Hayabusa hoge Temperatuur vraagje

grego_ras

MF'er
6 aug 2004
87
0
Hoi peeps,
Vandaag mijn nieuwe motor opgehaald. Het is een hayabusa uit 1999. Wat een heerlijke motor. Had hiervoor een srad 750 uit 1999.

DSCN4843.jpg


Hierbij heb ik een vraag aan de busa rijders over de temperatuur.
Vandaag rond de middag naar de stad met de motor was best warm weer. Was ook druk. ieder keer stoppen en weer door. En dan begon mijn fan te draaien zag ik de temperatuur meter naar boven stijgen bijna bij het rood. De fan blijft maar draaien.
Bij mijn benen voel je de hitte van de motor. Hoort dit bij extreme warm weer.
En als ik weer normaal kan doorrijden zakt ie naar beneden. Hoort dit zo te zijn of is de thermostaat kapot of iets dergelijks.
Maar bij normaal rijden blijft ie wel op temperatuur.
Voor de rest rijdt ie super.

Als nog bedank voor de info.

grt,
Greg
 
Gefeliciteerd met jouw aankoop.

Ik weet niet anders dan dat de sensor die de koelfan aanstuurt op de radiateur zit, blijkbaar functioneert de thermostaat dus wel (hij gaat dus open) want anders zou de fan niet gaan blazen....
Zit er wel genoeg koelvloeistof in ?
 
Maar er zit genoeg vloeistof in. De fan gaat precies aan als het moet. En na doorrijden zakt de temperatuur terug. Bij de zaak waar ik heb gekocht zeiden ze tegen mij dat het normaal is. Maar vindt het toch een beetje vreemd.

nog meer reacties zijn welkom.

Grt,
Greg
 
Gefeliciteerd met jouw aankoop.

Ik weet niet anders dan dat de sensor die de koelfan aanstuurt op de radiateur zit, blijkbaar functioneert de thermostaat dus wel (hij gaat dus open) want anders zou de fan niet gaan blazen....
Zit er wel genoeg koelvloeistof in ?

Uhmzz ook al zit er teveel koelvloeistof in, maakt als nog niks uit koelvloeistof moet ook weer gekoeld worden.

Tuulk te weinig is nooit goed.
 
Lijkt normaal want voor het rood de fan aan is goed.
Stationair stroomt er weinig water rond dus koelt ie niet goed meer en blijft je fan aan.

Als ie door loopt het rood in is het pas foute boel.
Of gaan rijden dan dat je genoeg wind krijgt of uit zetten.
Door rijden koel je je motor pas en nu weet je wat je moet doen ;)
Rijden met dat ding :+
 
Hoi peeps,
Vandaag mijn nieuwe motor opgehaald. Het is een hayabusa uit 1999. Wat een heerlijke motor. Had hiervoor een srad 750 uit 1999.

[afbeelding]

Hierbij heb ik een vraag aan de busa rijders over de temperatuur.
Vandaag rond de middag naar de stad met de motor was best warm weer. Was ook druk. ieder keer stoppen en weer door. En dan begon mijn fan te draaien zag ik de temperatuur meter naar boven stijgen bijna bij het rood. De fan blijft maar draaien.
Bij mijn benen voel je de hitte van de motor. Hoort dit bij extreme warm weer.
En als ik weer normaal kan doorrijden zakt ie naar beneden. Hoort dit zo te zijn of is de thermostaat kapot of iets dergelijks.
Maar bij normaal rijden blijft ie wel op temperatuur.
Voor de rest rijdt ie super.

Als nog bedank voor de info.

grt,
Greg


Het blijven, machtige machientjes... ;)

Tuurlijk kun je koelvloeistof en/of olie peilen c.q vernieuwen.
Radiator e.v.t van overmatig vuil ontdoen.

Maar, het kan ook zijn: dat 'ie wat te mager is afgesteld of er wat vuilafzetting in brandstofsysteem is ontstaan.

Na een rit met wat hoger toerental, eens ff stationair laten draaien.
Als het koelsysteem, het dan nog 'buiten rood' bereik redt, is er weinig aan de hand.
Stijgt dat metertje, tot 'in het rood' bereik... d.m.v rijwind (laten) koelen, en alsnog op zoek (laten) gaan naar de oorzaak.

Overmatige, koolaanslag in de verbrandingsruimte: wil ook wel eens tot hogere temperaturen lijden; kan zelfs tot (behoorlijke) schade lijden. |(

Dus, tijdens ritten :] wel op blijven letten, en regelmatig (rijdend) laten koelen *D :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan