is Ad Ketelaars behoorlijk streng tegen "zwartrijders" of "aanhakers"
 
Ik heb daar gemengde gevoelens over.
Ik heb gisteren (ehh, 18 sep dus) een allroadrit van Leo gereden en daar €10 voor betaald.
En dat was het dik waard gezien de energie die erin gestoken is, een mooie route.
Ik heb helaas de route niet kunnen afmaken i.v.m. een lekke band van m'n maat.
We gaan de route nog eens afrijden.
Nu denk ik dat als wij de route met z'n tweeën nog eens narijden wij minder overlast veroorzaken dan afgelopen zondag met 100 man(schat ik uit de losse pols)
Ik heb echter geen idee hoeveel "zwartrijders" deze route zouden gaan rijden als de routes openbaar zouden zijn.
Ik kan mij wel voorstellen als dit er 100 per week zijn dat men zou gaan klagen.
Maar is dit ook niet zo met de zogenaamde dijkroutes.
Persoonlijk denk ik dat als er enkele rijders per week zo'n route rijden het "overlast" juist gespreid, en dus minder is.
 
Vergis je niet, er is al een behoorlijke overlast door wildcrossers. Leo waarschuwde er ook nog voor. Onderweg werd ik nog aangesproken door iemand op een enduro uit een groep enduristen (of het wildcrossers waren weet ik niet) maar die waarschuwde al voor een fuik van de politie voor wildcrossers. De overlast bestaat dus al, anders zouden deze controles niet bestaan.

Ik hou mijn routes en tracklogs strikt voor mezelf, of eventueel voor een select groepje goede bekenden welke ik ermee vertrouw.

Overigens vraagt Leo (of Ad of wie dan ook) ook niet voor niets geld voor zijn routes. Hij heeft er bergen werk aan om ze te maken, en dan zou je later gratis je routes weggeven. Als ik een route nogmaals ga rijden vraag ik ook toestemming aan de uitzetter, of toch iig wanneer ik een route van Leo ga rijden. Zowieso zou hij mijn motor direct herkennen, en zo weten wie de "overtreder" is...

De Oliepeil-route is een voorbeeld. Dit is een route die meen ik voor de GS club is uitgezet, maar door verschillende allroaders nu af en toe wordt gereden. Hier komen al klachten over, omdat dus vaak wordt gereden...
 
Spierpijn zal ik morgenochtend al wel hebben, heel de dag met een dikke kettingzaag lopen zeulen, zweet in mijn bilnaad.

Maargoed, zal dus niet minder worden morgen. Eerst een half nachtje slapen :X Om ~5 uur eruit om dan door te rijden naar Rubberfreter en daar de DR op de aanhanger te frotten...
 
Haha, stelletje heumeux, jullie hebben wat gemist!

Nou, vanochtend om 5 uur uit mijn bedje, op de DR gestapt en naar Hulst gereden. Daar de DR op de aanhanger gebonden naast de 525 van Rubberfreter en naar Esbeek gereden. Op het gemakje het roadbook geplakt en in de houders gedraaid, intussen was N!co ook aangekomen.

Om een uur of half tien vertrokken en met een paar pauzes de rit uitgereden. Om een uur of 6 waren we terug met ongeveer 240 km op de teller. Foto's zullen wel volgen...die heeft Rubberfreter gemaakt.
 
Ja hoor hier komen ze:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan