Hatsikidee, stopt ermee

@Hatsikidee:

Dagelijks komen 3 mensen om in het verkeer, dus dat daar zo nu en dan een motorrijder bij zit is niet zo verwonderlijk. Dat je gisteren aan 'de dood' bent ontsnapt kwam omdat je tijd nog niet gekomen was. Dat je nu stopt met motorrijden gaat je dus niet helpen om langer te leven. Je kan Magere Hein toch niet foppen. Desalniettemin vindt ik het dapper dat je toch een poging gaat wagen. Maar kijk wel uit hè, hij ligt overal op de loer.

Succes met afkicken ;)
 
@Richard: dappere beslissing...misschien wel beter zo, anders zou het rijplezier wellicht worden vergald door het idee dat....

Kan je idee wel respecteren, maar voor me zelf een beetje kort door de bocht. Stel me gerust met de gedachte dat ik vrouw en (4) kids heel goed achterlaat (nog meer verzekeringen en ik moet een voorproever gaan nemen... ;) )

@gsx-r: net je verhaal gelezen....mooi shit zeg! Knap dat je nog zo positief kan blijven en niet een ventje van de UWV over de balie hebt getrokken! Succes met het herstel...
 
Jammer dat je stopt.

Ik moet zeggen dat nu het mooie weer een beetje begint je ontzettend veel motoren uit de schuur ziet komen. Wie weet hoelang het geleden is dat sommige van die rijders gereden hebben en dat sommige motorhelden eindelijk weer kunnen scheuren en dus ook meer het gevaar opzoeken. Soms zie je motoren voorbij rijden die grote risico's nemen, neemt niet weg dat er enorme hufters rond rijden in voornamelijk auto's van de zaak die het veel te druk hebben met bellen etc.etc.
volgens mij kun je, ook op de motor, het voor een groot gedeelte zelf redelijk in de hand houden en drukke en/of gevaarlijke punten vermijden.
Er zijn zoveel leuke rustige landweggetjes in nederland.

succes
 
Het is jouw beslissing... maar zou je ook stoppen als je op een dag zou lezen dat er een automobilist omgekomen is en een zwaar gewond geraakt is?
full
 
Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand zoiets besluit...

Het vergelijk met autorijden en fietsen is gelul natuurlijk. Met autorijden heb je een constructie die je bescherm.
Met fietsen een lage snelheid.

Niets dan respect voor deze beslissing en ik hoop dat je er weinig moeite mee hebt.
Ooit gaat het weer kriebelen ;)

Succes :Y
 
Weet iemand trouwens HOE gevaarlijk motorrijden nu precies is? Hoe veel groter is de kans per kilometer enzo?

kans op een ongeluk is 16 maal groter als in een auto



op een andere toon: Mijn vader overleed op 42-jarige leeftijd en liet ook een
gezin achter
..zonder ooit op een motor te hebben gereden

de garanties voor een lang leven zijn Nul
Geniet ervan zo lang het duurt
 
kans op een ongeluk is 16 maal groter als in een auto



op een andere toon: Mijn vader overleed op 42-jarige leeftijd en liet ook een
gezin achter
..zonder ooit op een motor te hebben gereden

de garanties voor een lang leven zijn Nul
Geniet ervan zo lang het duurt
Garanties krijg je bijna nergens. Het leven draait dus niet om garanties.

Wat je zelf al zegt..... 16 x groter ;) ..... KANS dus. Dáár bestaat het leven wel uit.


Voor jou heel rot dat je je vader zo jong al verloor, maar die nam waarschijnlijk geen risico die hij zelf niet aanvaardbaar vond.

TS vindt dit risico niet aanvaardbaar :N
 
anticiperen is juist. maar vele kilometers :N
als ik naar spanje rijdt maak ik vele kilometers maar hoef alleen maar te
remmen voor de tol en soms bij de grens en om te tanken.stuuren doe je ook bijna niet. en daar leer je geen
motorrijden van. :N
Dan zou ik, als ik jou was, in het vervolg maar een andere route uitstippelen.
Eén waar je echt kan :] })
 
Respect voor de beslissing, wel jammer moet ik zeggen maarja...

Ik ben laatst iemand in Amsterdam verloren maarja... wat doe je eraan? Niks, we moeten accepteren dat we nou eenmaal een veel groter gevaar lopen, that's it.
 
Dit soort discussies komen ook altijd op verjaardagen op tafel: ik ben dan de enige motorrijder en bovendien vader van drie kindjes (2, 5 en 7) en o-o-o wat onverantwoordelijk van me dat ik motorrijd. Natuurlijk kan ik me slecht verdedigen want het is natuurlijk zo dat de motor geen kreukelzone of airbags heeft. Toch ervaar ik motorrijden helemaal niet als gevaarlijk. Vroeger, ja toen reed ik soms als een dolle. Nu nog wel eens maar wel met verstand. Defensief rijden.

Bovendien: motorrijden is een deel van mijn indentiteit. Dat kan er eenvoudigweg niet af.

Sinds afgelopen maandag heb een nieuw project (freelance It-er) en een stuk dichter bij huis, namelijk iets van 16 km. Ik ben dus de afgelopen 2 dagen op de fiets gegaan en werd de tweede dag al zowat geschept door een auto die rechtsafsloeg terwijl ik van de andere kant op het net aan die klant van de weg gelegen tweerichtingfietspad reed. Had zeker niet door dat dan nog steeds recht-door-op-dezelfdeweg op gaat. De haaietanden op zijn pad zouden dat toch moeten verraden. Ik bedoel maar: ik ga niet meer fietsen want dat is veel te gevaarlijk. Nee flauwekul natuurlijk.
 
Ik denk dat je jezelf nu veiliger waant dan reëel is en dat is op zich al een gevaar. Ik hoor zelden van een zwaar motorongeluk met dodelijke afloop of zwaargewonden in de Randstad tijdens de drukke tijden. Het zijn juist vaak de wat meer achterafwegen waar iemand op een plotseling verschijnend obstakel botst.

Ik rij veel in Zeeland en woon in de Randstad. Het is daar heerlijk rustig maar dat kan ook gevaarlijk rustig zijn, want iemand komt er wel een auto uit een zijweg.

Daar heb je gelijk in, maar dat ligt dan vooral aan je eigen anticipatie. De kans dat je daar door een fout van anderen een ongeluk krijgt is flink kleiner.
Kleine zijweggetjes daar moet je zelf op voorbereid zijn.
Een ongeluk is nooit uit te sluiten namelijk, je kunt wel de risico's beperken.
 
Gisteren ben ik zelf aan een ongeval ontsnapt, een VW Polo kwam van links door rood gereden. Gelukkig reed ik rustig omdat ik niet wist waar ik was en kon ik remmen.
Tja en als je in je auto met navigator had gezeten had je vrolijk doorgereden en was de Polo via je zijdeur op je schoot beland...

Kortom geen peil op te trekken.
 
Tja en als je in je auto met navigator had gezeten had je vrolijk doorgereden en was de Polo via je zijdeur op je schoot beland...

Kortom geen peil op te trekken.

:Y

Voor hetzelfde geld had je die ochtend 1 keer extra gesnoozed waardoor je kids alle brood al op hadden gemaakt en je zelf je brood moest halen om vervolgens een half uur later naar je werk te vertrekken. Hierdoor krijg je 3 keer rood licht en wordt je vervolgens aangehouden door oom agent en kom je een uur te laat aan op je werk. Je stapt uit en wordt ovegereden door een vrachtwagen ... :X

:z

Overigens ontopic: begrijpelijke reactie. Denk wel dat het langzaam toch wel weer overwaaid en dat je daarna voorzichtig weer op de motor stapt :?
 
Wat kan een mens in een paar dagen veranderen he.
Niets ten nadelen van jou want ik begrijp je stelling.
Maar meer om aan te geven dat het makkelijk lullen is vanachter een PCtje totdat je het zelf meemaakt O-)

Met het koppel van een Shadow 1100 moet je het asfalt op laten krullen als een visgraat gelegd parket. De wereld gaat 1 seconde sneller draaien als je flink optrekt. Schaam je! Automobilisten zo lastig vallen. Ik moet er ook nog tussendoor en dan wil ik er niet afgeketst worden door boze blikkers die jouw eerder zijn tegengekomen.

Tip 1: alleen bij 2baans (totaal dus 4 banen) in dezelfde richting er tussendoor rijden.
Tip 2: gas geven, zo'n shadow slaat nog moeilijker af dan een diesel, er kan niets misgaan
Tip 3: bij voldoende voorsprong direct naar rechts
Tip 4: omafiets (shoppert) wegdoen en een motor kopen


Hatsikidee :] :] :]

Hopelijk verandert je mening weer net zo snel en :W je snel weer vrolijk terug als colega motorrijder 8-)
 
Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand zoiets besluit...

Het vergelijk met autorijden en fietsen is gelul natuurlijk. Met autorijden heb je een constructie die je bescherm.
Met fietsen een lage snelheid.

Succes :Y

Het was destijds toch echt de fiets die mij een maandje coma opleverde na een "krachtmeting" met een auto..........

@richard; respecteer je beslissing maar pretendeer niet dat ik 'm begrijp, ik zou het niet kunnen.
Enige wat ik gedaan heb toen mijn vrouw zwanger was is een zijpan aan mijn motor knopen zodat mijn dochter meekan. (ze vindt het schitterend)

Stoppen met motorrijden omdat je jezelf onveilig voelt is een verstandige beslissing: als je onzeker bent maak je fouten.
Stoppen met motorrijden omdat je denkt dat dat veiliger is is schijnveiligheid. je kunt dan beter je rijstijl, je motor en/of je rijvaardigheid tegen het licht houden (geen SS en uitsloven meer enzo.....)
Maar dat is dus een persoonlijke mening

nogmaals respect en succes (stoppen met motorrijden is volgens mij net zo lastig als stoppen met roken...........)
 
@TS: ik begrijp de reactie.

Maar bedenk je wel dat er bijna niets gevaarlijker is dan de trap aflopen (vooral 's morgens). Tuurlijk is motorrijden (veel) gevaarlijker dan autorijden, maar je hebt het zelf ook voor een heel groot deel in de hand. En tegenover dat gevaar staat ook een hoop lol wat mij betreft.

Overigens heb ik mogen ondervinden dat het naar beneden vallen van een betonnen trap niet echt handig is zonder protectie :)
 
@TS, je hebt iig veel over voor je gezinnetje ;)je bedoeld als je naar bed wil met net één biertje te veel op? :P

Nee hoor, de meeste ongelukken gebeuren in huis (en niet alleen met ouderen), en daarvan gebeuren de meesten 's morgens. De trap (of een trapje) scoort daarbij volgens mij de eerste plaats.

Zodra je de helm op hebt en op de motor zit heb je het gevaarlijkste deel van de dag al achter de rug :P

Om maar eens een aantal vooroordelen te bevestigen :+

In de woonkamer raken vooral kinderen tot 6 jaar gewond, in de badkamer zijn het vooral senioren, in de keuken vrouwen, en in de tuin en garage mannen.
De trap is altijd al een gevaarlijke plaats geweest. Al valt ook de combinatie trap, dronkenschap en mannen op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan