Hayabusa - deeltje tweeeeeeeeeeeeeeee !!!

Zo een lift is inderdaad superhandig, maar ketting smeren lukt ook aardig met een simpele paddockstand.

Een middenbok zoals op de foto, staat om de een of andere reden niet bij deze motor:N. Je mist er ook een stuk onderkuip mee. Wel mooie kleurstellingO-)
Op vakantie neem je geen paddock mee, wel je spuitbus met olie. Dan is een bok ideaal. Heb nu 4 motoren gehad, met allemaal een bok. Ik mis hem eigenlijk wel een beetje. Ook met lange ritten Duitsland enz met tanken zetten ik mijn motor er op. Tanken en meteen ketting oliën.

Lift is ook voornamelijk om hem makkelijk te parkeren onder de overkapping. Rol je hem zo overdwars de hoek in;)
 
Een paddock, die steek in mijn rugzak :+
Waarschijnlijk ben je een kilometervreter die regelmatig ketting smeert. Ik doe het om de 5/600 km.
Bok is handig, heb er eentje op mijn zzr en inderdaad, ik sta er niet bij stil maar gebruik hem eigenlijk ook wel vaak, al is het maar om hem te parkeren.
Maar zo een busa heeft dan weer net een iets sportievere look, daar hoort dan weer geen bok onder. Maar hey… dat is puur esthetisch bekeken hé.
Misschien dat er via Goedhart nog eentje te bestellen is: Suzuki Hayabusa GSX 1300 R Motor Middenbok Kopen? - Goedhart Motoren
 
Een paddock, die steek in mijn rugzak :+
Waarschijnlijk ben je een kilometervreter die regelmatig ketting smeert. Ik doe het om de 5/600 km.
Bok is handig, heb er eentje op mijn zzr en inderdaad, ik sta er niet bij stil maar gebruik hem eigenlijk ook wel vaak, al is het maar om hem te parkeren.
Maar zo een busa heeft dan weer net een iets sportievere look, daar hoort dan weer geen bok onder. Maar hey… dat is puur esthetisch bekeken hé.
Misschien dat er via Goedhart nog eentje te bestellen is: Suzuki Hayabusa GSX 1300 R Motor Middenbok Kopen? - Goedhart Motoren
Ik zag het ja;)

Het voelt niet goed zo een bok onder mijn 1300…

Mss kan ik iets simpels maken om hem automatisch te smeren. Spuitbusje ergens inbouwen met slangetje naar de ketting. Druk op een knopje en spuiten maar;)
 
Ai ai op die automatische smeerdingen zou ik het al niet hebben, dat moet voldoende vloeibaar zijn en dan je hele motor onder :r. Zolang je niet offroad gaat, kan een ketting wat hebben, regelmatig schoonhouden en een keertje smeren… kan die er weer een hele tijd tegen hoor.
 
2 klikjes open , kijk naar de velg wowwwwwwwwwwwww daar kan ik mee leven , ketting heeft nu 28K kms gehad .
2017-05-22 19.37.17.jpg
 
Wat voor banden en ketting hebben jullie?
Ik heb setje battlax banden.
RK 530 ZXW ketting.


Iemand al eens een groter tandwiel voor er opgedaan of kleiner achter?

Voor lagere rpm op de snelweg.
 
1 Mitas Sportforce+EV
2 Tsubaki X-RG
3 Voor 18 =1 meer dan stock , Achter 40 Stock dus
Mooiste is met een 55 serie achterband en 1 tand groter voortandwiel
De teller geeft 140 kmh aan en GPS 141 kmh
140 kmh constant door frankrijk , was bij de pomp steeds 1:23,5 , best lekker zuinig
 
1 Mitas Sportforce+EV
2 Tsubaki X-RG
3 Voor 18 =1 meer dan stock , Achter 40 Stock dus
Mooiste is met een 55 serie achterband en 1 tand groter voortandwiel
De teller geeft 140 kmh aan en GPS 141 kmh
140 kmh constant door frankrijk , was bij de pomp steeds 1:23,5 , best lekker zuinig
Als ik nu een tandwiel met een tandje extra neem. Moet ik dan meteen een andere ketting of kan ik hem verlengen met een extra schakel? Hoe veel schakels heb jij nu?
 
Als ik nu een tandwiel met een tandje extra neem. Moet ik dan meteen een andere ketting of kan ik hem verlengen met een extra schakel? Hoe veel schakels heb jij nu?
Gewoon dezelfde ketting 112 schakels gebruiken .
En voor een exacte snelheid teller / GPS ,Installeer een HealTech-Speed-O-Healer
>: SpeedoHealer v4 (SH) - HealTech Electronics Ltd.
>: User Manual https://healtech-electronics.com/docs/SHv4_UsersGuide_en.pdf
>: Kabelboom https://www.healtech-electronics.com/docs/SHv4_PnP_InstallGuide_en.pdf
 
Gewoon dezelfde ketting 112 schakels gebruiken .
En voor een exacte snelheid teller / GPS ,Installeer een HealTech-Speed-O-Healer
>: SpeedoHealer v4 (SH) - HealTech Electronics Ltd.
>: User Manual https://healtech-electronics.com/docs/SHv4_UsersGuide_en.pdf
>: Kabelboom https://www.healtech-electronics.com/docs/SHv4_PnP_InstallGuide_en.pdf
Ik heb een telefoon die heeft ook GPS;) Flitsmeister heet de app. Gratis;) zou iedereen moeten gebruiken die regelmatig vlot rijden.
 
Zit er aan te denken om op mijn gen 1

Voor 17 achter 38 (normaal 40)

Ipv voor 18.

Is dit problematisch? Ivm montage dachten ze bij de garage dat dit makkelijker te wisselen was. Ivm nieuwe achterband er op leggen. Pakken ze meteen tandwiel mee.
 
We gaan voor toch 18 doen;) zodat ik de zelfde ketting kan behouden.

Achter op komt een T32 meer Tour gerichte band. Nu een S22 er op.. T32 zou minder slijten met snelweg.

September wordt het pas uitgevoerd.
 
Wat kost een rem upgraden voor wiel gen 1? Ik bedoel niet ABS, maar gewoon iets wat harder remt. Moet nu behoorlijk knijpen.
 
Gister achter een T32 en voor de 18 tandjes:)

Nu viel ons op dat mijn tandwiel achter al behoorlijk versleten was na 3 maanden.

Hoe strak zetten jullie je ketting en hoe meet je dat? Gen 1

Boekje zegt op standaard 2-3cm speling in je onder ketting. Das voor mijn gevoel mega strak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan