HD Cagiva 1979

ToscaRD

Die hard MF'er
27 aug 2018
385
621
Etten-Leur
Van het weekend een motor voor manlief bijgekocht via een vriend. Gezien het vrij zeldzame karakter van de motor vond ik het wel de moeite om er een topic voor aan te maken.
Een vriend van ons is verzamelaar van oude motoren (Div AMFjes, Harley etc) en wist dat mijn vriend de Cagiva graag wilde hebben. Hij wilde plaats maken thuis en dus is de Cagiva naar ons gekomen.

Tijdens een samenwerking van Harley met Aermacchi, kocht Cagiva in 1978 Aermacchi, en bouwen dezelfde type motor door. In 1979 is deze motor gebouwd met de naam Harley Davidson. Hoewel de motor langere tijd gebouwd is, zijn ze maar gedurende enkele maanden uitgerust met de naam Harley Davidson op de tank. Dit maakt deze motor vrij uniek.

1406493
1406494
1406495
 
De zogenaamde Spaghetti Harley, wat doelgroep betreft niet veel anders dan wat ze nu doen met de range kleinere Aziatische motoren ;).
Er was toch ook een hele gave 1 cilinder 4-takt versie meen ik?
 
De viertakt is een Aermachi, de tweetakt een Aprillia.
Ik heb ook zo'n tweetakt gehad, wat een drama, dat was voor mij de reden om nooit meer een Harlie te kopen.
 
Grappig, heeft mijn vader in de jaren 70 ook nog eens gekocht, waar ik als 14 jarige dan stiekum mee door het duin ging crossen! En met HD op de tank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan