Hayabusa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet persoonlijk, wel al gehoord dat ie vrij snel is :P (statement) maar toch te groot en te zwaar is om echt fun mee te hebben, en hij vreet achterbanden

Volgens mij wel de ultieme ik-moet-snel-van-punt-a-naar-punt-b-maar-die-liggen-250-km-van-elkaar-motor :P samen met de zx12
 
Yep, een keer een weekend gehuurd. Wel geinig. Toch maar een ZX12R gekocht. Is mooier. :)
 
Leuke motor ( kwa snelheid ) ik zou hem je nooit aanraden, hij is alleen snel verder vind ik het een net niets motor, stuurd niet super zit niet super gaat echt alleen super hard.
Maar als jij er weg van bent moet je hem zeker kopen, ik zou ook is op een ZX12 stappen. Succes
 
Heb er eens eentje mogen afbeulen van een maat van me ( ja Sigma ,je bent niet de enige gek ! :) ) ,ging kuthard maar je voelt het niet echt zo aan ,bocht redelijk maar toch aan de logge kant en de remmen zouden meer mogen bijten als je zoveel pk bijhebt :)
Leuke fiets ,maar je moet hem echt wille ,anders beter naar iets anders uitkijken ;)
 
Qua snelheid is het mijn grote liefde. Maar ik heb die van mij weg gedaan omdat ie vrij klote door de bocht hing, en door zijn gewicht (217kg) vrij onhandelbaar voor mij was. Maar het is toch mijn droom-motor... Er komt ooit wel weer een bij mij in de schuur te staan!
 
Heb hem gehad. In tegenstelling tot wat iedereen beweert stuurt hij helemaal niet verkeerd. Wel een beetje zwaarder dan de gemiddelde supersport, maar we zijn toch geen watjes of wel soms?

Ik had wel de vering/demping vervangen (Racetech) en de remschijven/leidingen/rempomp vervangen (Spiegler)

In de bergen kon ik de mannen op de echte SS in de bochten makkelijk bijhouden maar zij mij niet op het rechte stuk. Ik heb in Duitsland 320 km op de teller gereden en wat wordt de wereld dan klein. Leuk om een keer mee te maken.

Ik heb hem weggedaan (voor een GSXR1000) omdat ik vaker het circuit op wilde en de kuip van de Haya aan beide kanten de grond raakte in de bochtjes.

Het probleem van de Busa is denk ik dat ie voor de gemiddelde toerrijder veel te sterk en te snel is, en dat ie voor de echte sportjongens (of diegenen die denken dat ze dat zijn) net iets te zwaar en te log is.

En zo valt zo'n model dan mooi tussen het wal en het schip.
 
Laatst bewerkt:
Goed gezegd... Maar een motor van 217kg vindt ik iets te zwaar voor een meid als ik (60kg). Ik kwam er mee op de loop voor de stoplichten, pas op leuke snelheid werdt t beter voor me... Maar hij rijdt super...
 
Ik heb er twee gehad. In totaal ongeveer 35.000 Hayabusa-kilometers gereden.
Het fascinerende vond ik altijd de versnelling die je nog kunt realiseren op zeer hoge snelheden. Het ding blijft trekken. Stuurt ook bijzonder goed. Maar je hebt natuurlijk het nadeel van het vrij hoge gewicht. Versnellingsbak is (was) niet optimaal. Bij halfgas accelereren in 5e en 6e versnelling moest ie vaak met nadruk geschakeld worden. Ook de koppeling is (was) erg bijterig. Hiermee heb ik de zwakke punten wel zo'n beetje gehad.
Verder is het alleen maar genieten van het hoge koppel en dito vermogen. Helaas wordt ie niet meer doorontwikkeld doordat de Japanse fabrikanten zich vrijwillig hebben beperkt tot een topsnelheid van onder de 300 km/h. Dit onder druk van de betuttelende politiek. Als pappie veel geld heeft en een Bugatti op de inrit heeft staan, dan kan zoonlief op zijn 18e in een 400 km/h snelle auto rijden. Netelenbos had hier geen problemen mee. Een Hayabusa vond ze echter veel te snel. Ik krijg nog de rillingen als ik aan die tante denk. Zelfs mijn kat zet zijn haren overeind als ie haar naam hoort.

Qua prestaties komen de supersportfietsen steeds dichterbij. Kijk maar eens naar de 2004 modellen. Hiermee lijkt de markt voor de Hayabusa en ZX-12R een beetje te verdwijnen. Als je een 50 kg lichtere motorfiets kunt kopen met hetzelfde vermogen, dan is wat mij betreft de keuze niet zo moeilijk. De lichtere motorfiets is veel handelbaarder en daarmee wordt het rijplezier vergroot. Het enige wat dan nog voor de Hayabusa of ZX-12R pleit, is het hogere koppel.
 
Qua prestaties komen de supersportfietsen steeds dichterbij. Kijk maar eens naar de 2004 modellen. Hiermee lijkt de markt voor de Hayabusa en ZX-12R een beetje te verdwijnen. Als je een 50 kg lichtere motorfiets kunt kopen met hetzelfde vermogen, dan is wat mij betreft de keuze niet zo moeilijk. De lichtere motorfiets is veel handelbaarder en daarmee wordt het rijplezier vergroot. Het enige wat dan nog voor de Hayabusa of ZX-12R pleit, is het hogere koppel.

Het voordeel van een Busa en in meerdere mate ZX12R is ook het relatieve comfort.
Ik moet er niet aan denken op een R1 naar Zuid-Frankrijk te 'moeten' rijden.
 
Het voordeel van een Busa en in meerdere mate ZX12R is ook het relatieve comfort.
Ik moet er niet aan denken op een R1 naar Zuid-Frankrijk te 'moeten' rijden.

Klopt. De zitpositie is iets minder extreem. De windbescherming op de Kawa is goed, op de Hayabusa matig. R1 en ZX-12R liggen in dit opzicht het verst uit elkaar. Haybusa en GSX-R1000 liggen qua windbescherming en comfort veel dichter bij elkaar.
 
De sitpositie van dr Hayabusa is absoluut beter dan die van een SS. Misschien niet op het circuit maar zeker met een vakantie.

Ik heb altijd lekker gereden op de Hayabusa, zeker als tour/sportmotor. Vooral het optrekken is echt nergens mee te vergelijken.

Ik heb de GSXR1000 die ik daarna kocht regelmatig voorzien van een superbike-stuur. In Duitsland rijdt het gros met dat soort sturen. Dat rijdt een stuk comfortabeler.

Ik heb in het voorjaar een Fazer 1000 gekocht voor op de weg. Foutje!!! Ik kan er niet echt mee worden. Gaat dus weer weg en in het voorjaar keer ik denk terug naar mijn oude liefde: De Soes. Ik denk aan de nieuwe 750. Lijkt me voor weggebruik krachtig genoeg. Superbikestuurtje er op en rijden..........

De 1000 houd ik voor het circuit (zit trouwens geen kenteken op, dus weinig keus.)
 
Zet ik dat gelijk dat blok over


Creeer ik een Wolf in schaaps kleren...(ok ok stroomlijn nou en gaat die 20 km zachter, zal mij een worst zijn)

Maar die PK's hebben hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe


:]
 
Helaas wordt ie niet meer doorontwikkeld doordat de Japanse fabrikanten zich vrijwillig hebben beperkt tot een topsnelheid van onder de 300 km/h. Dit onder druk van de betuttelende politiek. Als pappie veel geld heeft en een Bugatti op de inrit heeft staan, dan kan zoonlief op zijn 18e in een 400 km/h snelle auto rijden. Netelenbos had hier geen problemen mee. Een Hayabusa vond ze echter veel te snel. Ik krijg nog de rillingen als ik aan die tante denk. Zelfs mijn kat zet zijn haren overeind als ie haar naam hoort.

Verhaal heeft natuurlijk twee kanten, een Hayabusa is veeeeeel goedkoper en daardoor veeeeeel bereikbaarder dan een 1001 PK Bugatti Veyron, zodra een Bugatti hetzelfde kost als een Opel Corsa wordt ook die vanzelf verboden.
 
En hoeveel denken jullie dan dat een Hayabusa gemiddeld kost? Die van mij was 15.500 nieuw, daar kan je een hele luxe flut-corsa voor kopen...
 
Tsja, wat moet ik ervan zeggen, ik vind het echt een onwijze gave motor om te zien (in tegenstelling tot veel anderen), lekker fors, lekker dik achterwerk....

Daarnaast lijkt het me gewoon supergaaf zo'n wolf in schaapskleren te bezitten...

Ik zou graag nog eens zo'n hayabusa willen besturen, maar ik zit nu nog even aan mijn 25 kw'er vast. Ook zal de stap van 25 kw'er naar Hayabusa ook niet echt aan te raden zijn, maar goed wie weet. Weet iemand waar je zo'n hayabusa kan huren? Wat het kost? Of misschien dat iemand een Hayabusa in zijn schuurtje heeft staan en hem graag eens uitleent aan een Hayabusa fan :?
 
hihi van 25kw naar hayabusa... net zoiets als van "fietsen op drie wieler" naar "motorrijden".
Lijkt me wel erggg gaaf om erop te rijden, maar dan liever wel na enige SS ervaring, en niet na 4500 km zzr 250 ervaring die ik nou heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan