HD Sportster ombouw

Ik weet niet van wie je dat advies hebt, maar bij een nieuwe set zuigers (of veren), zou ik altijd de cylinders opnieuw laten hohnen.

@ 4stroke De KB zuigers komen uit mijn oude M2 cylinders, waarvan de bussen losgeraakt waren. De Cylinders zijn van een XB met originele boring. Ik den kat opboren + nieuwe veren op de KB zuigers de betere en goedkopere oplossing is....

Ah ok maar waarom dan ook die cilinders nodig, 883 cilinders hadden toch ook geboord kunnen worden tot een 1200er ?
 
De 1200 cylinders tweedehands is samen met de ontsteking minder duur dan het laten opboren van de 883 cilinders, dat scheelt bij elkaar al snel zo'n 200 euro.
verder zijn de koelribben wat groter en dat is ook wel fijn
Als ik de 883 cyl met bijpassende zuigers kan verkopen is het financieel voordeel nog groter want die zijn nog heel goed.

Verder is opboren naar een overmaat ook minder duur dan opboren vanaf een 883.

Als ik de KB zuigers gebruik dan zit ik vast aan een flinke aanpassing van de koppen terwijl ik met Wiseco niets hoef te doen aan de koppen, natuurlijk bereik ik meer als de koppen wel worden aangepast. Dit heb ik nog steeds in overweging...... ik bespaar op de zuigers maar ben dan zo'n 700 euro kwijt aan de koppen (PO bike hospital)
De laatste week heb ik vooral weer zitten overwegen om de koppen aan te passen, en de KB zuigers te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Zie ik ineens dit topic weer omhooggeschopt...

Punt was eigenlijk dat na enige navraag de kosten van het aanpassen van de koppen twee keer zo hoog werden dan aanvankelijk werd voorgesteld en dat ik daarom heb afgehaakt. Ik overweeg om de 883 cyl er weer op te zetten met verse zuigerveertjes en de nokkenassen weer op de juiste plek want daar zat er eentje van verkeerd, vind het allemaal veel te duur worden zo.
De 1200 cyl bewaar ik nog maar even voor de gelegenheid zich voordoet.

heb ondertussen nog aan het rijwielgedeelte gewerkt en de Honda wielen staan prachtig!
zal nog wel een plaatje schieten.
 
Zal eens kijken, heb me alvast geregistreed bij Motorvitamine dus ga maar eens te raden daar.
Max heeft inderdaad wel goede ideeen, lijkt me een stuk eenvoudiger dan wat ik eerder van plan was. Eerst maar eens de cilinder wat laten opboren zodat de zuiger past en dat kan alvast gemonteerd worden.
 
Hey Ratman,
ik heb van mijn sportster nog de ontstekingsunit liggen, hij is eraf gegaan omdat ik problemen had, en er puntjes opgezet heb. ik weet niet of de unit stuk is of dat het aan wat anders lag, maar je mag hem zo hebben van me.
 
Hey Ratman,
ik heb van mijn sportster nog de ontstekingsunit liggen, hij is eraf gegaan omdat ik problemen had, en er puntjes opgezet heb. ik weet niet of de unit stuk is of dat het aan wat anders lag, maar je mag hem zo hebben van me.
Die wil ik wel hebben, ik ben toevallig ook nog handig met electronica dus dus mocht ie stuk zijn dan kan ik me eens gaan richten op het inwendige.
 
Doe me dan even een adres mailen waar ik hem kan droppen, kom toch (bijna) elke dag langs. Ijmuiden was het toch???
 
Terug
Bovenaan Onderaan