"Heads up"???

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
14
Ik zag op de beurs in Utrecht een apparaatje, dat je op het vizier van je helm plakt. Het is een soort beeldschermpje (niet echt heads-up dus) Het geeft op dit moment slechts een beperkt aantal gegevens zoals je snelheid enz. weer.
Hoewel ik de uitvoering nogal knullig vond (groot kastje dat als een soort vlag voor op je helm hangt en het beeld was niet erg duidelijk) lijkt het me wel een idee voor de toekomst.
Voordeel is dat je niet constant naar beneden, naar je snelheidsmeter etc, hoeft te kijken, wat me veiliger lijkt. Je kunt volgens de verkoper op de stand later ook relevante informatie, zoals waarschuwingslampjes maar ook evt. een routeplanner etc. zichtbaar maken.

Waar ik benieuwd naar ben is wie dat ding ook heeft gezien en wat jullie er van vonden?
 
Heb het ook gezien!

Het idee is goed en over een paar jaar (misschien ietsie langer) denk ik gemeengoed. Nu vind ik het kastje nog te lomp en te eenvoudig qua weergave... Nog ff doorontwikkelen en dan loop ik er misschien ook wel warm voor...

Weet trouwens het gewicht niet maar het lijkt me dat als er 100 gram aan je helm hangt dat het ook niet meer lekker rijd :?
 
dat komt dus echt niet op/aan mijn helm!
staat nergens naar als ik zo die site bekijk,
lijkt wel een afstandbediening wat erop is geplakt :?

heanig an
 
Ik heb het vanmiddag ook staan bekijken maar het lijkt me 3x niks.
Maar goed ik heb er verder geen ervaring mee.
 
tis net zulke onzin als die REEVU helmen (met achteruit kijk spiegel)
OMg wat een klote dingen..je moet zo ongelovelijk moeilijk kijken om maar iets te zien in dat uber kleine spiegeltje datje niet voor je kijkt... het is volgens mij veiliger om je gewoon zelfs OMte draaie op de motor dan in zo'n klein spiegeltje te moete kijke

Silver vind die nieuwe gadgets maar niets..echt waardeloos! alleen leuk voor gadget freaks, maar echt nuttig zijn ze niet
 
full


Is echt weer zoiets waar niemand op zit te wachten maar waarvoor gewoon een markt "gekweekt" wordt. Je bent helemaal "cool" als je als eerste ermee rondrijdt.
 
Lijkt me leuker om zo'n projectie-wekker te modificeren en in je voorkuip te monteren, zie je op de weg je snelheid. :P
Mits je op een knopje drukt natuurlijk. ;)
 
uhh topic nummer 4 over dit grapje??
ken iemand die dit voor een goldwing rijder gaat installeren(en dus ook wel even zal uitproberen) krijg binnenkort te horen wat hij er van vindt :)
 
Hee, "See radar alert"... issie dan niet verboden?


stel dat het een radardetector is, dan is het nog niet verboden (mits je je helm niet in de auto meeneemt)

Artikel 5.1.6
Het is de bestuurder van een motorrijtuig verboden daarmee te rijden
en de eigenaar of houder verboden daarmee te laten rijden, indien in of
aan het motorrijtuig
een radarontvangstapparaat aanwezig is, dat geschikt
is om de aanwezigheid aan te tonen van een apparaat dat tot doel heeft
om een overschrijding van de maximumsnelheid vast te stellen.
 
Een echt heads up display projecteert het ook op een transparant oppervlak voor je, en niet via een king size aansteker dat op je vizier geklikt zit. Geeft het nog ff een poosje en je krijgt pinlocks met projectors die op oneindig scherpgesteld zijn zodat je het altijd kunt zien (als je op een knopje drukt natuurlijk).
 
Terug
Bovenaan Onderaan