Hayabusa - deeltje tweeeeeeeeeeeeeeee !!!

als je banden wilt die er veel kilometers onder blijven zitten kan ik je aanbevelen de pirelli angel st te proberen een vriend van mij heeft ze altijd onder z,n k8 en rijdt zonder problemen 10,000 + kilometers met deze nieuwste band van pirelli wel om de ST vragen die heeft een versterkt karkas speciaal voor motoren zoals de hayabusa . en over olie kan ik kort zijn 10/w40 half syntheet of volsyntheet wat je zelf wil het kan allemaal alleen wel bijvullen met de zelfde olie niet gaan lopen mengen .succes
Na 1,5 jaar lang een uitstap te hebben gemaakt naar een KTM smt gelukkig weer terug naar een Suzuki. In dit geval een Hayabusa van 2009. Wat mij al eerder was verteld maar wat ik nu zelf daadwerkelijk zelf ondervind is dat het wel een beetje een bandenvreter is. Geen echt probleem in eerste instantie want je krijgt er ook wat voor terug maar heb de intentie om van de zomer een paar weken de bergen in te gaan om wat passen af te struinen. Alleen zou ik dat graag doen zonder onderweg een setje banden te moeten wisselen. Vandaar aan jullie de vraag wat jullie ervaring is met verschillende banden op de busa. De banden welke origineel worden voor geschreven zijn wel een beetje achter haalt gezien het aantal jaren dat deze op de markt zijn dus dat lijkt me eigenlijk geen optie meer. Graag jullie mening. Verder is me niet duidelijk wat voor olie er in moet, 10w40 maar is dit nu vol synt of half synthetisch. Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
als je banden wilt die er veel kilometers onder blijven zitten kan ik je aanbevelen de pirelli angel st te proberen een vriend van mij heeft ze altijd onder z,n k8 en rijdt zonder problemen 10,000 + kilometers met deze nieuwste band van pirelli wel om de ST vragen die heeft een versterkt karkas speciaal voor motoren zoals de hayabusa . en over olie kan ik kort zijn 10/w40 half syntheet of volsyntheet wat je zelf wil het kan allemaal alleen wel bijvullen met de zelfde olie niet gaan lopen mengen .succes

Bedankt, lijkt me ook nog wel een goede optie. Zal nog effe wat rondkijken voor de technische spect van deze band. Olie zit nu half syntheet dus dan ga ik daar nu maar even mee verder.
 
Hey Pascal vtrsp2 , Welkom op M-F in HET enige echte Hayabusa TOPIC.

Gefeliciteerd met de aanschaf van de K9.

Alle info , die jij maar denkt te moeten weten.

Service Manual , Recalls , Easy Tunning , joe neem ut
Over de Snelllste Brommert op deze Aardkloot.
Zullen zo Snellllllllllllllllllllllllllllllllllllllll mogenlijk beantwoordtdtdt worden.

? Ben jij al Lid van de HCB/HCH.

Wij WEL ! :} 8-)

Garoete van Vee Pee / Vanishing Point / of zoals de belgen zeggen : V.erdwijn P.untje .Kees
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik heb een probleempje. Het slotje van het kontje van mijn Busa werkt niet meer, kan hem dus niet meer verwisselen voor een buddyseat. Het lijkt erop dat het kabeltje geknapt is. Iemand een idee hoe ik hem open kan krijgen?
full
 
het kabeltje gaat meestal stuk bij constante snelheden van ver boven de 300 kilometer per uur , dan bij plotseling afremmen voor een politie radar controle breekt meestal het kabeltje vanzelf als je de acceptgiro in de bus krijgt dat je met 317 kilometer per uur bent geflitst , zo nu weer genoeg slap geouwehoerd voor vandaag .
 
Laatst bewerkt:
Hey Pascal vtrsp2 , Welkom op M-F in HET enige echte Hayabusa TOPIC.

Gefeliciteerd met de aanschaf van de K9.

Alle info , die jij maar denkt te moeten weten.

Service Manual , Recalls , Easy Tunning , joe neem ut
Over de Snelllste Brommert op deze Aardkloot.
Zullen zo Snellllllllllllllllllllllllllllllllllllllll mogenlijk beantwoordtdtdt worden.

? Ben jij al Lid van de HCB/HCH.

Wij well

Garoete van Vee Pee / Vanishing Point / of zoals de belgen zeggen : V.erdwijn P.untje .Kees


Haha.. Bedankt voor je warm welkom.. Voelt al bijna als thuis komen! Maar zal zeker nog wel wat vragen afvuren binnen dit topic.

Ik ben nog geen lid van een of beide clubs maar was wel van plan me nog ergens aan te melden
 
De busa is van eigenaar gewisseld. Nu ik wat meer ruimte tot beschikking heb, ben ik vandaag begonnen met het afbouwen van het streetfighter-project.
 
hey arne gefeliciteerd met de verkoop van het turbo beest , aan de eene kant is het jammer maar goed weg is weg . ik ga je spreken arne ,ik bel je eerdaags wel ff .grts rob
 
Weet iemand van jullie of de Powercommander5 voor de Bking ook op de Gen2 Hayabusa past? Ik heb er 1 liggen die ik niet gebruik voor de BKing
 
Lijkt me niet...maar vraag het ff na bij een dealer...!
zvolgens Robbie zit er geen enkele canbus verbinding in een boes..dus het zou toch ergens moeten kunnen..maar ik kan ook geen chip van een vw in een bmw zetten...dus ik twijfel...!


Oh ja..ROBBIE IS GEK......maar wel een wandelende enceclopedie... *O*
 
Een jaar geleden heb ik mij Hayabusa gekocht met wat werk aan..
2cqe9fl.jpg

Ik had voor de ombouw de 2007LE in gedachten.
Deze dus:
jz728l.jpg

Ik ben begonnen met stalen remleidingen, de gouden voorvork van een recent model samen met Mupo-vering en andere olie.
11sdnpg.jpg

Daarna heb ik een snelgas gemonteerd, sterkere koppelingveren, andere dogbones waardoor hij 25mm hoger staat achter, nieuwe achterveer en luchtfilterkast opengemaakt, flapper verwijderd samen met een k&n-luchtfilter.
j5fo7t.jpg

Daarna LED achterlicht opgestoken en terug origineel voorlicht opgestoken want dit voldeed niet echt aan wat ik wou..
2vltw6f.jpg

Ook heb ik de slave clutch gereviseerd en een versterking op gemonteerd.
160wgtj.jpg

Mijn velgen zagen er redelijk k*t uit door strooizout:
vyw3sm.jpg

dus heb ik die maar laten poederlakken..
14o0fwh.jpg

Daarna Wave-remschijven gemonteerd en gesinterde remblokken.
BRS320B-shot01.jpg

sg3ihz.jpg

Toen dat we dan toch bezig waren, heb ik powe ones gemonteerd en ook nieuwe ketting en kamwielenset gemonteerd, samen met nieuwe seals en lagers..
Daarna de remhendels vervangen door Pazzo-style hendels en een volledige zwarte boutenkit..
hvrk48.jpg

Ook heb ik nog een volledige lijn van Muzzy gemonteerd. (Die weegt echt NIKS) en de PAIR eraf gegooid.
11hfm7t.jpg

Aangezien een Torque backlimiter voor mietjes is, is dit systeem uitgeschakeld. Hierdoor kan er eindelijk keihard doorgetrokken worden.. :D
282p5cw.jpg

Nu is hij eindelijk bijna af..
2a6qyoz.jpg

14iefra.jpg

en dan nog Zumo500 erop met RAM-mount:
2uikcj5.jpg


Volgende week stellen ze hem af bij Mototech en deze winter gaat er een 1140-kit in en een krukas generatie2 in.
`t einde is in zicht.. :duim:
 
Zo Bregt, veel gedaan deze winter.
Hoop dat hij klaar is.

P.S als ik naar jou clip kijk :

Dan krijg ik de kriebels ,over die SPANBAND ! !

Garoete van Vee Pee

Sux 6 en snelllllllll tot ziens op een HCB Meeting.
 
Laatst bewerkt:
@bregt14, een 1140 kit ?? een krukas van een tweede generatie ?? leg dat eens uit!! want met een 2e gen krukas maak je met de standaard boring een 1340 , maar ik kan het fout hebben hoor !!
 
Lijkt me niet...maar vraag het ff na bij een dealer...!
zvolgens Robbie zit er geen enkele canbus verbinding in een boes..dus het zou toch ergens moeten kunnen..maar ik kan ook geen chip van een vw in een bmw zetten...dus ik twijfel...!


Oh ja..ROBBIE IS GEK......maar wel een wandelende enceclopedie... *O*
De kans dat een dealer dat weet is minimaal. Complete blok en ECU zijn in ieder geval hetzelfde, moet het al gek gaan als net de aansluiting voor de PC5 anders is. Voor 150,- E is ie i i g. te koop.
 
Het zijn weldegelijk twee verschillende powercommanders ,ik heb een en ander even voor je nagevraagd aan een belgische suzuki goeroe die echt kennis van zaken heeft .maar hij doet in 9 van de 10 powercomanders een zef geschreven programma want p.c laat nog wel eens een paar pk,tjes liggen die je door een herschreven programma te instaleren er dan wel bij hebt .
 
hej busa mannen :W alles goed hier?nauw de tank en spiegels van me pa zijn mooi geworden hoor,alleen zit er toch nog kleurverschil in -O- leuk die jappanse imitatie troep in combinatie met duitse prut spuiters ... :X -O-
 
Laatst bewerkt:
Crash 750 , nou een paar foto,s a.u.b
hej busa mannen :W alles goed hier?nauw de tank en spiegels van me pa zijn mooi geworden hoor,alleen zit er toch nog kleurverschil in -O- leuk die jappanse imitatie troep in combinatie met duitse prut spuiters ... :X -O-
 
Ik lees in het Haynes workshop manual van de Hayabusa, in de algemene introductie:
"no way you could call it a pretty bike".
Ik heb er zelf niet een, en ben voorlopig nog te weinig ervaren om er eentje te hebben, maar ik vind de Hayabusa juist heel mooi. Hoe komt zo'n schrijver nou bij zo'n opmerking?
 
Terug
Bovenaan Onderaan