Hatsikidee, stopt ermee

In de woonkamer raken vooral kinderen tot 6 jaar gewond, in de badkamer zijn het vooral senioren, in de keuken vrouwen, en in de tuin en garage mannen.
De trap is altijd al een gevaarlijke plaats geweest. Al valt ook de combinatie trap, dronkenschap en mannen op.

Ze moesten die trappen verbieden, veel te gevaarlijk.

:+


@Hatsikidee.


Ik hoop dat je op geen enkele andere manier een ongeluk krijgt, anders zou het stoppen met rijden wel heel erg jammer zijn.

Maar: respect voor je beslissing.
 
In de woonkamer raken vooral kinderen tot 6 jaar gewond, in de badkamer zijn het vooral senioren, in de keuken vrouwen, en in de tuin en garage mannen.
De trap is altijd al een gevaarlijke plaats geweest. Al valt ook de combinatie trap, dronkenschap en mannen op.

Zie je dat ik onsterfelijk ben

Ik heb geen garage! *D
 
@kingcoder: Op een verjaardag nam ik het altijd al voor de andere dan koekblikkers op en zal dat ook blijven doen. Het hele netwerk is ingericht op auto's en daarom kan ook iedereen het B rbw bemachtigen.

Wat kan een mens in een paar dagen veranderen he.
Niets ten nadelen van jou want ik begrijp je stelling.
Maar meer om aan te geven dat het makkelijk lullen is vanachter een PCtje totdat je het zelf meemaakt O-)Hopelijk verandert je mening weer net zo snel en :W je snel weer vrolijk terug als colega motorrijder 8-)

Daar zit toch een wezenlijk verschil tussen wat jij vindt en ik schrijf. In het topic geef ik aan dat je niet perse auto's moet gaan passeren als je rijstijl die van een natte krant is. In dit topic vertel ik waarom ik deze keuze heb gemaakt.

Het is wel een enorm accuzure keuze op de dag van de MM -O- -O- -O-


Hatsikidee ...
 
Hoi Hatsikidee,

Motorrijden is een levensgevaarlijke hobby. Maar het besef dat het zo gevaarlijk is, is een grote stap bij het veliger motorrijden. Ik ken een aantal motorrijders waaronder kamikaze-piloten en mensen die alles naast het midden van de band schaamrandje noemen. De kamikazepiloten hebben vrijwel allemaal weleens een ongeluk gehad en de mannen met het platte vlakje aan het achterbandje rijden nog steeds vrolijk rond.

Ik ben ook ooit begonnen als kamikazepiloot. Na mijn eerste ongeluk werd het al wat minder met het raggen en racen, maar mijn tweede ongeluk (met het koekblik notabene) heeft van mij een wat rustiger persoon gemaakt.

Per slot van rekening rijden er veel mensen op die weg maar slechts een heel erg klein deel is ook werkelijk aktief met rijden. Men telefoneert, men bewondert vrouwelijk schoon en men haalt de meest idiote akties uit om toch maar sneller te zijn dan die ander.

Ik heb ook een jaar of vijf geen motor gereden. Na die jaren kon ik via een toevaligheidje een tijdje op een snelle fiets (sneller dan wat ik ooit gehad had/heb) rondrijden. Een klein moment van bezinning heeft mij toen (mijn vrouw was daar een flinke katalysator bij) doen besluiten om een van de meest vergruiste soorten motorfiets te kopen die er zijn: de crisischopper.
( In mijn puberjaren heb ik op bromfietsen gereden die sneller waren ) ....

Maar deze oudemannen-midlife-crisis bromfiets heeft mij wel geleerd dat niet alleen met 200+ op het klaverblad een knietje aan de grond krijgen het ultieme motorgevoel is. Ook het rustige ploffen over een dijkje met het zonnetje op de bol is motorrijden en wel het soort motorrijden wat veel langer duurt.
Je krijgt geen steen op je kist, zeg maar.

Maar ondanks dat maak ik nog wel regelmatig domme koekblikkers mee die je bijna van de sokken rijden. Maar omdat ik anticiperend en rustig rij, is het mij tot vandaag nog steeds gelukt om deze stukken pisbakkenijzer te ontwijken.
 
Je moet natuurlijk zelf weten of je stopt, ik heb zelf 3 kinderen, en zie niet in waarom ik daarom zou moeten stoppen met motorrijden.

Ik zie trouwens ook niet in waarom ik zou moeten stoppen omdat iemand anders gaat asfalt koppen.
 
Ja het ligt er denk ik aan. Als je van hard rijden houdt is het risico groter dat er wat kan gebeuren en met een gezin kan je dan maar beter stoppen. Ik heb zelf geen kinderen ofzo en ben ook niet getrouwd, maar af en toe heb ik ook weleens de neiging om mijn helm in de wilgen te hangen. Vorig jaar nog een zwaar ongeval gehad waarbij ik onder de vangrail terecht ben gekomen. Motor was echt helemaal verrot en in 2 stukken.

Je gaat er wel anders door rijden, maar helaas krijgt niet iedereen een tweede kans en het is in een seconden gebeurt hoor en nooit meer terug te draaien.
 
Laatst bewerkt:
ik hou het op een primaire reactie. Over een paar weken kriebelt het weer en stap je voorzichtig weer op. In elke situatie sterven mensen en je kunt ze nooit allemaal voorkomen. Logisch dat er veel ongelukken gebeuren dor automobilisten want daar zijn er nou eenmaal veel meer van.
Het kan altijd misgaan maar je hebt ook veel zelf in de hand.
 
hmmm, omdat er mensen zijn die overlijden door het motorrijden, stop je ermee? kun je ook net zo goed stoppen met vet eten ( hartaanval bevorderend), roken ( krijg je kanker van), neuken ( kan je aids van krijgen) en jezelf maar opsluiten in huis ( hoewel er dar ook mensen overlijden - O-) . respecteer je beslissing, dat wel, maar vind de reden een beetje raar
 
ik begin juist nu pas om die redenen... wanneer ik 20 jaar geleden zou zijn begonnen weet ik zeker dat ik me dood zou hebben gereden, nu weet ik dat ik de discipline heb om me in te houden en door 22 jaar rijervaring (zo'n 25-30000 km per jaar prive)weet ik ook wat ik kan verwachten op de weg...

mijn man vond het niks, maar gaf me dit wel voor mijn 40e verjaardag omdat hij ook weet dat ik dit ergens al 20 jaar wil...

maar ik begrijp wel dat je nu ff stopt, maar ik denk net als veel anderen dat je weer begint, het toch weer begint te kriebelen

*D
 
hmmm, omdat er mensen zijn die overlijden door het motorrijden, stop je ermee? kun je ook net zo goed stoppen met vet eten ( hartaanval bevorderend), roken ( krijg je kanker van), neuken ( kan je aids van krijgen) en jezelf maar opsluiten in huis ( hoewel er dar ook mensen overlijden - O-) . respecteer je beslissing, dat wel, maar vind de reden een beetje raar


Ik ben het helemaal niet met je eens maar ben nu wel aan het BBQ'en (vetvrij) dus reaguur ik nog wel.

Hatsikidee ...
 
Kan me voorstellen dan veel mensen stoppen met motor rijden vanwege het gevaar.

Ik heb me gister ook na een klein ritje gezegd dat ik me motor zou verkopen omdat ik de bochten niet meer indurfde :X

Ben vanmiddag toch maar weer opgestapt en heb eigenlijk nog nooit zo lekker gereden. Ben gelukkig niet iemand die zo nodig +200 wil rijden. Aankomde tijd ga ik gewoon rustig aan doen, en hoop toch te blijven motor rijden. Want het plezier overheerst toch :Y
 
Ik kan nog niet echt meepraten over "het gevoel" omdat ik nog bezig ben met mijn rijbewijs. Wel kan ik zeggen uit ervaring dat een hele hoop afhangt van jezelf. Hoe anticipeer je op je medeweggebruiker. Ik rijd auto vanaf mijn 17 jaar. Ik ben nu 32 en heb niets anders gedaan dan rijden. Ik ben monteur geweest, buschauffeur en nu bij de politie. Alleen maar rijden. Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat ik door mijn eigen rijgedrag menig ongeluk heb voorkomen. Goed kijken naar wat een ander doet, rekening houden met het onverwachte. Ik heb helaas tijdens mijn werk een motorrijder van de vangrail moeten halen. Heeft zeer veel indruk op me gemaakt. Maar het gevoel dat ik heb met lessen is zalig. Ik voel me zo ontspannen. Ook ik ben van mening dat als het je tijd is dan ga je. Maar goed blijven kijken en defensief rijden helpt zeker.
Veel succes en geluk verder. :Y
 
@gsxdennis: Ik rook niet, eet gezond en neuk veilig. Daar heb ik ook zelf invloed op. Alleen bij motorrijden kan ik nog zo goed zijn en getraind toch is het probleem vaak een ander. Anders gezegd, door te stoppen met motorrijden 'ontvlucht' ik een aantal mindere weggebruikers die mij iets aan kunnen doen wat zeer ingrijpend is. Als ik lees dat andere weet ik hoe lang aan het revalideren zijn, daar moet ik echt niet aan denken.

Hatsikidee ...
 
Sterkte!

p.s. Doe je motor niet weg maar hou 'm lekker net als een paar ski's of een snowboard. In het buitenland is het namelijk wel nog leuk rijden.
 
@gsxdennis: Ik rook niet, eet gezond en neuk veilig. Daar heb ik ook zelf invloed op. Alleen bij motorrijden kan ik nog zo goed zijn en getraind toch is het probleem vaak een ander. Anders gezegd, door te stoppen met motorrijden 'ontvlucht' ik een aantal mindere weggebruikers die mij iets aan kunnen doen wat zeer ingrijpend is. Als ik lees dat andere weet ik hoe lang aan het revalideren zijn, daar moet ik echt niet aan denken.

Hatsikidee ...

Volgensmij kan je beter eerder dit topic sluiten dan stoppen met motorrijden.
Ik denk dat je genoeg reacties gehad hebt en dat het alleen nog maar onzin opleverd die eerder pijn gaat doen dan nog iets opleverd :?

Als revaliderend (nonactive rijder op dit moment) ben ik het beslist NIET eens met je standpunt wat je nu verdedigt :(
Gaan staan wijzen naar mede weggebruikers als of het allemaal HUN schuld is |( |(
En daarbij verwijzen naar motorrijders die na een ongeval moeten revalideren als geldige rede voor jou standpunt vind ik al helemaal onterecht en smakeloos.

Ik ga ondertussen de 11e maand van revalidatie in en kan je verzekeren dat ik straks weer aktief ga motorrijden :]
Afgelopen week heb ik eindelijk 35 km gereden (met pauze van een uur) daarna gestopt omdat het verantwoord moet gaan.
Drie dagen lichamelijk helemaal van het padje geweest :?
Maar geloof me met TT ben ik er bij :]
Het ongeluk was buiten mijn schuld om en diegene die er schuld aan was heeft een véél te hoge tol betaald maar dat neemt niet weg dat je telkens als er iets bijna mis gaat maar weer wat af moet gaan strepen van je lijstje.
En dat onder een wijzend vingeretje naar andere, lekker makkelijk totdat je beseft dat je de hele dag alleen nog maar stil op de bank zit.
Ga je dan ook nog depri worden en zeggen, kut volk door jullie zit ik tot mijn dood hier op de bank :(

Ik geloof dat je de plank erg mis aan het slaan bent.
Dus in dat opzicht , niet geheel onverstandig om in deze fase je motor te laten staan. :+
Maar wegdoen zou ik hem pas als ik mezelf recht in de ogen heb durven kijken om daarna een beslissing te nemen die los staat van andere maar puur met mijn eigen ik.

Wedden dat je de dingen dan heel anders ziet.
Om maar een voorbeeld te noemen:
Kan jij je voorstellen dat je iemand niet alleen zou vergeven maar ook zou missen ondanks dat hij jou bijna dood gereden heeft omdat hij onverantwoord en snoeihard bezig was. :o
Ik in eerste instantie ook niet, maar dat is nu precies wat ik bedoel.
Dat bereik je door "back to basic" te gaan en niet door te gaan lopen wijzen naar anderen. O-)

Hopelijk leer je hiervan :+
succes
 
Gewoon doen waarvan je zelf denkt dat goed is en je ziet vanzelf wel wat je over een x aantal maanden/jaren weer doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan