headset inbouwen in integraal helm

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
ik heb net bij www.mega-com.nl een Alan PMR 456R set besteld voor communicatie met passagier en andere motor. Volgens de commentaren op t forum is dit wel een redelijke set, maar bepaalt voornamelijk de headset en de inbouw daarvan de kwaliteit.

Daar heb ik (ondanks uitgebreid alle topics hierover lezend) nog wel wat vragen over:

- ik lees alleen maar wat over headsets 100,200,300 en 400, terwijl ik enkel de MA-46 en MA-46B op de site tegenkom (en besteld heb)
www.mega-com.nl/PORTOFOONSPMRzn446_portofoonsAlan_PMR_PortofoonsMotor_helmsetsIntegraal_helm.html
Heeft iemand hier al ervaringen mee?

- De luidsprekertjes plak ik dus achter de voering van de helm, maar waar kan ik de microfoons nou het beste inbouwen? niet recht voor je mond? ietsje hoger?

- Die VOX functie, heb ik daar op de motor niks aan? ook niet op ongevoeligste stand? Het setje is enkel bedoeld voor toeren met snelheden tot 90-100kmh.
Zo'n ptt-knopje op stuur lijkt me erg onhandig qua draden?

Ik wil de headset-aansluiting dus opzij uit mijn helm laten komen en de 456R gewoon in borstzakje van motorjas doen, waardoor ik zonder draden-gerommel gewoon makkelijk ff kan afstappen en zo.

TIPS?
 
Ik heb diverse headsets ingebouwd. Microfoon moet recht tegenover de mond, het liefst zo dat je de microfoon raakt als je je lippen tuit.

Ik wil je wel helpen, maar dan moet je effe langskomen - op de MM of stuur me effe een mail.
 
Reprobate; bedankt voor t aanbod, maar ik denk dat t inbouwen zelf op zich wel gaat lukken :)
Ik zal t microfoontje mooi recht voor de bek zetten.

Ben nog wel benieuwd naar ervaringen met MA-46 headset en gebruik van FOX-funtie....
 
Terug
Bovenaan Onderaan