Hayabusa - deeltje tweeeeeeeeeeeeeeee !!!

@arne , heb jij nog wat aan je versnellingsbak of tandwielverhouding veranderd ?? ik reed met de standaard verhouding 17 / 40 in z,n 6 de toerenbegrenzer in, nu met 18 /39 is me dat nog niet gelukt
grts rob
 
Hallo Mies,

Het is zeker een geweldige motor! Deze motor is een tijd lang mijn ziel en zaligheid geweest, waarmee ik ook veel motorvakantie's en hoop plezier mee heb beleeft. Ik ben ik vorig jaar hooguit 10x met de Busa op pad geweest, dus de motor staat zo goed als stil en daar is die niet voor gemaakt.
Zoals je hebt kunnen lezen is het turbo virus over geslagen naar mijn auto. Net als met de Busa gaat hier heel veel tijd en geld in zitten en naar lang wikken en wegen heb ik het besluit genomen om met de auto veder te gaan.Helaas heb ik nog geen geldboom staan.
De Stage II turbo kit is een zelf samengesteld MC-Press kit, met een hoop mooie onderdelen.
Om de MC-Press intercooler te monteren moet men het kuipdeel aanpassen,anders past het voor geen meter.
Oliekoeler is niet nodig ik gebruik hoogwaardige olie ( Motul 300v )

@ Kees Filmpje kende ik al maar het blijft geweldig om naar te kijken...echt een beest.

Hierbij een uitdraai van mijn Boes..dit is ruimvoldoende voor op de openbare weg :W





[afbeelding]

veels teveel voor op de openbare weg zal je bedoelen
VEULS TE VEUL !
Geen mens die dat eruit durft te halen.

blij dat je iedere rit overleefd hebt !
 
Rob, ik rij met de orginele tandwielverhouding....ik weet het is kort maar onwijs kicken.
Als je met een gangetje van 250 km/h in z'n vijf vol op het gas gaat....voelt het net alsof je van achter wordt aangereden door de TGV....ook boven de 300 km/h blijft de Busa als een bezetene doortrekken....Warp speed 7 MR. SULU
 
Rob, ik rij met de orginele tandwielverhouding....ik weet het is kort maar onwijs kicken.
Als je met een gangetje van 250 km/h in z'n vijf vol op het gas gaat....voelt het net alsof je van achter wordt aangereden door de TGV....ook boven de 300 km/h blijft de Busa als een bezetene doortrekken....Warp speed 7 MR. SULU

Ja ik ken dat , heel apart.
En dan what the fuck , gaat er eentje met 120km per uur plotseling een andere automobilist inhalen , die zag me niet aankomen - keihard in de ankers dus.

Maar wat gebeurt er als je volgas wegtrekt in eerste versnelling en tweede en derde ?
Ik was met mijn turbo busa langzamer als tegen een 600 cc omdat ik gewoon niet weg kwam
VEUL TE VEEL koppel ... klote was dat.
Heb je boost control ? Anders is het niet te doen.

Nee ik ben dan wel blij met de charger boes die reageert als een atmosferische raket motor met een prachtig mooi geleidelijke vermogensopbouw - simpel hoe meer toeren deste meer power krijg je.
 
hey jarno ,nou ik zal je vertellen dat met deze tandwiel verhouding in combinatie met een 200-50-17 achterband de teller afwijking nihil is vraag maar aan kees een 18 tands voortandwiel doet al wonderen , ik heb met 200 op de teller maar een naalddikte afwijking ten opzichte van de tomtom en gps dus zeker betrouwbaar , het is zelfs zo dat ik onder de 100 een naalddikte negatief afwijking heb . een standaard busa heeft al gauw een tellerafwijking van een dikke 10% dus 300 op de teller is 270 echt je moet al 335 op de teller rijden om 300 echte kilometers te rijden .ik heb het diverse keren gezien bij ruud fredriks op de testbank bijvoorbeeld een gsxr 1000 die geven dan 299 aan en de test bank 270/275 ,met de busa van hennie dirbusa was dat ook het geval en die van dave ook of het nou een oud of nieuw model is ze liegen allebij , trouwens ik heb met een gps in m,n zak 317 km per uur gereden naar antwerpen toe met meerdere hayabusa,s no fear ,v.p. ,jj,bettybusa en nog wel een paar geen een loopt zo hard als die van mij , de enigste die eerlijk was is no fear hij zei jezus wat loopt dat ding hard en wat een geluid , busa erik en een paar andere heb ik helemaal zoek gereden naar de duitse grens toe toen we naar soltau gingen , maar allemaal lopen ze 330 340 op de teller. nou ze mogen blij zijn dat ze de 300 echt halen .
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie verhouding om te onthouden Rob.
Wanneer komt de kamikazi 1400?
Of staat dat op een laag pitje
 
hey jarno ,nou ik zal je vertellen dat met deze tandwiel verhouding in combinatie met een 200-50-17 achterband de teller afwijking nihil is vraag maar aan kees een 18 tands voortandwiel doet al wonderen , ik heb met 200 op de teller maar een naalddikte afwijking ten opzichte van de tomtom en gps dus zeker betrouwbaar , het is zelfs zo dat ik onder de 100 een naalddikte negatief afwijking heb . een standaard busa heeft al gauw een tellerafwijking van een dikke 10% dus 300 op de teller is 270 echt je moet al 335 op de teller rijden om 300 echte kilometers te rijden .ik heb het diverse keren gezien bij ruud fredriks op de testbank bijvoorbeeld een gsxr 1000 die geven dan 299 aan en de test bank 270/275 ,met de busa van hennie dirbusa was dat ook het geval en die van dave ook of het nou een oud of nieuw model is ze liegen allebij , trouwens ik heb met een gps in m,n zak 317 km per uur gereden naar antwerpen toe met meerdere hayabusa,s no fear ,v.p. ,jj,bettybusa en nog wel een paar geen een loopt zo hard als die van mij , de enigste die eerlijk was is no fear hij zei jezus wat loopt dat ding hard en wat een geluid , busa erik en een paar andere heb ik helemaal zoek gereden naar de duitse grens toe toen we naar soltau gingen , maar allemaal lopen ze 330 340 op de teller. nou ze mogen blij zijn dat ze de 300 echt halen .
Er is er maar eentje die zo'n verhaal met zoveel bescheidenheid kan vertellen, en dat is
Kawabusa Rob.

Anderen zouden misschien zeggen - die Kawabusa Rob moet wel een heel groot hoofd hebben, anders past die grote bek er niet in.
Maar dat zou ik persoonlijk mijzelf dus niet gauw horen zeggen.

Mooi gesproken BusaRob.
Amen.
 
deze 6 meter chrysler is werkelijk nog de laatste die ons klimaat nu nog kan redden voor een snel opzettende ijstijd.
de 7 duizend en nog wat cc's van deze v8 verwarmen ons klimaat binnen no time en het zal hier weldra sub tropisch warm worden. helemaal geen turbo nodig. ook geen charger.
7 duizend en nog meer cc is gewoon veel meer dan teveel. geen wegenbelasting. 80 euro verzekering per jaar. geen afschrijving. ik rijd dus veel schoner & goedkoper als de prius. niet zo moeilijk om na te rekenen denk ?

[~[url="http://img193.imageshack.us/img193/1388/imp2f.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
6 meter Chrysler - die rij je niet snel kort. Heel mooi dus.

Ik ga voor de Barracuda. :Y

Mooi he, zo'n gouwe ouwe.
Ik weet zeker dat je tot de laatste seconde hebt geluisterd, waar of niet Mies ?
 
@ Rob..317 km/h op de Gps..respect! neem aan niet door de Drechttunnel.. ;)

Voordat we onze nijlpaarden hebben verkocht..moeten we nog een keer samen een toertocht rijden door het Groene-hart

Grts Arne
 
Hey Arne, dan ga ik MEE ! !
Niet op die sloooooooome blue/silver van mij ! !

Maar ? op een Brons/Zilver 99'er hoer-kanadeesss met bladblazerrrrrrr.

K'hept van MIES , nog steeds een testrit te goed op zijn Es Gee.

Idee : Paasei Meeting Antwerpen 8 april.

@ Mies ik hoor het wel ! ?

Garoete van Vee Pee
 
Laatst bewerkt:
Er is er maar eentje die zo'n verhaal met zoveel bescheidenheid kan vertellen, en dat is
Kawabusa Rob.

Anderen zouden misschien zeggen - die Kawabusa Rob moet wel een heel groot hoofd hebben, anders past die grote bek er niet in.
Maar dat zou ik persoonlijk mijzelf dus niet gauw horen zeggen.

Mooi gesproken BusaRob.
Amen.

ik denk dat als rob zijn busa heeft verkocht dat er niks meer van hem overblijft
hetr is nu eenmaal zijn alter ego
 
Hey Arne, dan ga ik MEE ! !
Niet op die sloooooooome blue/silver van mij ! !

Maar ? op een Brons/Zilver 99'er hoer-kanadeesss met bladblazerrrrrrr.

K'hept van MIES , nog steeds een testrit te goed op zijn Es Gee.

Idee : Paasei Meeting Antwerpen 8 april.

@ Mies ik hoor het wel ! ?

Garoete van Vee Pee

Yes de busa rit is voor jou - ik denk ... denk dat ik dan best wel zin heb in een reis
naar Antwerp maar ... dat zien we dan wel !
 
Robbie,
onze grote vriend voor niemand bang is ziek geworden... :r

Kom jij me ff ophalen morgen...? *O*
Ik lig toch lekker op de route... _O-

tot morgen,hoor wel hoe laat..! *O*
 
@olof , kom maar naar waddinxveen kan je mee rijden (alleen geen blikken bier meenemen )
 
cool maat...!
probeer eerst ff of ik hier iemand kan regelen...ik moet toch terug rijden dan weer vanaf waddixveen..!?
Misschien krijg ik Kim nog wel zo ver om mee te gan,maar dan zijn de kinderen erbij..dus wel rustig aan dan he.... _O-
ik bel je als ik kom..hoe laat ga je...?
 
@ Olof,
Sorry Olof dat het zo moest lopen, nu weet je gelijk waar dat zweet allemaal van was hahaha niet van het werken :N
@ KawaBusa,
Rob dat nijlpaard van jou is reterap, op de trip naar Antwerpen effe het gas derop, nou bij de 3+ op de teller (met een verschil van 12%) enne ik voorop komt er dat nijlpaard voorbij alsof ik stilstond met een geluid alsof er van een F4 Phantom met naverbranders open stonden, ik schrok mij kapot. Dit nijlpaard met deze bestuurder derop rijdt menig turbo zoek :9~
 
Laatst bewerkt:
@arne , heb jij nog wat aan je versnellingsbak of tandwielverhouding veranderd ?? ik reed met de standaard verhouding 17 / 40 in z,n 6 de toerenbegrenzer in, nu met 18 /39 is me dat nog niet gelukt
grts rob
Rob, ik ben gestopt met andere verhoudingen - mijn meissie vond het maar niks.

Is het nijlpaard weer gefixt ? De snelste hippo van Nederland man, geweldig.
Beter dan zo'n blok met aangebouwde koffiemolen. :P

Ik begin steeds meer de lol van een Hayabusa in te zien; lekker veel poetsen enzo.
Voor mijn Lawson project ben ik goed aan het oefenen;

full


Ik heb nieuwe schetsplaten voor het motorblok met de waterjet laten snijden, dan schuren schuren schuren en polishen. Mooie titanium boutjes d'rbij ... lekker blingbling 8-)
Zou niet misstaan op een stroker nijlpaard. O-)
 
NIemand Bang...
je gaat je toch niet verontschuldigen..niemand wordt expres ziek...ff naar dat lange lichaam luisteren vriend.... :Y

Ik spreek je als je weer beter bent...!
psst denk nog ff aan mijn formulieren.... :}

Robbie,denk niet dat ik ga..ze komen zo het nieuwe stofvrije pand intekenen...denk dat dat wel ff duurt...!

veel pelzier,doe de groeten aan mijn vrienden..!
 
@ Olof,

Ik ga nu extra opletten want ik wil nog langer mee!
Die formulieren komen goed, ga ik maandag effe doen, welke maat enveloppe gebruik jij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan