HD probleem

oerman

Die hard MF'er
14 dec 2005
761
0
belgie
tjonge jonge ik zit met een probleempje met mijn motor, nu ben ik zondag naar weert geweest en in het ginds rijden voelde ik het al: als ik op het gas ga begint hij te stoteren.
Ik had in leopoldsburg al iets ondervonden en dacht dat mischien de bougies kapot waren door de vele rondjes tegen een lage snelheid, dus heb ik deze vervangen voor ik naar weert ging maar het helpt blijkbaar niet.
Nu heb ik een klein vermoeden dat men ontsteking stuk is maar ga voor alle zekerheid eerst men carburator eens uitkuisen er zit wel een filter aan de benzinekraan but you never know.
Zijn er onder jullie mischien die dit ook al meegemaakt hebben? tips zijn altijd welkom :?
 
Hij zou tegen het weekend klaar moeten zijn want wil ermee naar luxemburg naar het HD treffen
 
ze hadden beide dezelfde kleur, voor mij zagen ze er ideaal uit namelijk kofie met melk kleur,heb juist carburator uitgekuist en ga nu een testritje doen
 
zoals jij het zegt kan het een paar dingen zijn,

vervroeging werkt niet goed
ding krijgt geen naft genoeg
of
de accelaratiepomp werkt niet of niet goed...
 
juist testrit gedaan, carburator reinigen heeft niets opgeleverd.
Als de luchtfilter eraf is en je draait aan het gashendel dan zie je de acceleratiepomp behoorlijk inspuiten
 
er zijn drie mogelijkheden: 1. de bobine
2. het zwarte kastje
3. de pick-upspoel

Begin dat maar eens te zoeken :?
 
ja of de mechanische vervroeger...

het zwarte kastje is het minst logisch denk ik..die dat ja of nee, maar niet misschien...
 
ik heb zelfs helemaal geen voes meer.... :?

het draadje van dat ding zat nergens aan vast dus heb ik hem maar weggegooid...
 
Shovels are fun.Denk aan sproeierbezetting.Probleem half of helemaal open.Midden of hoofdsproeier.Of vervroeging.Uitgelebberde veertjes.enz.
 
Dit leeft in mijn groentetuin.Tientallen.Dat zijn echte problemen.
full
 
Ik had net hetzelfde probleem gehad en is sinds deze morgen opgelost.

Enkele weken geleden de ontsteking vervangen omdat die kapot was. Ipv een Dyna S heb ik toen "platinen" ingezet. Afgeregeld en klaar. Dikke 1000km gereden.

Gisteren ga ik rijden en na een paar km begint hij te stotteren. Meer en meer en uiteindelijk maar ternauwernood thuis geraakt.
Ook had ik last van terugslag in de carb.

Carb eraf en volledig open gemaakt. Zat wel wat vuil in maar dat was blijkbaar niet de oplossing. Bougies vervangen, niet ok. Platinen (denk dat goed nederlands contactpunten is) vervangen inclusief het condensatortje, niet ok.

Deze morgen bobine (bobijn) vervangen en probleem opgelost.

Succes ermee...
 
Bij shovels is de bobine niet beveiligd.Als contact aan staat kan die nogal heet worden.Leidde bij mij tot afslaan na 10 minuten rijden.Na afkoele ging die weer.Meet idd. bobine ff door.
 
Ben juist men bestelde onderdelen voor de shovel gaan halen en daar effe wat informatie gevraagd en zei dat ik de elektronische ontsteking er gewoon moet afkieperen en platines zetten en een bobine van 5 ohm
 
Heb zo juist de bobine van de shovel op de evo gezet en het gestoter is gedaan :]
Morgen effe een andere bobine regelen en we kunnen weer rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan