Kelso
MF veteraan
Heyz,
Zijn er nog mensen die ervaring met een Hayabusa hebben?
Greetz...
Zijn er nog mensen die ervaring met een Hayabusa hebben?
Greetz...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Qua prestaties komen de supersportfietsen steeds dichterbij. Kijk maar eens naar de 2004 modellen. Hiermee lijkt de markt voor de Hayabusa en ZX-12R een beetje te verdwijnen. Als je een 50 kg lichtere motorfiets kunt kopen met hetzelfde vermogen, dan is wat mij betreft de keuze niet zo moeilijk. De lichtere motorfiets is veel handelbaarder en daarmee wordt het rijplezier vergroot. Het enige wat dan nog voor de Hayabusa of ZX-12R pleit, is het hogere koppel.
Het voordeel van een Busa en in meerdere mate ZX12R is ook het relatieve comfort.
Ik moet er niet aan denken op een R1 naar Zuid-Frankrijk te 'moeten' rijden.
Helaas wordt ie niet meer doorontwikkeld doordat de Japanse fabrikanten zich vrijwillig hebben beperkt tot een topsnelheid van onder de 300 km/h. Dit onder druk van de betuttelende politiek. Als pappie veel geld heeft en een Bugatti op de inrit heeft staan, dan kan zoonlief op zijn 18e in een 400 km/h snelle auto rijden. Netelenbos had hier geen problemen mee. Een Hayabusa vond ze echter veel te snel. Ik krijg nog de rillingen als ik aan die tante denk. Zelfs mijn kat zet zijn haren overeind als ie haar naam hoort.
Verhaal heeft natuurlijk twee kanten, een Hayabusa is veeeeeel goedkoper en daardoor veeeeeel bereikbaarder dan een 1001 PK Bugatti Veyron, zodra een Bugatti hetzelfde kost als een Opel Corsa wordt ook die vanzelf verboden.
En hoeveel denken jullie dan dat een Hayabusa gemiddeld kost? Die van mij was 15.500 nieuw, daar kan je een hele luxe flut-corsa voor kopen...